Maknae Ep5

1.4K 65 34
                                    

"Bangun!!!!"jeritan nyaring
D.O. dari dapur mengejutkan member yang sedang tidur lena.

Jeritan D.O. menyebabkan Chanyeol yang sedang mengeliat jatuh katil.Baekhyun yang sedang melangkah ke pintu terlanggar pintu.

Chen pula."Arghhhh!!!!"terjerit terlolong kerana terkejut.Highnote sampai ke yang tertinggi tinggi.Bolehlah kalahkan Xiumin nanti kat weekly idol.

Xiumin si pembersih sudah selesai mandi dan berpakaian.Terus keluar dari bilik.Malas nak hiraukan si Chen.Lay mungkin baru keluar.

Kai yang masih mengatuk keluar dari bilik sambil memeluk bantal peluk.Sempat dia mengetuk pintu bilik leader dan maknae.

"Nae!!"ujar Suho dari dalam menandakan dia sudah bangun.

"Cepat sarapan.Nanti kena buat persiapan untuk konsert malam ni"ujar D.O. bagaikan Omma.

Satu persatu member duduk dimeja makan.Pelbagai telatah.The 3 beagel berebut ayam.Padahal ayam banyak.Si Kai dengan selamba makan ayam kesayangannya itu.

Xiumin dan Lay menghirup kopi perlahan lahan.D.O. baru sahaja selesai membasuh kuali saktinya.Suho dan Sehun yang baru keluar dari bilik duduk dimeja makan.

D.O. duduk dihadapan Sehun.Wajah maknae itu dipandang."Sehunnie"panggil D.O.

Sehun mengangkat wajah.

"Wae muka pucat je?"tanya D.O.Risau.

"Nae.Sehunnie wae?"tanya 3 beagel serentak.Xiumin dan Lay memandang Sehun.

Sehun tersentak dengan pertanyaan hyungnya itu.

"Betul tu.Wae Sehunnie??sakit ke?"tanya Suho prihatin.

"Huaghhhhh!!"tiba-!! Baekhyun berteriak.

"Kau wae Baek?"tanya Chanyeol.

"Sehunnie.Muka dia pucat!!!!..dia sakit!!!!"teriak Baekhyun.

"Huaghhhhh!!!"teriak 3 beagel bersamaan.Yang lain tergeleng kepala melihat mereka bertiga.Berdrama swasta pula.

"Sehunnie"panggil D.O.Menanti jawapan Sehun.

Sehun mengeleng."Tak sakit lah.Cuma penat sikit"bohong Sehun.

Tanpa hyung-!! ketahui.Dari semalam Sehun sakit.Dadanya terasa sesak.Tetapi dia cuba sedaya upaya untuk menahan sakitnya itu agar tidak diketahui hyung-!! nya itu.

Sehun tidak ingin merosakkan mood dan semangat hyung-!! nya.Malam ini Konsert Exo'luxion akan berlangsung.

.........................................

Masanya bakal tiba.Konsert Exo'luxion hanya beberapa minit lagi.Exo sudah berada di belakang pentas.Ada yang berlatih dan ada yang sedang mengurangkan nervous.

3 beagel??sedang berlatih dengan acapella.

Sedari tadi Sehun berada di dalam tandas.Sehun cuba untuk meredakan sesak dadanya dengan duduk bersendirian.Selepas rasa sesak dadanya sedikit berkurang,Sehun keluar dari tandas.Mengatur langkah kearah member Exo yang lain.

"Sehunnie.Pergi mana?"tanya Xiumin.

"Tandas.Nervous"jawab Sehun singkat.

"Aigo!!..Sehuna kita nervous lah"ujar Chanyeol sambil meletakkan lengannya dileher Sehun.Baekhyun yang berdiri dihadapan Sehun tersengih sengih.

Nak buli Sehun lah tu.

...........................................

Selepas dua jam setengah berlangsungnya konsert Exo'luxion,kini segment terakhir bermula.Segment dimana Exo memberi ucapan selamat tinggal kepada Exo-L untuk konsert ini.

"Annyeong!!!"teriak Chanyeol.Mendapat balasan dari Exo-L.

"Kamsahamnimda!!..anda semua sangat!!!!.....terbaik!!"ujar Chanyeol sambil mengangkat thumb up dan wink.

Penonton bersorak.Exo berucap seorang demi seorang.

Tanpa member yang lain perasan,Sehun sedang memegang dadanya.Dia lelah.Sakit dadanya teramat sangat.Tidak seperti selalu.

"Sakitnya"ujar Sehun perlahan sambil menekan nekan dadanya untuk mengurangkan rasa sakit.Tetapi tetap juga sakit.

Kebetulan ketika itu Baekhyun yang berdiri disebelahnya menoleh.Baekhyun hairan tatkala melihat Sehun sedikit membongkok sambil memegang dadanya.

"Sehunnie wae?"tanya Baekhyun.

"Hyung.Sakit"Sehun tidak dapat bertahan lagi.Tidak kisah dah hyung-!! nya tahu.

Member yang lain meluru kearah Sehun tatkala melihat situasi itu.Suara penonton sudah bising tatkala melihat situasi itu.Mereka risau.

"Sehunnie wae?"Suho merapati Sehun dan memegangnya yang sudah lemah.

"Arghh!!"Sehun mengaduh sakit.Reaksi member yang lain sangat cemas,takut dan ada yang hampir menangis melihat maknae mereka.

Sehun rasa matanya kabur.Dia pengsan disitu.

............................................

HOSPITAL
Semua member Exo kelihatan sangat risau serta cemas menunggu diluar wad ICU.Menanti khabar keadaan maknae mereka.

"Hyung.Sehun tak apa-!! kan?"tanya Kai kepada D.O.Airmata sudah membasahi pipinya.D.O. memeluk Kai.

Chanyeol sesekali meraup mukanya.Diharapkan semua ini hanya mimpi semata.Baekhyun menunduk.Sesekali airmatanya dikesat.Chen,Xiumin dan Lay cuba menahan airmata.Tetapi tetap tidak tertahan.Suho pula bersandar di dinding sambil menunduk.

Beberapa minit kemudian,Dr Daeul keluar dari wad ICU.Member exo meluru kearah doktor muda itu dengan riak gelisah.

"Macam mana dengan maknae kami doktor?"tanya Suho.Cemas.

"Kami akan buat yang terbaik merawat Sehun"ujar Dr Daeul.

"Keadaan Sehunnie teruk ke doktor?"tanya Xiumin pula.

"Saya minta maaf sebab menyembunyikan kepada awak semua selama ini.Ini semua permintaan Sehun"ujar Dr Daeul.

"Sebenarnya Sehun sakit.Jangkitan kuman diparu paru"kata-!! Dr Daeul betul-!! mengejutkan member exo.

"Saya harap awak semua tabah.Berikan semangat kepada Sehun"ujar Dr Daeul dan berlalu.

"Sehun!!!"jerit Kai.Tangisannya kuat.D.O. memeluk Kai.Dia juga menangis.

3 beagel turut menangis.Suho rasa kakinya lemah.Dia terduduk dilantai hospital itu.

Xiumin duduk disebelah Suho dan memeluk Suho.Suho menangis kuat.Lay pula berlalu ke kerusi dibelakang.Dia menangis disitu.

BERSAMBUNG

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 06, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

EXO: MaknaeWhere stories live. Discover now