Sułtan Sulejman

313 11 4
                                    

W rzeczywistości Hürrem nie była drugą żoną sułtana (jak w serialu), a czwartą. Pierwsza żona Sulejmana, która dała mu syna Mahmuda, nie została zapisana w kronikach; syn zmarł prawdopodobnie na ospę. Drugą żoną była Gülfem Sułtan (ze związku urodził się syn Murad, który także zmarł podczas epidemii). Mahidevran, zobrazowana w serialu jako pierwsza żona, w rzeczywistości była trzecią sułtanką. Hurrem pojawiła się w życiu sułtana jako czwarta żona, jednak z pewnością nie była ostatnią kobietą, która ogrzewała łoże sułtańskiej komnaty.

Sułtan był sprawiedliwy ale gdy dowiedział się o zdradzie był bardzo ostry i wykonywał ostre kary lecz najpierw pytał się sędzi.

W czasach jego panowania stał się potężnym władcą przed którym z podziwem i szacunkiem wszyscy klenkali karzdy bal się gniewu sułtana nawet jego synowie czego dowodem była śmierć Mustafy i Bajazyda
Prawdopodobnie Mustafa został stracony dlatego że był on zagrożeniem dla sułtana.

Za panowania Sulejmana Imperium Osmańskie znacznie rozszerzyło swe granice. Głównym kierunkiem ekspansji była Europa, jednak władca pozyskał również terytoria w Azji i Afryce. Osobiście brał udział w trzynastu kampaniach wojennych. W swej polityce zagranicznej posługiwał się również umowami międzynarodowymi – to właśnie dzięki nim udało mu się przełamać politykę izolacyjną prowadzoną w stosunku do jego państwa przez kraje europejskie.

Gdy Sulejman obejmował władzę, Imperium Osmańskie było w Europie poddane izolacji jako państwo muzułmańskie. Utrzymywało z mocarstwami chrześcijańskimi jedynie sporadyczne kontakty.

1566 zgodnie z życzeniem został pochowany w jednej krypcie z hurrem

Osmańskie  ciekawostki Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz