Chapter 5

39 4 1
                                    

'Siapa plak yang letak kertas kat sini?' Ji Eun menggeleng gelengkan kepalanya . Kemudian , dia mengambil kertas itu lalu menggumpalnya . (Tau ke gumpal ni macam mana? -,-') . 'Ji Eun? Kenapa kau buang kertas tu?' tanya Yae In . 'Kertas yang tadi tu ke? Aku tak suka ada sampah dalam laci aku sebab tu lah aku buang' jawab Ji Eun . 'Kenapa kau tak baca? Aku tengok tadi ada orang yang simpan kertas tu dalam laci kau , tapi aku tak tengok muka dia lah . baru nak tanya terus Yun Hae panggil aku . so waktu aku balik sini lagi , dia dah tak ada' terang Yae In . 'Jadi maksud kau ada orang yqng letak kertas tu dengan sengaja dalam laci aku?' tanya Ji Eun . 'Yelah . baik kau cari kertas tu . mana lah tau ada tulisan kat situ' cadang Yae In . 'Oke , erm gomawo sebab bagitau aku' kata Ji Eun . 'No problem' balas Yae In .

'Mana plak kertas tadi tu . Kenapa lah aku bodoh sangat tak tengok kertas tadi , hufft , kut kut dari kelas sebelah ke apa ke' Ji Eun sempat bermonolog di dalam hati ketika sedang sibuk mencari kertas tadi

'Kau buat apa tu ? Sibuk sangat aku tengok' sapa Yoon Min . 'Aku cari kertas lah , Yae In kata dia ada satu orang letak kertas tu dalam laci aku' Ji Eun masih ralit mencari kertas yang dibuangnya tadi . 'Secret admire maybe' kata Yoon Min . 'Ntahlah , aku dah penat cari dalam bakul sampah kecil ni , tapi tetap tak jumpa' Ji Eun memandang wajah Yoon Min . 'Tak yah fikir sangat lah . mungkin nanti kau akan tau juga siapa yang hantar dan apa yang ada dalam surat tu' kata Yoon Min . 'Erm yelah' balas Ji Eun lemah .

*****

'Anak eomma dah balik!' kata Puan Kim . 'Ermm' Ji Eun hanya memandang lemah eomma nya lalu dengan langkah yang perlahan masuk ke biliknya yang terletak di tingkat atas . 'Ji Eun tu kenapa eomma?macam tak semangat je balik dari sekolah , biasanya balik sekolah terus pasang tv , ni tak ? Terus masuk bilik' komen Kim Eunha kakak kepada Ji Eun . 'Yang kamu tu terus muncul datang dari mana? Buat eomma terkejut je lah . nasib ter kena heart attack' omel Puan Kim . ~eomeona jakkuman simkunghae neol bomyeon bolsurok gaseumi kungkungdae nado moreugesseo simkunghae na eojjeomyeon joha jakkuman ne pume kkok angigo sipeo baby ~

(Apa ni author masuk lagu heart attack ? -,-'

(Heh , mianhae saranghae ~)

(*Ketuk kepala Author guna kuali D.O*)

(Appo! *gosok kepala*)

(Yang masuk lagu i need you part taehyung tu nape? Dah lah tadi masuk lagu heart attack)

(Okeoke , mianhae Ji Eun *berlutut macam nak melamar*)

(*Tikam author guna spatula Jin*)

(Author - disahkan meninggal 10 saat sebab spatula Jin)

'Apalah budah berdua ni ☝ . mianhae eomma , Eunha dari dapur tadi . tak yah pedulikan author gila tu' (sodehh ಥ_ಥ) . Puan Kim menggeleng melihat telatah Eunha . 'Kamu ni , mungkin Ji Eun tu penat sangat kut . tak apa lah nanti kamu pegi pujuk dia' kata Puan Kim ingin mengenakan Eunha walauoun dia tahu Eunha tak akan berjaya pujuk budak Ji Eun tu . 'Omo ? Eunha yang kena pujuk ?' Eunha melopong sekaligus matanya terbeliak mendengar kata kata eommanya .

'Yelah. Kamu pekak ke apa ? Eomma suruh kamu . Pujuk adik kamu tu turun makan . Eomma dah siapkan makanan .Mesti dia lapar tu' Puan Kim menyuruh Eunha untuk naik ke tingkat atas . 'Yelah yelah , asyik membebel je' keluh Eunha separuh berbisik . 'Apa kamu cakap tadi?' tanya Puan Kim dengan muka yang mengalahkan buaya tak makan selama 10 tahun . (Buaya mana tu?hidup lagi tak?)
'Anyi anyi , Err. Eunha naik dulu' wushhh ! Eunha berlari naik ke tingkat atas dengan secepat mungkin . Sebelum telinga nya merah dipulas oleh eommanya -,-"

'Oii anak kesayangan eomma yang tercinta ! Kau dijemput turun ke bawah untuk makan oleh eomma , dan beta terpaksa jadi hamba kerana dipaksa' kata Eunha . 'Yang kau nak buat drama murahan kat situ nak apa? Tak yah nak buat drama . bukan menang pun ABPP . (Artis baru paling popular - saja nak reka . hahha) Ji Eun menjeling kakaknya . 'Manalah tau nasib berpihak pada aku . boleh kau tumpang sekaki kalau kakak kau ni jadi artis popular . tapi sekaki je erk ? Semua tak boleh , ingat! Sekaki je' kata Eunha . 'Tak yah bermimpi di maghrib hari eh salah tak yah bermimpi di siang hari . Kau takkan menang punya . Janna Nick dah bolot anugerah tu' balas Ji Eun . 'Alah ! Tak apa lah nanti aku menang acara meletop . baru kau pengsan kat situ' Eunha ketawa terbahak bahak .

'Berangan je lebih cik kodok satu ni ! ' ejek Ji Eun . 'Peduli apa aku' balas Eunha . Ji Eun melempar sebuah bantal yang berbentuk hati ke arah kakaknya . 'Appo ! Yahh Kim Ji Eun sshiiu ! Pabo yahh ! ' jerit Eunha . 'Eunha ! Apa eomma cakap tadi ? Eomma suruh kau panggil Ji Eun turun . Bukannya suruh kau bercakar macam kucing dengan anjing kat sini' Puan Kim mula mengomel apabila tersengar Eunha menjerit dari bilik tingkat atas . 'Padan muka ! Buwerk' Ji Eun menjelirkan lidahnya .

'Kau pun sama ! Tak nak damai . asyik gaduh je , nak ke kalau eomma gila sebab korang berdua ni?' Puan Kim memandang kedua dua anaknya dengan pandangan yang tajam . 'Tak nak!' jawab Ji Eun dan Eun Ha serentak lalu menundukkan muka melihat lantai . (Amacam ? Cantik tak lantai yang bercorak abstrak tu . haha) Author ! Kau pun sama ! (*tutup mulut guna gam*) . 'Turun makan!' arah Puan Kim . 'Nae eomma' jawab budak berdua itu dengan serentak lagi . Eunha memijak kaki Ji Eun ketika turun ke bawah . Ji Eun mengeluh kesakitan lalu menarik rambut Eunha .

Puan Kim memandang kedua dua anaknya . Eunha dengan kelam kabut memeluk Ji Eun lalu mengusap usap rambut Ji Eun , Ji Eun berlakon jadi baik . Dia membalas usapan Eunha . Berlagak seolah olah tengah peluk peluk sayang antara adik beradik depan eomma mereka . 'Hah ! Macam tu lah bagus , berdamai kan bagus' kata Puan Kim . 'Hehe' Eunha pura pura ketawa . Dia menarik rambut Ji Eun tetapi lagaknya itu seperti mengusap kepala adiknya . 'Pasrah je lah depan eomma' Ji Eun menyumpah kakaknya di dalam hati . Kalau nak berlakon pun tak usah lah sampai nak memudaratkan si Ji Eun tu .

*****

'Apasal muka kau monyok je?' tanya Hye Na . Yoon Min,Yun Hae dan Yae In mengelilingi Ji Eun yang sedang bermuka masam . 'Si Eunha tu . dia buli aku depan eomma kitorang tapi berlakon sampai nak peluk peluk segala' Ji Eun mendengus kasar . 'Lah ! Kau ni memang tak sah ke kalau tak gaduh ?' tanya Yun Hae . 'Dia yang cari pasal' kata Ji Eun . Belum sempat Yun Hae membalas , Mr Jongkook telah pun tiba dengam membawa rotan kebenaran yang sentiasa tersemat di tangannya . 'rotan kesayangan kut . macam papazola dalam cerita boboiboy tu' .

Ketua kelas mengucapkan salam sejahtera . Mr Jongkook menyuruh semua murid duduk . Sesi pembelajaran pun bermula . . . .

Annyeong ? Macam mana part ni ? Jangan lupa vote tau . sedih nya , terima kasih je lah sapa yang sudi vote cerita saya ni . yang tak vote tu , heh . saya tak tau nak cakap apa lagi dah . wuhuuu . byebye ~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 09, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LOVE Like THROUGH Friend Where stories live. Discover now