Precious Time (Part 11)

911 68 7
                                    

"Arora! kau betul betul ke nak pergi sana?" tanya jungkook yang sudah termengah mengah kerana penat mengejar arora..

"Yee laa.. kau x nmpk ke bag bagasi aku yang besar ni? ke kau buta? demam eh?" arora memegang dahi jungkook untuk merasa suhu badan..

"Kau ni! x! aku x demam" jungkook menepis tangan arora yg berada di dahinya... jungkook berdiri betul betul di hadapan arora dan memberi kotak kecil...

"Apa ni?" tanya arora yang sedang membelek belek kotak itu.. jungkook mengusap lembut pipi arora dan itu membuatkan mata gadis itu membulat...

"Kau jangan bukak kotak tu.. aku nak kau simpan jee.. bila kau dah balik sini , bagi semula kotak tu dkt aku.. tau" kata jungkook lagi seraya membetul betulkan rambut gadis yang berada di hadapannya..

"Emm... kenapa kau x nak simpan sendiri kotak kecil ni?" tanya arora yang memandang anak mata jungkook...

"Ak..aku takut kalau kotak ni berada kat tangan perempuan lain" jawab jungkook... arora melihat semula kotak itu dan menenung jungkook semula...

"Apa maksud kau?" arora masih tidak faham dengan kata kata jungkook tadi... jungkook menghela nafas pendek..

"Maksud aku... kalau kau masih tak balik kat busan lagi.. aku takut kalau kalau kotak ni aku terbagi dekat perempuan lain.. so lebih baik kau yang simpan.. ingat tau.. jangan buka.. kalau kau sayang aku jangan buka.. " terang jungkook oanjang lebar.. arora hanya mengangguk tanda faham..

"Hemm.. kau jangan bagi lips kau kat pompuan lain tau... lips kau hanya untuk aku jaa.. ingat tu" arora terus memeluk jungkook memandangkan flight nya sudah tiba... jungkook membalas pelukan itu..

"Arora.. jom laa kita pergi sekarang" ayah arora mendekati mereka berdua.. arora dan jungkook berasa berat untuk melepaskan pelukan yang erat itu...

"Kook... dah dah laa tu.. omma kan ada... peluk lah omma ni" omma jungkook pula menyampuk.. arora tergelak kecil...

"Eii... omma ni kenapa? malu laa kook kalau omma cakap macam tu.. kook ni dah besar.." kata jungkook ... muka jungkook kemerah merahan..

"Weii... ingat tau.. lips kau tu untuk aku sorang.. " arora hanya mengucapkan itu sebagai kata kata terakhirnya untuk jungkook ..

akhirnya flight mereka sudah pon pergi... jungkook tidak mampu berbuat apa apa selain daripada membiarkannya sahaja...

"Jungkook!!" jerit Jhope yg datang secara tiba tiba itu... jungkook memusing belakang dan mengesat air matanya yg mengalir...

"Yup hyung!" jerit jungkook yang melambaikan tangan ke arah hyungnya..

"Haih.. lambat sangat ke kitorang?" kata jhope yang mula menghampiri jungkook..

"haah... lambat.. arora dah pergi" jawab jungkook dengan terselit nasa kecewa...jhope perasan dengan sikap jungkook..

"Oiii!" jerit ahli bts and mamamoo sambil berlari ke arah mereka berdua..

"Arora dah pergi ke?" tanya Solar yang baru tiba bersama ahli lain..

"Haah... hemm.." jawab jungkook.. mereka bersepuluh berpandangan antara satu sama lain..

"Kau x payah laa sedih... dah jom laa kita pergi minum coffe.." pujuk jimin yang memegang bahu jungkook..

"Jungkook.. omma ngan appa balik dulu yaa... kamu lepak laa dengan kawan kawan kamu" omma dan appa jungkook berlalu pergi...

Mereka yang lain memujuk jungkook yang kelihatan sedih... sedih laa sangat.. bluek.. nak muntah author

...........................................
11 bulan 30 hari... jungkook seperti sudah pasrah untuk menunggu arora.. katanya dia akan balik sebelum setahun tetapi tiada khabar langsung.. call pon tidak.. apa punya yeochin laa arora tuh.. kalau author memang selalu call jungkook xD

"Haih... mana arora? dia kata nak balik sebelum setahun" kata jungkook dengan bada yang agak muram.. mamamoo dan bts hanya mampu melihat karenah sahabatnya itu sahaja..

"Sabar laa kook.. nanti dia balik laa tu... kau ni pon satu . x de ke kau ambil no. telephone baru dia?" tanya suga yang baru sahaja duduk di kerusi yang sepatutnya diduduki arora..

"Hemm.. dia pon satu tak bagi no telephone kat jungkook.. apa laa arora ni.. abagjabs" V si alien menyampuk... jimin memandang tajam muka V.. V yng perasan akan dirinya di perhati oleh jimin terus terdiam membisu...

Sementara itu jungkook senyap sahaja tidak bersuara... mamamoo dan bts memerhati tingkah laku jungkook yang pelik... mana taknya kalau meja diconteng dan lighter di mainnya.. kalau terbakar sekolah tu acane.? nasib keluarga Jeon kaya auu.
"Okey kelas! kemas barang dan pergi ke Bilik muzik sekarang.." kata cikgu yoona yang memakai skirt berwarna baby blue itu...

"Jungkook.. dah jom kita pergi bilik muzik" ajak rapmon ... jungkook mengemas buku dan terus berjalan tanpa memandang manusia manusia di kelas itu.. ops.. ada sekor jee makhluk lain yang ada kat kelas tu .. sapa lagi kalau bukan V -..-

"Jungkook! hati hati laa!" Jhope menarik jungkook yang hampir terlanggar srorang budak lelaki.. mereka menggelengkan kepala melihat jungkook.. jungkook seperti hidup dalam mati jaa.. semua org dia tak nampak...

Bedebukk!!!

"Auchh!!" seorang gadis kecil yang berambut pendek paras bahu dan berkaca mata hitam itu mengaduh kesakitan apabila di langgar oleh jungkook..

"Ahh m..maaf.. maafkan kawan saya" Solar melutut dan cuba menolong gadis itu bangun.. jungkook buat tidak kesah sahaja dan muka gadis itu pon x dipandangnyaa.. gilaa agaknya jungkook nih -.-

"Maaf yee" ahli lain menundukkan badannya 90° berkali kali.. jungkook pula dah maju ke hadapan..

"X pe saya maafkan" kata perempuan itu...

"Emm.. nama awak siapa?" tanya moonbyul yang sedikit curiga dengan gadis itu...

.................TBC

[ Dah akhir akhir cerita baru ada readers sejati yang baca FF ni... so thanks yaa T.T.. Author sayang readers FF ni.. vote sekali yaa sayang sayang ku sekalian... akiki.. mohon maaf jika ada typo -,-... Author cuba nak habiskan FF ni secepat mungkin .. sorry kalau x best]

|COMPLETED|How Dare She Kiss Me?♥(Malay Ff Jungkook)Where stories live. Discover now