Poseta Institutu urodila je plodom.
Pronađeni predmet identifikovan je kao nož.
Svrha mu je ista kao kod naših rezača, s tim što ne koristi napajanje.
Ne bi li ispunio svrhu potreban je ljudski faktor.
Kraj izveštaja.Nikolas još jednom pređe okom preko izveštaja i posla ga. Ekspedicija se završila uspešno i rizik koji je nosila je zanemarljiv. Njegove su zasluge što imaju tako mnogo oružja. Jako dugo je razmišljao o tom, kako su ga stare civilizacije nazivale, oružju. Nije korišćeno još od Interkontinentalnog rata. A i zašto bi ljudi želeli da međusobno oduzimaju živote, kada su tada ionako životni vekovi bili kratki? Kao da su prešli na viši stepen intelektualnog razvitka, posebno u godinama pre Ograđivanja.
Nikolas je jako često bio iza zidina. Tu privilegiju imao je kao član Izviđača, mada je njihov cilj bio mnogo viši od pukog izviđanja. Oni su u grad unosili oružje, zanimljive predmete, čak i biljke, a imali su i svoj mali, kako su to stare civilizacije nazivale, Oološki vrt. Taj je naziv bio jarkim slovima ispisan na tabli aluminijuma i visio iznad energetskih zidova iza kojih su se nalazile životinje. Čudno ime za takva stvorenja... Mislio je Nikolas ulazeći u kabinu za čišćenje. Prstenovi svetlosti pojaviše se na potpuno belim zidovima kabine, odvojiše se od njih i pripojiše uz Nikolasa. Nakon par sekundi on i njegova odeća bejahu čisti. Izašao je iz kabine i uputio se ka sobi.
- Falkon!
- Izvoli Nik?
Usko, žensko lice pojavi se na zidu.
- Saznaj mi sve o droidu zvanom Ajk.
- Tražim...
Nikolas, zagledan u plafon, utonu u san. Kada se probudio, Sunce već bejaše zašlo za zid i grad je bleštao od lebdećih svetiljki koje obasjavahu ljude koji su na ulicama razgovarali, uživali u smiraju dana ili čekali nekoga.
- Nik, pronašla sam jako malo o Ajku.
Oblik - pas
Godina proizvodnje - nepoznata.
Verzija softvera - 2. 8. 42.
Ime vlasnika - Mira.
Vrednost na tržištu - 400 kreditnih jedinica.
Posebnosti - nepoznate.
- Rekla si 8. 42. ?
- 2. 8. 42. Prošlogodišnji softver, ali izgleda da je manualno pojačan.
- Pojačan? Od strane koga?
- Privatna režija.
- Interesantno... Ostvari vezu s njim i organizuj sastanak mene i njegove vlasnice.
- Biće urađeno.
Nikolas dodirnu zid i pojača osvetljenje. Zidovi zasvetleše snažnije. On se protegnu i ustade iz kreveta. Jedan od najboljih izuma starih civilizacija je krevet. Odmah posle droida i jo - joa. Nik iz fioke koju je dodirom izvukao iz zida izvuče jo - jo od lake legure aluminijuma. Naučio je da rukuje njim sa nečega što su zvali uputstvo. Izgleda da je tada retko šta bilo kooperativno... Falkon se pojavi levo od njega.
- Odeća, Falkon.
- Jasno.
Nikolas odabra belu atletsku majicu i uske pantalone. Voleo je materijale koji su bili u upotrebi pre 2080.
- Nik?
- Da Falkon...
- Jesi li siguran da želiš to da obučeš?
- Zašto?
Vrata se otvoriše. Unutra uđe osoba u lakom belom kaputu, koji je imao sposobnost termoregulacije iako je bio od polimera, pantalonama, koje su se uklapale sa kaputom, i cipelama.
- Mira.
- Zdravo... ?
- Nikolas.
- Lepo ime.
- Nisam očekivao da ovako brzo odgovoriš na moj poziv.
- Ometam li te u nečemu?
- Ne, ne. Oprosti što te dočekah ovako odeven.
Mira se osmehnu. Lepa je... Vitka devojka, pravilnih oblina, nežnih crta lica budila je u Nikolasu interesovanje.
- U redu je. Mogu li znati zašto sam ovde? - Devojčin osmeh ublaži grubost ove rečenice.
- Je li Ajk sa tobom?
- Ajk? Ne, zašto?
- Jer ne izgleda kao meni poznat model droida. Zainteresovalo me je to.
- Razumem. Ajka sam programirala ja, ali trebali su mi delovi u koje bih unela veštačku inteligenciju, pa sam dobila model 2. 8. 42. i počela da radim na njemu. Doradila sam dosta toga na njemu ali je u odnosu na 2. 8. 43. Ajk slab.
- Falkon je 2. 8. 43. pa opet... Ovako, imam ponudu za tebe: Doradi Falkon.
- Ti znaš da za to treba dozvola?
- Falkon?
- Gospođice Mira, pogledajte svoj telepod.
Mira iz zadnjeg džepa izvadi telepod i izvuče ekran.
- Imate potrebnu dozvolu, kao i svoj račun sa 5 000 kreditnih jedinica. - Falkon reče i povuče se u zid.
- Izgleda da sada ne mogu da odbijem. U redu onda. Gde je Falkon?
- Ajk je preuzima upravo... Sada.
Na Mirinom telepodu pojavi se Ajkovo lice.
- Mira, šta je ovo?
- Reći ću ti kasnije!
- Menjaš me? Zar te nisam vern...
Mira vrati telepod u zadnji džep.
- Izvini...
- Hahaha dobar si programer. Ukoliko ti zatreba još novca ili moja pomoć, tu sam.
- Hvala ti. Videću šta mogu da uradim za Falkon. Onda, pozdrav.
- Do sledećeg viđenja.
Nikolas se šeretski osmehnu dok je ispraćao Miru pogledom. Zamišljen, ode do zida i dodirnu ga. Zid se otvori i zameni ga staklo. Pogled se pružao preko zgrada gde su svojim malim životima živeli mali ljudi.
- Falkon, poveži me sa šefom.- Našao sam novog inženjera.
Nikolasov glas odjeknu mračnom prostorijom. Visoka prilika u sivom odelu jedva primetno klimnu glavom.
- Kada će Organizacija znati da li je dovoljno dobar?
- Dobra. Kada završi rad na Falkon.
- Koja je cena tog rada?
- 5 000 kredita, i dozvola za modifikaciju.
- Prihvatljivo. Biće ti poslat spisak dužnosti za sutra.
- Jasno.Nikolas uzdahnu. Zagrizao je voćku dobijenu genetskim ukrštanjem i bacio pogled na svoj telepod. Spisak njegovih dužnosti sadržao je samo jednu tačku: Vrbuj devojku. Podigao je pogled ka najvišoj zgradi Tehnopolisa. Zgrada Odbora prkosno je gledala na zgrade oko sebe. Bila je ogromna. Nikolas utonu u misli. Organizacija se sastoji od Izviđača, Inženjera i Sakupljača. Kao Izviđač, upoznat sam sa svim dešavanjima u gradu, a opet, toliko toga ne znamo. Ako devojku prihvate kao Inženjera, možda ćemo uspeti da se infiltriramo u Odbor. Onda će revolucija početi i novi poredak biće uspostavljen.
YOU ARE READING
Imuna
Science FictionGodina je 2843. Čovečanstvo već četiri veka živi u Tehnopolisu, gradu koji je od velike suše 2160. akcenat stavio na nauku. Ali, utopistički grad ima i svoju mračnu stranu. Opasan je velikim zidinama, ne samo da bi sprečio ljude da iz njega izađu, v...