^6

317 30 2
                                    

Trots att jag ligger i den mest obekväma ställningen jag någonsin legat i, i en soffa. Så vägrar jag flytta på mig, för över mina revben känner jag hur ett hårsvall stryker min hud. Jag känner hur killen jag inte får ur tankarna vilar sitt huvud emot mig och tar upp majoriteten av soffan. När han pratar flyr vibrationerna från hans röst och fyller min kropp. Jag tar korta andetag för att inte röra mig för mycket och få honom i en position där han inte ligger bekvämt. Plötsligt känner jag hur någon sätter tänderna emot min hud och biter tag i revbenen. Det tar inte lång tid innan jag inser att det är Felix och frågar vad han gör.

"Vill du ha Cola?" Svarar han.

"Ja, jag vet inte"

"Om du hämtar fyra color så kan du ta en av dem till dig själv" Han försöker verkligen övertyga mig, muta mig med cola. Saken är att oavsett om jag fått en eller inte, så hade jag gjort honom tjänsten att hämta några burkar läsk på andra sidan gården bara för att det var han som bad mig.

Jag reste mig likt en slav för att bege mig iväg. För varje steg jag tog ropade han efter mig och bad mig ta med fler och fler saker. Tillslut bar jag på fyra cola burkar, en burk snus och ett helt ombyte till honom. Till killen som bor vägg i vägg med mig.

När jag kommer tillbaka står han bredvid Ogge och flinar emot mig.

"Här kommer min lilla packåsna" Jag försöker att inte ta åt mig, för jag vet innerst inne att han inte menar någonting illa.

Lydigt går jag fram till de två äldre killarna och dumpar av sakerna på närmaste picknick bord för att fortsätta in i stugan. Jag har slavat såhär för honom i tre veckor nu och egentligen så vet jag inte alls varför. Troligtvis för att jag vill att han ska tänka på mig och se mig som någonting bra. Kanske till och med tycka om mig?

VÄGG I VÄGG | foscarWhere stories live. Discover now