5 Bölüm
Parti
Can Saray'ın genelev kısmına girmişti, bu kısımla pek bir alakası olmayacaktı, diğer kısıma geçmek için birkaç dakika kalabalığın arasında yürümüştü, şehvet insanları büyülemiş ve onları hapsetmişti. Gerçek sevgiyi arayan hiç kimse burada yoktu onlar sadece anlık zevklerin peşinde koşup sonsuz saadeti kulak arkası etmişlerdi. Kısım değiştiğinde kulağa hareketli müzikler geliyordu, yarı çıplak erkekler ve kızlar dans ediyorlar kalabalık onları izleyip gümüşleri havaya saçıyordu. İçki dağıtan kadınlar dekolte giyinip erkekleri baştan çıkarmaya yetiyordu. Kalabalığın arasında yakışıklı erkekler güzel kızlar herkese sürtünerek ilerliyor insanları adeta şehvete çağıyordu. Şehvet şeytanın oyunundan başka bir şey değildi. Kötü olmasına rağmen nefret ettiği nadir kötülüklerden birisiydi.
O saadet adamıydı tabi kendisine uygun birisi buluna kadar. Kendisine uzatılan içkiyi kabul etmedi. İçerlere doğru ilerledi. Bu kısımda hiç oyalanmadan diğer kısım'a geçmişti. Yeni bölüm büyük bir salonda başlıyordu, oldukça kalabalıktı, etrafta askerlerin olduğunu görmüştü. Askerler kimlik sormamışlardı fakat her zaman tetikte bekliyorlardı. Can herkesin baktığı yere baktı, İmparator'un karısı konuşma yapıyordu. Askerler etrafı sarmışlardı. Birazdan Zerma çıkacak doğum günü konuşmasını yaptıktan sonra annesi ile kucaklaşacaklar birlikte pasta kestikten sonra müzikler eşliğinde dans edilecekti. Dans zamanı güvenlik zafiyeti olacağına kesin gözü ile bakıyordu.
Borla ve Rhidger
İkisi planı yapmıştı. Rhidger bu planı uygulamak için yemdi, Borla ise avcı konumundaydı. Zerma'nın geleceğini yere geldiklerinde kendilerinden daha küçük boynu birisi ile çarpıştılar. Akasele ''Önünüze bakın yoksa ayağımın altına alırım'' demişti. Rhidger ona doğru ilerlemeye başladığı sırada Borla engel olmuştu, onu geçip kalabalığın arasına dalmışlardı. Rhidger hatunu ile birlikte yürürken Borla diğer tarafa yönelmişti. Rhidger karışıklık çıkartacak Borla Zerma'yı öldürecekti. Plan iyi değildi belki Irdenser yanlarında olsa kusursuz planı ile ortaya çıkıp İmparator ve iyileri en çok zararı verebilirdi fakat yanlarında o yoktu. Borla ve Rhidger kendi yöntemleri ile çözmeye çalışacaklardı. Rhidger kalabalığın en önüne kadar ilerlerken Borla kalabalığın ortasında kalmıştı.
Büyücü Manex
Odasında ilk göndereceği yaratığı belirlemişti, İçki şişesine attığı ilk Godol'u attı. İçki şişesini odanın dışarısına fırlattı, içindeki Godol bir insan boyunun iki kadar uzun ve geniş omuzluydu. Kollarından dışarıya çıkan kemiklerde öylece duruyordu. Büyücü Manex ''Herkesi öldür'' dedi. Godol ağır adımlarla yürüdü. Manex içeriye girdiğinde Kobo ve Vanguardları şişelere doldurdu. Yeşil Kritea'ları ve Kriteaları da hazırlayacaktı.
Borla ve Rhidger
Rhidger her şeyi planlamış Zerma kürsüye çıkmıştı. Güzelliği ile herkesi büyülüyordu. Rhidger ondan kısa süreli etkilense de çabuk toparladı, görevini yerine getirmeliydi. Koluna yapışmış kadını Zerma konuşurken herkesin önüne atacaktı. Zerma annesinin sözleri bitince konuşmaya başlamıştı. Etrafta korumalar çok fazla idi. Rhidger ve fahişesi onu en ön saflarda dinliyordu. Rhidger fahişesini ileriye doğru attı. Korumalardan ikisi yere düşüp fahişe boşluk bırakılan alana düşmüştü. Rhidger fazla ilerlemeden ''Seni kaltak kardeşimi zehirledin'' dedi. Zerma konuşmayı bitirip Rhidger'e baktı. Kalbi yerinden çıkacakmış gibi oldu fakat rolüne devam etti. ''Seni öldüreceğim!'' dediğinde Zerma ''Durun yapmayın!'' diye bağırdı. Yumuşak kalpli bir kızdı Rhidger'de ki kötülüğü göremeyecek kadar kördü. O sırada Borla kalabalığı yarıp ilerlerken insanların dikkati dağılmışken Can ne olduğunu anlamaya çalışırken kapı kırıldı ve içeride Godol girdi. Ellerini birbirine tutturmuş kollarından çıkan kemikler ile kalabalığa doğru koşmaya başlamıştı. Herkes kaçışmaya başlayamadan Godol hızlıca kalabalığın arasına daldı. Kanlar etrafa fışkırırken insanlar bağırıyor ve can havli ile kaçmaya çalışıyordu. Korumalar Zerma ve annesini oradan götürmek için gizli kapıyı kullandı. Rhidger önce yere attığı fahişeyi ayağa kaldırdı ve ona kaçmasını söyledi. Borla ile kalabalığa yarıp Zerma'nın peşine düştü. Can oldukça sinirliydi, Akasele istem dışı bu olaya sevinmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Borla Günlükleri Zerma[Bitti]
Fantasyİmparatorluk döneminin en büyük partisine davetsiz katılan üç kişinin hikayesi.