Gözlerini kapat.Gözlerini kapadığında daha fazlasını görürsün.Evren ne demek?
Evren sensin, sende evren.
Başta söylediğimi yap ve gözlerini kapat.Bir robot gibi yaşadığın, 50 kilometrekarelik kafesinden uzaklaş.Gökyüzüne ilerle, bulutlara ulaştın tebrikler!
Burada birkaç uçak yolcu uçağı dikkatini çeker belki.
Tabi günbatımında kızıla boyanan bulutların o muhteşem görüntüsünü farkedemeyecek kadar aptalsan.
Daha da uzaklaş , atmosfere ulaştın.Gökyüzü az önceki kadar mavi değil daha da koyulaşmaya başladı.Burada görebileceğin pek birşey yok.Artık kafesini göremiyorsun çok ilginç.
Daha da yukarı.
Artık atmosferi aşmış bulunuyorsun tebrikler.Burada birkaç uzay istasyonu ve yüzlerce uydu dikkatini çekebilir.Tabi Ay'ı farkedemeyecek kadar aptalsan.
Şimdi biraz daha ilerle. Dünya karşında.İşte doğduğun ve öleceğin yer karşında.Büyük aptal bir top gibi gözüküyor değilmi?
Uzaklaş.
Venüs ile Mars'ı gördün değil mi? dünyanın solunda ve sağında duruyorlar. Büyük birer yanan topa benziyorlar.Onlar dünya kadar şanslı değil.Üzerinde insanların yaşamasını sağlayacak atmosferleri yok.Ne büyük şanssızlık.
Şimdi biraz daha uzaklaş
O meşhur sistem karşında.Malesef uzayda bile sistem peşini bırakmıyor.Aptal insan isimlendirmeleri :)
Bu sistemdeki en şanslı gezegen olan Neptüne bak şimdi de.Kendileri çok şanslı. Çünki en yakın insan ona 4,503,443,661 kilometre uzakta.
Karşında güneş ve onun gezegenleri.
Dünya eskisi kadar büyük görünmüyor değil mi?