Katniss synsvinkel
Dag 1 fredag : 19/07
Jeg vågner ser på uret, der står på gulvet, ved siden af pejsen. Klokken er 11.00. Om to timer skal jeg med et skib til vest Afrika, hvor jeg via et klubmøde skal planlægge min døde søsters kat fødselsdag. Jeg sætter mig på sengekanten, rejser mig, og begynder at tage tøj på. Jeg ifører mig en blå kjole og et par sandaler, som er fra mit gamle distrikt, i ved 12. Lige nu bor jeg i en by kaldet Koloplishmish, som ligger ca 157 km nord for det gamle Capital. I byen er der kun omtrent 3400 indbyggere, men alle er enormt flinke og hjælpsomme.Jeg pakker bilen i en fløjtende fart, det godt , at Peeta tog børnene i denne uge ellers havde jeg med stor sandsynlighed gået i panik over tidspresset. For at gøre en lang i historie kort vil jeg bare lige sige, at Peeta og jeg er gået fra hinanden, da følelserne fra min side aldrig rigtigt har været der.
Turen hen til havnen, hvor jeg skal stå på skibet tager ca 20 minutter, så jeg er faktisk i god tid. Da det bliver tid til at køre ombord på båden krydser jeg fingre for, at min række bliver vinket ind først, og det viser sig, at jeg har heldet mig. Jeg stiger ud af min bil og går gen til en trappe, som fører opad til skibets hoved hal med cafeer, restauranter, barer, buttikker osv. Turen til vest Afrika vil tage omkring 15 dage, så jeg har en lang tur foran mig og da jeg stadig har relativt mange penge tilovers efter det der hunger games pis, har jeg derfor booket en luksus suite. Min suite er nummer fem. Allerede inden suiten er jeg imponeret. På gangen hænger der guld lysekroner i loftet, og der er pyntet med de flotteste blomster i alle regnbuensfarver. Jeg får øje på døren med nummer fem eller dørene, da der faktisk er to sammenhængende døre. Nøglen ligger i min hånd, så den finder jeg frem og låser døren op. Værelset er indrettet i en romantiskstilart, man kan se det på tekstilerne og kunsten på væggen. Det er støre end, hvad jeg havde regnet med. Suiten består af fire rum : Et stort badeværelse med jacuzzi, der adskiller sig markant fra de andre rum, da det er rigtig morderne, Et soveværelse med himmel seng og skrivebord, Et køkken her er indretningen lidt lignende den i badeværelset og ikke mindst er det en hyggelig stue med en stor, rød sofa samt en 64 tommers fladskærm.
Jeg pakker mine ting ud, og bevæger mig derefter ned i hallen for at finde en restaurant. Valgmulighederne i hallen er relativt gode, men jeg ender med at vælge en Michelin stjernet fiskerestaurant.
Jeg bestiller en jomfru hummer med kaviar og en blandet salat som tilbehør. Efter omtrent 23 minutters ventetid kommer en tjener ind med min mad, og stiller den på mit bord. Jeg indsnuser duften, der er så god, at jeg nærmest falder lidt i staver, men så tager jeg den første bid. Smagen breder sig på tungen den er så helt delikat, at jeg nyder hver eneste bid fuldt ud. Imens jeg sidder og venter på regningen opdager jeg, at en gammel, langskægget mand i hjørnet sidder og kigger på mig. Efter the hunger games er det ikke sjældent, at folk engangimellem kigger på mig eller spørger om en selfie, men manden her han kigger på mig på en måde, der ikke ligner, at han er udefter en selfie, nej hans ansigt udstråler bekymring og frygt. Jeg overvejer at spørge om, hvad hans problem er, men så kommer regningen, hvilket er godt nok fordi min sociale færdigheder er alligevel ikke synderligt gode.Jeg bevæger mig hen ad gangen til min suite. Da jeg kommer ind tænder jeg bruseren, og hopper ind. Jeg slukker for vandet og tager et af de opvarmede håndklæder som jeg ruller rundt om kroppen for at tørre. Imens tager jeg min tandbørste og børster mine tænder. Da jeg er færdig på badeværelset, smider jeg mig i sengen, og falder hurtigt i søvn.
JE LEEST
Titanic 3 - Verdens bedste historie
ActieEn spænende bog om Katniss fra The hunger games, samt en masse andre kendte figurer fra andre bøger og film. Katniss skal med et skib til Vestafrika. På skibet sker der allemulige ting der forsager, at Katniss må træffe nogle svære beslutninger, som...