Kapitel 1 - Första Dagen

372 1 1
                                    

Louis Perspektiv

Jag vaknar av att min klocka ringer. Det är första dagen i gymnasiet. Jag valde att gå upp tidigare än vanligt.
Jag har en timme på mig att göra mig iordning. Jag reser mig och tar på mig ett par shorts som jag gör varje morgon.
Jag går ner för trappan för att äta frukost. Jag öppnar kylskåpet och tar ut filmjölken och häller upp i en skål, tar fram flingor och lägger dom i filen. Jag sätter mig vid matbordet och börjar äta.

När jag ätit upp tar jag min tomma skål och ställer den på diskbänken för jag orkar inte ställa in den i diskmaskinen.
Sedan går jag till badrummet och duschar.
När jag duschat färdigt lindar jag en handduk runt midjan. Jag ställer mig framför spegeln och torkar bort imman med handen. Jag öppnar skåpet och tar fram mitt hårvax och kletar in det i håret. Efter det borstar jag mina tänder. När jag gjort det går jag till mitt rum och sätter på mig ett par tajta, trasiga, vita jeans och en svartvit, randig t-shirt.
Jag går till hallen och sätter på mig mina vita Vans och går ut mot tågstationen.

Jag hoppar av tåget och går mot skolan som är ganska nära stationen.
På skolgården möter jag Liam.
När vi är tillräckligt nära ger vi varandra en kram.
"Hello mate" säger han med ett försök av en brittisk dialekt. Det lät så roligt att jag börjar skrattar lite.
"Vad?"
"Det där var nog den värsta brittiska dialekten jag någonsin har hört" säger jag och fortsätter skratta.
"Kom igen. Så dålig var den inte!" säger han med en försvarande röst.
"Ta det som du vill, men den var dålig" säger jag medan vi går in i skolan.

"Kolla där är Niall! Vi måste säga hej" säger han och skyndar sig mot bänken där Niall sitter. Jag följer med honom.
"Hello mate" säger han och sätter sig på bänken bredvid honom.
"Du måste seriöst sluta med det där" säger Niall och skrattar medan dom kramas. Jag ställer mig mitt emot dom.
"Hej Louis" säger han och ler.
"Hej Niall" säger jag tillbaka med händerna i fickorna.

Vi går in i klassrummet och sätter oss vid ett bord för fyra långt bak. Jag sätter mig längst ut till vänster, Liam bredvid mig och Niall bredvid Liam. Läraren ställer sig längst fram vid tavlan och berättar att hennes namn är Danielle och att hon kommer vara våran mentor det här året. Medan hon pratar kan hon inte släppa blicken från mig. Det känns lite stelt så jag kollar runt överallt i klassrummet och kan inte hålla blicken stilla. Innan jag byter punkt tittar jag tillbaka på henne för att se om hon fortfarande kollar på mig. Vilket hon gör.
Hennes koncentration på mig bryts när dörren öppnas. Jag kollar snabbt dit och ser att det är en kille. Jag kollar in honom från topp till tå. Han har långt, krulligt, mörkt brunt hår. Perfekta gröna ögon, armarna fyllda med tatueringar, muskulös, lång och bruna kängor.
"Var har du varit?" säger Danielle bitchit.
"Förlåt, jag försov mig" säger han och går mot mig. Han kollar ner i golvet och jag följer honom med blicken. Han går och sätter sig bredvid Niall. Dom hälsar på varandra. Känner dom varandra? Jag lutar mig framåt för att kunna se honom och han kollar tillbaka på mig och ler. Jag rodnar och kollar snabbt bort. Jag kollar på Danielle som kollar avskyvärt på Harry. Efter några sekunders tystnad startar hon uppropet. När ens namn ropas upp så får man gå fram och hämta sin skåpnyckel. Sedan får man leta upp sitt skåp.

"Louis Tomlinson"
Jag går fram till Danielle och får min nyckel. När jag vänder mig om tar hon tag i min handled.
"Vad fina blå ögon du har. Jag gillar det hos killar" säger hon och kollar in i mina ögon. Jag rycker mig ifrån hennes grepp och skyndar mig ut ur klassrummet.

När jag är utanför klassrummet springer jag fram till Liam.
"Den där Danielle är väldigt creepy"
"Vad menar du?" Säger Liam fundersamt.
"Hon sa att hon tyckte om mina ögon" säger jag äcklat.
Han öppnar munnen för att säga någonting men så kommer Niall med Harry.
"Vad ska ni göra nu?" frågar Niall.
"Jag lovade mamma att jag skulle komma hem efter skolan" svarar jag lite bittert.
"Jag ska hitta på något med Zayn" säger Harry med blicken på mig. Jag rodnar och tittar ner i golvet. Jag undrar vem den där Zayn är..?
"Jag ska inte göra något. Ska vi hitta på något?" frågar Liam Niall.
"Ja, visst"
"Bye guys" säger Liam när dom går iväg.
När jag kollar upp märker jag att Harry kollar på mig. Har han kollat på mig hela tiden?
"Förlåt, men vad var ditt namn nu igen?" frågar jag blygsamt och osäkert.
"Harry" säger han och ler brett. Gud, jag älskar hans leende.
"Ditt namn var väl Lewis?"
"Hey babe" säger någon snubbe och kysser Harry...

________________________

Detta är vår första bok/berättelse vi skriver. Hoppas ni gillar den! ;)
Berätta gärna vad ni tyckte om det första kapitlet!

- Jennifer & Tilda <3

~ Larry Stylinson ~Donde viven las historias. Descúbrelo ahora