Chapter 4-Mayat

71 8 0
                                    

Keesokkan harinya,bau mayat Hani  semakin kuat...seorang pekerja yang membersihkan kawasan sekolah itu memasuki bilik stor untuk melihat bau apakah yang sangat busuk yang berada didalm bilik stor...tanpa membuang masa,pekerja itu terus memasuki bilik stor tersebut...alangkah terkejutnya pekerja itu apabila melihat darah yang banyak yang pada sebuah almari besi didalam bilik  tersebut...pekerja itu membuka almari tersebut dan terlihat seorg perempuan yang mati didalam almari besi  tersebut...apabila pekerja itu menoleh ke kiri..terdapat satu nota yang bertulis"siapa yang memberi tahu guru besar atau org lain tentang pelajar perempuan ini mati,aku akan BUNUH KAU SAMA MACAM AKU BUNUH POMPUAN NI!"pekerja itu terkejut dan terus keluar dari bilik stor itu dengan perasaan yang takot...pekerja itu terus mengunci bilik stor tersebut dan membuang kunci tersebut ke dalam tong sampah...die terpaksa lakukan kerana takot jika ada murid atau pekerja lain yang akan masuk ke dalam bilik tersebut dan akan DIBUNUH..

Selepas beberapa hari pekerja itu mimpi yang Hani meminta tolong untuk mengebumikan mayatnya...pekerja itu mengambil keputusan untuk buka pintu tersebut...malangnya,kunci itu telah dibuang ke dalam tong sampah...pekerja itu mengambil keputusan untuk memecahkan pintu tersebut...apabila pintu itu dibuka,pekerja itu terus berlari ke bilik pengetua untuk memberitahu perkara sebenar...

Pengetua memberi tahu kepada pekerja itu supaya mengebumikan mayat Hani dan menyuruh untuk merahsiakan hal ini kerana tidak mahu nama sekolahnya tercemar...(sebb sekolah nie sekolah terbaik dlm korea)

Pada petang itu,Cikgu Min Ah mengambil keputusan untuk pergi ke rumah Hani..(actually cikgu Min Ah tk tahu perkara yang terjadi atas Hani)..Cikgu Min Ah pergi ke rumah Hani dan menekan loceng beberapa kali...malangnya,tuan rumah itu tidak keluar dari rumah...apabila cikgu Min Ah pergi ke rumah jirannya,jiran itu berkata yang tuan rumah ini telah berpindah pagi tadi kerana ingin memulakan hidup tanpa Hani(parents Hani dh tahu yang Hani dh mati pagi tadi pastu terus pindah rumah)Kata²yang penuh dengan makna tersirat itu membuatkan mimik muka cikgu Min Ah berubah serta merta kerana dia tahu die kehilangan seorg pelajar yang baru dikenalinya 3 bulan lepas...Terasa berat hatinya untuk menerima kenyataan yang berlaku keatas Hani

Bersambung..sorry pendek..vote and comment kay?tq^_^

Eternity LOVEWhere stories live. Discover now