Chapter 3

60 4 0
                                    

Mereka lalu masuk setelah habis berbincang. Mereka terkejut beruk dek nak kecut muka, melihat Suga dan Ki Ae berada di dalam gelanggang itu. " Damin-ah, apa sudah jadi ? " tanya Nayeon, " Sebenarnya, Cikgu Kim menyuruh mereka berlawan kerana Suga dan Ki Ae bergaduh tak habis² , saya tidak tahulah pasal apa tapi mereka nampak macam seolah olah diperhatikan antara satu sama lain. " terang Damin.

" Alamak ! "

" Kenapa pulak awak pula nak ter'over' ni ? " tanya Damin, Nayeon tersengeh lalu dia memberi maklumat kepada Taehyung melalui fikiran. Tengok riak wajah Taehyung pun sudah tahu, mereka hanya menelan air liur melihat Suga dan Ki Ae mula berlawan.

Perlawanan itu sudah bermula, Suga cuba mengangkat Ki Ae tetapi secara tak sengaja Ki Ae menggelak dan selit kakinya dicelah-celah kaki Suga dan dush! akhirnya Suga jatuh juga, jatuh maruahnya sebagai lelaki Swag . Kalah dengan perempuan pulak tu . Lagi² dengan musuhnya sendiri .

" Betul doe ? Dia kalahkan Suga dengan lasak "

" Ki Ae kan kaki judo, dia memang kasar "

" Malang betul siapa yang ambil dia sebagai isteri, kesian suami kena masak ketam bunga masak cili merah "

" Tapi dia cantik duh, kalah diva sekolah ni.. "

" Kan "

Berbagai bisikan yang menarik perhatian Taehyung dan Nayeon. Mereka berdua hanya ternganga, " Nampak gayanya Ki Ae sudah berubah jadi seorang yang kuat " kata Damin, Nayeon memandangnya dengan pelik. " Apa maksud awak, Damin ? "

" Ki Ae sering dibuli sebelum dia bertemu Suga lagi kerana dia anak yatim, dan Sugalah yang menyelamatnya daripada membunuh diri konon untuk berjumpa keluarganya. Sedangkan dia hilang ingatan semasa kemalangan. Tetapi, disebankan itu, Suga pula selalu menganggunya dan ungkit cerita itu dan membuatkan Ki Ae tidak mahu untuk bicara dengannya dengan baik " terang Damin pangjang lebar. Fuyooo~! Boleh mengadakan ceramah kebulian bersama Ustaz Kazim ni xD

Balik Sekolah setelah selesai Kelas Muzik dan Kelas Tambahan~

" Fuyoo~! Tak sangka awak ni kuat berlawan ! " Taehyung memuji Ki Ae dan berjalan kaki bersama-sama kerana rumah mereka berada tidak jauh dari sini. " Jadi ? Kau akan tinggal dengan aku la ni ? " tanya Ki Ae untuk kepastian, sudahlah selepas kemalangan itu dia terpaksa beli sebuah apartment kemudian, dia selalu menghabiskan cuti dengan part-time-job di kafe dan di kedai bunga. Sekarang ? Dia perlu menjaga mamat yang pelik untuk perhatikannya.

<Jangan perhatikan aku semasa mandi di dalam bilik air sudah dengan burung pipit dia tu huhuhuhuh>

" Haah, awak jangan risau . Saya tak akan perhatikan awak mandi dengan gunakan burung pipit tu . " kata Taehyung, Ki Ae memandangnya dengan riak muka are you byuntae or whut ?

" Baiklah "

Mereka berjalan hinggalah ke sebuah bangunan yang besar. Mereka berdua menaiki lif untuk ke tingkat 7 dimana apartment Ki Ae berada disitu. " Barang-barang kau ? " Taehyung memandang Ki Ae yang sedang menanyanya, " Ouhh, saya sudah letak didepan pintu apartment awak tadi " jawabnya. Ki Ae hanya mengangguk.

" Arraseo "

Manakala Suga dan Nayeon..

" Seriously ? Awak tinggal disini ? Betul ker ini apartment ? Kenapa bersepah sangat ? " bertubi-tubi soalan keluar daripada mulut Nayeon melihat apartment Suga yang bersepah itu. " Kau, kalau nak bebel sila keluar, okay ? " Suga penat dengar bebelan soalan Nayeon itu.

" Huh biasa saya uruskan "

Nayeon memetik jari sebanyak 2 kali, muncul 2 ekor rama-rama yang unik itu, " Tolong kemaskan semuanya, kecuali bilik Suga, Arra ? " arah Nayeon lalu rama-rama itu mulakan tugasnya itu. Setelah beberapa jam sudah berlalu, 2 ekor rerama itu sudah selesaikan tugasnya. Suga ternganga mulut melihat ruang tamu dan dapir sudah kemas dan bersih.

" Thanks even susah nak cakap " Nayeon hanya tersenyum lalu memegang bahu Suga, " Gwenchana, lagipun awak hanya perlu tukar sikap awak yang agak kasar dengan perempuan. Barulah awak boleh bertemu jodoh awak dan adik awak, Jihoon " kata Nayeon.

" Mana awak-- ouhh lupa kau pemerhati sudah tentu kau dah ada maklumat tentangnya, bukan ? " teka Suga, Nayeon hanya mengangguk lalu dia mengeluarkan fail dokumen. " ini tentang kehilangan adik awak, gunakan ini untuk mencarinya. Kalau apa-apa masalah, panggil saya " kata Nayeon.

Pada malam itu..

Taehyung dan Ki Ae bersuka ria di ruang tamu menonton filen seram. " Chill, okay ? It's just movie kenapa kau rasa takut ? " tanya Ki Ae sambil memakan popcornnya, " Aku mana ada takut cuma², huawrghh!!! Hantu Boceyyy Timun!!!! " kata-katanya terputus kerana ada hantu tetiba sahaja keluar secara mengejut, muka Ki Ae be like you got kidding me, right -..-

" Sheram duhh.. " kata Taehyung lalu memeluk lengan Ki Ae, " Kau ni ? Movie okay ? " kata Ki Ae tetapi dia biarkan kerana dia dapat merasakan bahawa Taehyung macam pernah kenal dan sangat rapat. " Taehyung-ah, awak ada adik ? " tanya Ki Ae tidak lepas memandang Taehyung.

" Takder, tapi omma saya cakap saya akan ada adik tak lama lagi " jawab Taehyung, " Ouhh means mak awak mengandung ? " teka Ki Ae, Taehyung menggeleng. " Yang sebenarnya, saya kehilangan adik kembar dan saya pun hilang ingatan seperti awak juga saya tak beberapa ingat muka adik saya " terang Taehyung.

" Awak.. rindukan dia ? "

" Huh ? "

" ahh, takder pape jom kita tengok filem lain pula macam Minion ? " cadang Ki Ae lalu dia mengambil dvd bertajuk Despicable Me . Cerita itu mula dengan minion minion yang comel itu.

" Wow~ bestnyer citer nii "

" Just shut up and watch it "

" Arraseo ! "

Mission : Make Them Become Lovers [ BTS Suga Fanfic ]Where stories live. Discover now