~2~

60 3 0
                                    

POV Rachel

Bibberend van de kou loop ik de school in. Deze dagen kon ik niet bepaald lekker noemen. Regen, regen en nog eens regen. 'Hey Rachel, wat zie jij eruit!!' Roept Emma lachend. Emma was wel een oké meisje, ze had ook wel veel vriendinnen, alleen geloofde niemand het als we zeiden dat wij vriendinnen waren. Emma wist hoe ik echt was. Waar ik echt van hield. Maar even terug. Ze komt naar me toelopen en haakt haar arm om de mijne. We lopen naar mijn kluisje waar Rein met zijn vrienden en zijn vriendin staat. Hij staat tegen zijn kluisje met zijn vriendin tegen zich aangedrukt, precies naast mijn kluisje. 'Mag ik erbij?' Mompel ik en geïrriteerd schuift Lydia op. Ik open mijn kluisje en prop mijn jas erin terwijl ik van de zijkant arrogant wordt door het "populaire" groepje uit mijn klas. Ik gooi mijn kluisje dicht en loop snel weg. We beginnen de dag goed met een lesje Frans, iets waar ik goed in ben.

'Melissa: Meid, we moeten elkaar snel zien! Het is te lang geleden I think? Ik weet het eigenlijk zeker. Ik kom snel treinen naar Eindhoven. Kisses Melissa'

Een glimlach vormt zich rond mijn mond. Melissa is een geweldige meid. Ik leerde haar kennen via Twitter, het vogeltje wat mijn leven zowat verpest heeft, maar mij toch ook een beetje bekender heeft gemaakt qua volgers. Ik glimlach een beetje naar mijn telefoon, totdat ik een klap op de tafel hoor. Ik kijk op en zie mevrouw Van Bergen voor me staan. 'Inleveren.' Zucht ze en de hele klas begint te lachen. Ik schud mijn hoofd. 'Misschien moet de school zich realiseren dat telefoons inleveren leerlingen er niet van weerhoudt om toch nog op je telefoon te zitten? Bovendien is dit schade van privacy. Volwassenen moeten ook eraan denken dat wij kinderen, een leven hebben. Misschien geen sociaal leven, maar toch nog een leven.' Ik sta op en pak al mijn spullen bij elkaar. 'Adioss' Roep ik en ik loop de klas uit. Ik ga naar de conciërge en meld me ziek voor de rest van de dag.

I Change The Boy ~RVD~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu