Liber I

35 1 5
                                    


Nox est, sed fere matutinus;  alumnus hic noster in cubiculo suo quiescit, sed nobis visu videtur conturbatus et quidem contristatus: de Cicerone certe eiusque libris somniat, cum illi in paucis horis vertendum e Latino sermone.

Surgit, togam habet, perpaucum lactis bibet, matri patrique (ac sorori, si habet) salutem dicit, it ad scholam.  "Quare? Quare? -inter se cogitat-  Quid mihi hoc facere facit? Me reviviscente, certe non Latinum Graecumque studebo!".

Dum et per viam, sic secum "Regualae, regulae, regulae! O di immortales, qua ferro ignique scholam non vastatis?".

Ecce domina magistra ... Classe init, surgunt omnes: "Ave!". "Tabulum a tabulo dividite, pueri, deosque et deas immortalis rogate. T A C I T I est textum, quod vertebitis".

 Vertendo, ac in vacabulorum enorme libro verbum aliquid quaerendo (omnibus notum  illius poetae dictum: mega biblìon, mega kakòn), vocem audit, suum nominem vocantem et "Ad c litteram va, puer, ad c litteram ...". "Quid nunc? Quis locutus? Attamen, nescio quid scribam... ad c eamus litteram".

Ibi cum veniat, mirabile dictu, Ciceronis permagnum et aplissimus vidit vultum, eum adspicientem.

"Somio ... certe somnio! Otium mihi maxime opus est..."

"Ne timeas, puer, ne timeas. Quem sim, certe sciis. Nam Romae totiusque orbis maximus orator fuit; ego Catilinam, ego Verrem pugnavit, eosque vici. Non Hortenius, non quisquam ex oratorum turba, quorum maxima pars noti mihi nomine tantum, et quibus fama numquam fulxit,  mecum pugnare ausus est. O fortunatam natam  me consule Romam! Ego ..."

"Te ipsum ferma, quaeso! Mihi vertendum Taciti textum! Ubi in tuis verbis utilitas?"
"Vere, vere dicis ... Bene, tempus erat! Duas vel tres res tibi de arte vertendi dicere velim.

 Primum: Latini Graique homines erant,  "humani nuhil a se alienum putabant". Ergo, si forte  aliquid alienii invenis, te ipsum ac mentem tuam ferma et serena, sta. Nunc folium texti carpe: velociter lege, minime aut nihil de gramathica cogitans: tibi videtur aliquid significare? Bene! "Incipit vita (veniam ob lapsum peto: incipi versio) nova".".



De Arte E Latino Vel Graeco Sermone Lumine Nasi VertendiOù les histoires vivent. Découvrez maintenant