Maknae

853 45 0
                                    

Sehun melangkah ke sebuah bangku yang terletak dikawasan hospital itu.Dia melabuhkan duduk diatas bangku itu.

Sehun menunduk.Dadanya dipegang."Mianhe.Sehun tak boleh bagitahu hyung semua"ujar Sehun.

Mask yang dipakainya dibetulkan sedikit.Agar tiada yang mengecamnya.

"Sehunnie"pemandu Exo datang menghampiri.Dia berdiri dihadapan maknae Exo itu.

"Sehun jom"ajak pemandu itu.

Sehun mengangguk dan berdiri.Mereka melangkah kearah van.Sehun hanya diam sepanjang penjalanan.Sesekali pemandu exo iaitu Hyunwoo melirik kearahnya.

Selalunya mulut maknae exo ini becok.Bercerita itu ini.Pasti ada sahaja cerita yang ingin diceritakan kepadanya.

"Sehunnie"panggil Hyunwoo.

"Nae,hyung"jawab Sehun.

"Wae ni??macam ada masalah je"tanya Hyunwoo.

"Tak ada apalah hyung"jawab Sehun.

"Apa doktor cakap?"tanya Hyunwoo.

"Doktor cakap demam biasa je"bohong Sehun.

"Tapi wae tak datang dengan hyung yang lain?"tanya Hyunwoo.Dia pelik apabila Sehun sendiri datang ke hospital.

"Sehun tak nak susahkan hyung yang lain.Lagipun Sehun demam biasa je.Tak teruk pun"ujar Sehun.Bohong lagi.

Hyunwoo masih lagi tertanya tanya.Baginya Sehun kelihatan seperti menyembunyikan sesuatu.

.........................................

DORM EXO
Semua member exo buat hal masing-!!.Chen dan Baekhyun sedang melepak didepan tv.Kai sedang tidur terbaring didepan tv.D.O. biasalah sedang mengemas dapur.

Suho yang baru keluar dari bilik join Chen dan Baekhyun tengok tv.Member yang lain belum balik dari shooting.

"Annyeong!!"ucap Sehun dan masuk kedalam dorm.

"Sehunnie.Kata balik rumah?"tanya Baekhyun.

"Balik kejap je"jawab Sehun datar dan duduk diatas sofa ruang tamu.

"Dah makan?"tanya Suho.

Sehun sekadar mengeleng.

"Wae kau tak makan Sehunnie??kau kan tak sihat"ujar Chen.

"Sehunnie!!"panggil D.O. dari dapur.

"Nae,hyung!!"jawab Sehun.

"Mari makan!!"panggil D.O.

"Kejap"ujar Sehun.

"Apa yang kejapnya?"tanya D.O. yang sudah keluar dari dapur.

"Jom makan"D.O. menghampiri Sehun.

"Palli Sehunnie!!..hyung tak nak dengan Omma membebel"ujar Baekhyun.

"Nae!!"sokong Chen.Dua makhluk itu mendapat pandangan tajam dari D.O.

"Chen tolong aku!!"teriak Baekhyun.

"Wae??"tanya Baekhyun.

"Mata aku kena panah!!"jawab Baekhyun.

"Yahh!!"marah D.O.

Chen dan Baekhyun ketawa.Suho turut ketawa.

"Dah.Sehunnie jom.Malas hyung nak melayan makhluk dua orang ni"ujar D.O. dan berlalu kedapur.Sehun bangun dan mengikuti D.O. kedapur.

...........................................

KEESOKKANNYA
Member Exo bangun awal kerana hari ini ada latihan.Tidak lama lagi konsert exo iaitu Exo'luxion akan bermula.

Suho memandang Sehun yang agak lambat bersiap.Sejak beberapa hari ini,Suho agak pelik melihat Sehun.Dia tertanya tanya.Adakah Sehun menyembunyikan sesuatu??

Suho menghampiri Sehun."Dah siap?"tanya Suho.

Sehun mengangguk.

"Jom.Yang lain dah tunggu"ajak Suho.

.........................................

SM ENTERTAIMENT
Member Exo memulakan latihan mereka dengan lagu Call Me Baby.Sepanjang latihan,Sehun sedaya upaya menahan rasa sesak didadanya kerana tidak ingin yang lain mengetahui.

Habis sahaja latihan untuk Call Me Baby Sehun terus ke tandas.

"Hyung.Nak ke tandas kejap"ujar Sehun dan berlalu.Member exo yang lain mengangguk.Kecuali Suho yang hanya memandang maknae itu dengan pandangan penuh tanda tanya.

Sehun menutup pintu tandas.Dia bersandar dipintu tandas.Nafasnya turun naik.Dada dipegang.Terasa sesak dadanya.

"Sehunnie!!"panggil Suho dari luar tandas mengejutkan Sehun.

"Nae,hyung"jawab Sehun.

"Palli.Latihan"ujar Suho.

"Nae"balas Sehun.Airmata yang tiba-!! mengalir dikesat dengan belakang tangan.

BERSAMBUNG

EXO: MaknaeWhere stories live. Discover now