Daha fazlasını görüyorsun
Uzaklaşmaya devam et.Birkaç yıldızla karşılaşacaksın ve daha uzakta milyonlarcasıyla.Ve daha uzakta milyarlarcasıyla.Bunların arasından bazıları muhtemelen çoktan öldü ancak ışıkları sana henüz ulaşabiliyor.
Daha da uzaklaş.Güneş ve gezegenleri gözden kayboldu değil mi? Artık onları tam olarak seçemiyorsun.Diğer yıldızlardan ve gök cisimlerinden farkları kalmadı.Dünyaya gelince. Onu tamamen gözden kaybetmiş olmalısın.
Ve karşında samanyolu galaksisi
Büyük renkli bir toz bulutuna benziyor değil mi?İşte orası senin sisteminin ülkesi.Milyarlarca eyalete sahip bir ülke.
Uzaklaş bakalım.
Evet şimdi dahada gözle seçilemez olmuş olmalı
Andromeda gökadasını gördünmü peki?
Ya da Komet gökadası?
Biraz daha uzaklaşırsan Yerel Grubu da görebilirsin.
Otuz gökadanın toplandığı grup.
Merkezi, Andromeda ve Samanyolu gökadalarının arasında.
Şimdi biraz daha uzaklaş.Gökadamız minik bir nokta gibi görünüyor.
Gittiğin yolu hayal edebiliyor musun?Makine gibi yaşadığın, bunu okurken oturduğun koltuktan uzaklaşıp aldığın yolu hayal edebiliyor musun?
Edebiliyorsan uzaklaşmaya devam et.
170 milyar galaksi, milyonlarca gökada grubu, ve trilyonlarca yıldızı geride bıraktın. Işığın bile büküldüğü, zamanın işlevsizleştiği yoğun yıldız ölülerini gördün.Ve ortalama 120 milyar ışıkyılı yol aldın (120milyar ışık yılı 120.000.000.000.000.000.000.000.000.000 kilometre.Eh 50 kilometrekareden fazla gibi gözüküyor.)
Tebrikler evrenin sonuna geldin. Hala genişleyen bir yapı karşında . Her yöne doğru büyük bir hızla genişliyor.
Şimdi dahada uzaklaş.
Evren artık siyah hiçliğin içinde bir nokta gibi görünüyor.
Bayağı uzun bir yol almış gibi görünüyorsun.