" Aduh ! Yah Kim Taehyung ! " jerit Nayeon dengan nada highnotenya setelah jatuh ditolak oleh Taehyung a.k.a V. " Mianhae.. tak sengaja, aku cuba nak tolong kau angkat barang tu jer.. " kata Taehyung. " Gwenchana, aku boleh bawak barang ni.. lagipun aku diarah oleh Pengetua untuk bawak benda ni " kata Nayeon lalu mengangkat barang itu." Please.. kali ini jer " kata Taehyung dengan manja sambil membuat mata ala ala kucing comel. Nayeon memlihat itu hanya menggeleng, " Nak tolong sangat, kan ? " Nayeon memberi barang itu pada Taehyung, lalu dia membawa dirinya sahaja.
" Palliwa~ "
Punyalah Nayeon jalan laju meninggalkan Taehyung yang terpinga-pinga itu. Seolah-olah mereka berdua pasangan yang pergi membeli belah, " Menyesal aku tolong, tapi aku tetap nak buat dia jatuh cinta kat aku " kata Taehyung dengan yakin.
Setelah dia sampai, Nayeon menyilangkan tangannya sambil senyum sinis, " Berat, bukan ? Sebab tu aku tak nak susahkan kau.. lagi satu, bukankah kau kata kau nak lepak dengan Seungcheol ? " tanya Nayeon, " Seungcheol ? Ouhh, dia ngedate dengan Seolhyun " jawab Taehyung.
" Anak Pengetua jugaklah dia nak, nasib baik Pengetua suka segala pasal dia. Tidak, nahas gila " kata Nayeon sambil ketawa begutu juga dengan Taehyung. Mereka berdua masuk dengan barang yang dipegang oleh Taehyung, Pengetua sedang bermain golf mini yang kecil itu.
" Umm..Pengetua Kim ? "
Teguran Nayeon membuat Pengetua Kim terkejut dan tersasar semasa bermain lalu dia memandang ke arah Nayeon dan Taehyung dengan muka innocentnya seolah olah baru kenal. " Ahh kamu rupanya Nayeon, mana barang itu ? " tanya Pengetua Kim, Nayeon menunjuk ke arah Taehyung yang sedang pegang barang itu.
" Kamu letak diatas meja sana, Taehyung. " arah Pengetua Kim, Taehyung mengangguk menanda dia turut akan arahan Pengetua. Setelah dia letak barang itu, dia lalu pergi arah Nayeon.
" Okay, saya sebenarnya baharu sahaja hendak memanggil kamu berdua kerana ada misi untuk awak berdua " kata Pengetua Kim membuat Nayeon dan Taehyung saling berpandangan. " Misi apa itu, Pengetua ? " soal Nayeon, " Misi ini untuk satukan 2 orang manusia di bumi " jawab Pengetua.
" Saya akan tunjuk biodata mereka " kata Pengetua lalu menekan butang yang berada di atas meja itu. Skrin mula terpampar di hadapan mereka, muncul gambar seorang gadis yang sangat comel dan cantik.
" Ini Kim Ki Ae, seorang gadis periang dan ceria tapi sayang, dia sangat kasar setiap kali dia bertembung dengan seseorang dia bermusuh. Dia gemarkan muzik dan tentang fesyen ni, dia juga anak kepada CEO Syarikat TS dan mempunyai saham lebih kurang 20% dalam syarikat itu. Dia berumur 17 sebaya kamu. Taehyung, kamu ditugaskan untuk perhatikannya dan membantunya "
Taehyung terkejut, tetapi dia terpaksa terima dan mengangguk. Lalu, pengetua menukar gambar yang lain, muncul gambar seorang lelaki berambut mint.
YOU ARE READING
Mission : Make Them Become Lovers [ BTS Suga Fanfic ]
Fanfiction→ No Copycats ← → No Sisnopsis here ← → Want to copycats, talk to me first before i get you and kill you (lol) ←