" Kau suka Suga, bukan ? "
" Huh ? "
" Aku nampak kau bersuka ria dengan Suga di bilik seni " kata Taehyung sambil memakan snacksnaya, " Kau ... memang nak kena dengan akulah, Kim Tae Hyung !!! " Ki Ae mula kejar Taehyung yang sedang berlari sambil sempat memakan makanannya.
" Yah ! Janganlah kejar aku ! Berdosa makan sambil lari ! "
" Penduli apa aku ! "
Mereka berdua lari ke sana ke sini, mereka menuju ke loker . Suga yang melihat gambar Jihoon itu ternampak Ki Ae sedang mengejar Taehyung yang sedang makan snak . Tetapi dia tersenyum melihat telatah Ki Ae itu, pada masa yang sama dia rasa cemburu.
" Awak cemburu ke, Yoongi ? "
" Huh ? "
" Dari segi pandangan awak dan cara itu, sudah tahu awak cemburu . Awak sukakan Ki Ae, bukan ? " teka Nayeon, Suga hanya diamkan diri. " Jangan risau, awak akan tahu juga nanti . Oh ya, petang semalam saya jumpa adik awak . Ternyata benar, dia sedang mencari awak . " kata Nayeon dengan menyilangkan tangannya.
" Apa ?! "
" Jangan risaulah, dia sedang cari awak walaupun dia tidak ingat siapa dirinya " kata Nayeon, " Jadi, bagaimana keadaan dia sewaktu bersama Keluarga Lee ? " tanya Suga dengan risau, di dalam fikirannya dia sangka adiknya kena dera dan diseksa.
" Dia tak pape, pasangan suami isteri Lee menjaganya dengan baik dan anak-anak mereka melayannya seperti seorang adik.. jangan risau okay ? " kata Nayeon sambil tenangkan Suga. " Btw, saya ada cadangan untuk awak, Yoongi .. "
" Apa dia ? "
-skip-
Ki Ae's Pov
" Yoongi-ah ! "
Aku memanggilnya Yoongi yang berada di taman yang berdekatan kondoku. Ohh ya, aku panggilnya Yoongi kerana dia yang benarkan, satu sekolah terkejut siot sebab aku dan Yoongi sudah berbaik. Manusia boleh berubah, bukan ?
" Mianhae lambat, sebab aku tadi tolong jiran sebelah kemas rumah " aku bagi alasan sedangkan aku menipu, Taehyung punya pasal aku lambat. Boleh pulak suruh aku masakkan untuk dia, nasib baik ada nasi, sup ayam dan kimchi semalam, boleh aku buat nasi goreng kimchi. Sup ayam pula aku hanya panaskan sahaja.
" Gwenchana " katanya sambil tersenyum manis, belum pernah dia senyum macam tu di sekolah. Kenapa dia lain daripada yang lain ?
" Khaja, marilah kita berjalan sama-sama.. " katanya lagi. Dia menarik tanganku secara mengecut, kami jalan bersama-sama.
Eh ?
Kenapa dengan aku ini ?
Belum pernah aku merah padam sebegini ?
" Takkan lah.. "
" Huh ? Kiki-ah, kenapa dengan awak ni ? "
Kiki ? Awak ? Dia guna saya-awak lah pula, lagilah runtuh aku punya nama Cold Heart aku !! >\\\<
" Aniyo.. cuma panas, ya panas.. hari ini kan sejuk, sebab tu saya pakai baju tebal² sikit " aku menggelak, nasib baik dia tak tanya lagi. Aku mengeluh tanda lega, " Ki Ae.. awak ada teman lelaki ? " tanyanya.
Eh ? Teman lelaki ?
" Mana ada, aku just fokus pelajaran jer " jawabku, aku membahasakan diri dengan kau-aku. " Jadi, Kai tu.. adik Cikgu Kim tu ? Ramai kata kau bercinta hangat dengannya " akhirnya dia guna kau-aku juga. Kejap, Kai ? Mamat Kingka tu ? Sorry sikit, aku takder perasaan langsung terhadap dia. Sikit pun takder.
YOU ARE READING
Mission : Make Them Become Lovers [ BTS Suga Fanfic ]
Fanfiction→ No Copycats ← → No Sisnopsis here ← → Want to copycats, talk to me first before i get you and kill you (lol) ←