Chapter 4

19 4 0
                                    

Yoon Min sibuk mencari buku di dalam perpustakaan . Selepas melihat sebuah buku , dia ingin mengambilnya tapi satu tangan yang lain juga cuba untuk mengambilnya . Yoon Min menoleh ke arah tangan itu . Dia tersenyum lalu melepaskan buku itu , memberi ruang untuk orang tadi mengambilnya . 'Awak ambil je lah . Mungkin awak lebih perlu buku tu' kata Yoon Min . 'Gomawo , memang saya perlu sangat sangat buku ni , sekali lagi gomawo' ucap orang tadi . 'Kalau tak silap awak sekelas dengan saya kan? Mian saya tak berapa cam muka awak' tanya Yoon Min sambil memandang orang tersebut . 'Nae , saya yang duduk bahagian hadapan' balas orang tadi . 'Jung Hye Na kan? Saya ada dengar yang awak ni murid yang terbaik dalam semua mata pelajaran' Puji Yoon Min . 'Haha. Tak adalah sampai macam tu sekali . Yang tu saya no komen . Nanti orang kata berlagak plak' Hye Na menekup mulutnya mendengar kata kata pujian dari Yoon Min

'Betul lah . Tapi betul kata awak tu . Memang tak elok kita menunjuk diri' kata Yoon Min mengangguk tanda setuju . 'Erm' jawab Hye Na . 'Kalau macam tu saya balik kelas dulu lah , Ji Eun dah tunggu saya kot' sambung Yoon Min . 'Bye' Hye Na melambaikan tangannya ke arah Yoon Min yang berlalu dari perpustakaan .

*****
'Yoon Min ahh? Lamanya nya kau kat perpustakaan tu . kau cari buku ke buat buku?' perli Ji Eun . 'Aku mengarang buku , tu lah aku lama . nak pastikan buku aku nanti laku' bidas Yoon Min . 'Menjawab nampak?siap bagi ayat pedas plak tu' . 'Dah kau tanya , aku jawablah. Apa lagi ? Takkan aku nak guling guling kat sini' Yoon Min memutarkan bola matanya . 'Ho ok lehh . aku tau lah yang hobi kau nak debat ngan aku je.tapi kan beb?kau takkan menang punya setiap debat dengan aku.yelah aku kan bakal lawyer' kata Ji Eun dengan bangganya . (tak baik nak meninggi diri nohh? *author*) . 'Uwerkk ! Muntah aku' Yoon Min membuat lagak seperti hendak muntah . 'Muntah lah muntah. Aku ambil baldi ahjumma cleaner nanti nak derma kat kau.kalau perlu dengan tangki sekali aku derma.amacam? Baik kan aku?' Ji Eun mengangkat kening nya . 'Yelah yelah . kau menang debat' Yoon Min mengeluh . 'Horeyy! Bukan selalu tengok budak nenek mengalah' Ji Eun tersengih lebar menampakkan barisan giginya .

'Senyum lah sampai telinga pun. Aku tak kisah langsung!' Yoon Min meletakkan tangannya di bahu . 'Hmm' Ji Eun membuat mata juling . 'Buruk bebenoq rupa kau aku tengok cam tu' komen Yoon Min . 'Buruk ke apa ke? Aku tak kisah dah' balas Ji Eun . 'Aku nak cakap dengan kau ni . Kau ingat tak pelajar yang langgar kita hari tu? Aku ada tengok dia main gitar sambil nyanyi' jelas Yoon Min . 'Ahh nae , aku ingat dah. Kalau tak salah nama dia Kim Joong Min . Daripada yang aku tau dia tu kelas 3A-1 . Hampir sama kan nama kau? Yoon Min and Joong Min' kata Ji Eun panjang lebar .

'Banyak kau tau. Pasang spy ke? Dah boleh dah masuk alam penyiasatan' terselit sindiran dalam kata kata Yoon Min . 'Ni Kim Ji Eun lah . Setakat kerja macam tu , kau pun boleh tau , tapi kalau kau ni . tak kot' Ji Eun membuat gaya seperti memikir . 'Kang aku sekeh kepala , baru tau rasa' ugut Yoon Min lalu membeliakkan matanya . 'Alah baru aku cakap macam tu . Dah nak hangin . btw , kenapa kau tanya ? Kau dah tangkap cintan erk?' Ji Eun memandang Yoon Min dengan pandangan yang sukar ditafsir . 'Mana ada ! Kau ni pandai pandai je ambil kesimpulan' Yoon Min cuba menafikan tuduhan Ji Eun . 'Hufftt. Oke aku percaya . Lagipun kau ni bukan jenis yang suka bab cintan cintun semua ni' kata Ji Eun . 'Haah , bak kata aku don't waste your time for indefinite relationship' balas Yoon Min . 'Setuju 100 peratus dengan kau' Ji Eun menyokong kata kata Yoon Min

'Hehe , kau siap tak kerja yang Mr Kwangsoo bagi?' tanya Yoon Min . 'Andwae! Aku lupa lah' Ji Eun menepuk dahinya setelah mendengar soalan Yoon Min . Memang nahas lah hidupnya kalau dengar perkataan 'kerja' , apalagi kalau 'kerja' tu diberikan oleh Mr Kwangsoo . 'Pulak dah? Meh aku tolong kau buat' pelawa Yoon Min . 'Gomawo chingu yahh ! Sayang kau ketat ketat . kau lah sahabat terbaik aku' Ji Eun memeluk Yoon Min dengan sangat erat . 'Yelah yelah , tapi lepas lah dulu , macam nak bunuh aku je . sesak nafas' Yoon Min terbatuk batuk kerana pelukan Ji Eun yang sangat menyesakkan . 'Hehe , mian' ucap Ji Eun . 'Fuhh , nasib baik aku tak mati , kuat sangat kau peluk aku , macam tak pernah jumpa selama 100 tahun' kata Yoon Min . 'Haha' Ji Eun ketawa terkekeh kekeh .

Yae In & Yun Hae POV

'Asal kau darimana?' tanya Yae In . 'Aku dari Gwangju' . 'Ouh , kenapa kau sekolah kat sini?' tanya Yae In lagi . 'Appa aku bagi aku pindah kat sini , dia kata sekolah kat sini best ' terang Yun Hae . 'Ouh , mian kalau aku banyak tanya kau' Yae In menggaru kepalanya yang tidak gatal . 'Anyio' balas Yun Hae pendek seraya tersenyum . 'Can we be a friend?' ajak Yae In . 'Yes of course . why not?' Jawab Yun Hae . 'Hahha' Yae In ketawa lagi . 'Tak lucu lah' kata Yun Hae . 'Tak lucu erk? Err..' sebenarnya Yae In agak kekok berbual . Di dalam kelas , dia jarang bergaul dengan yang lain memandangkan tiada siapa pun yang peduli tentangnya .

'Yae In?kau ada seseorang yang istimewa tak?' kali ni giliran Yun Hae yang bertanya . 'Seorang yang istimewa? Tak kot' jawab Yae In . 'Geurae?' . 'Nae , kenapa tanya?' . 'Saja , tak tau nak cakap apa lagi . 'Ouh . kalau aku ajak kau datang rumah aku nak tak?' Yun Hae memandang Yae In . 'Aku seganlah' . 'Waeyo? Kenapa nak segan?bukan ada sesiapa pun , Kita je' terang Yun Hae . 'Tengok je lah kalau eomma aku benarkan , kalau tak aku minta maaf tau?' kata Yae In . 'Oke . lagipun birthday aku tak lama lagi ni' Yun Hae menghitung hari sebelum tarikh lahirnya . 'Jinjja?hah ! Nanti aku wish kau' . 'Kalau macam tu. Aku balik dulu lah' Kata Yae In . 'Oke , byebye!' Yun Hae melambaikan tangannya .

Yun Hae menyanyi lagu 'Rough' di sepanjang jalan pulang ke rumahnya . Apabila Yun Hae menyanyi. Badannya seakan akan secara automatik menari mengikut rentak lagu . Nasib baik tak ada orang waktu tu . Yun Hae ketawa memikirkan sikapnya nya agak 'childish' itu .

To Be Continue . .

Assalamualaikum . oke tak ? Kalau tak oke jeongmal mianhar dari saya . kalau ada typo mohon abaikan , buat buat tak nampak je . jemputlah vote . oke jalgayeo ~ saranghaeyo (^.^)

LOVE Like THROUGH Friend Where stories live. Discover now