2

31 7 1
                                    


Langzaam loop ik naar de kleine raam toe. De enigste plek waar licht vandaan komt. Ik kijk verdrietig naar buiten. Mensen lopen gehaast door elkaar.

Ik vraag me elke dag af of die mensen daar in het buitenwereld mij hier niet. Of de cel waar ik in zit. Er heeft ook nooit, maar dan ook nooit een blik geworpen. Alsof aan deze kant geen leven bestaat.

Dan hoor ik de luik open- enn dichtschuiven.
Eten!! Dit keer een appel en een flesje water.

Het word als maar minder de eten. Zo raar. Gisteren had ik nog een bord eten gekregen. En nu maar twee dingen!

Ik denk dat de freak me wilt uithongeren. Ik ril al bij de gedachte.

Ik pak de deken van de matras af, en sla ik sla de deken om me heen.
Langzaam wieg ik me heen en weer, terwijl ik weer neurie.

Dit keer verzin ik gewoon een tekstje er bij.

Its been a long day without you, my friend. And I'll tell you all about it when I see you again. We've come a long way from where we began. Oh, I'll tell you all about it when I see you agian. When see you again.

Zuchtend haal ik me tranen weg. Ik heb gehuild. Ik wil terug. Maar ook echt terug!! Terug naar me moeder, naar me school en naar me vriendin Ilhem!

"Waarom zit ik hier nou? Al hoelang zit ik hier wel niet?" Mompel ik in mezelf.

"Je zit hier al 4 jaar," zegt een zware stem door de ruimte.

Ik kijk snel om me heen.

Niemand.

Ik kijk wat beter om me heen. Eerst kijk ik naar boven, waar ik al een soort zwart doosje aan de plafond hangt, in een hoekje.

"Dafagg.." Zeg ik. Ik weet  niet waarom ik dat zeg, maar klinkt zo... Ehh ja hoe noem je dat... Ehh... Grappig. Ja dat dus.. Hehehee...

Maar als ik het goed heb ben ik nu 12 jaar oud. Wow. Dat ik nu al zo oud ben.

"Heksje meid!"

Er komt een man die ik nog herken.
De man die me heeft gevangen heeft genomen.

"Wie ben jij?!? En noem me geen heks, jij vieze vuile man!!"

"Ach heksje van me... Jou boeit het niet hoe ik heet. Mis je je moeder?

Ik kijk hem verbaast aan. Langzaam knik ik. "W-waar i-is ze?"
De man laat een soort foto zien met er op een spiegel.

Ik kijk de man raar aan. De man komt een stap dichter bij en geeft mij de foto.

Ik bestudeer de foto goed. Ik zie dat er een stukje glas ontbreekt bij de spiegel. En als je nog beter kijkt, zie he een vage schim. De schim komt me best bekend voor....

Heyhoi peepzz👋🏻😝
Wie zal dat zijn die schim?? O.o
Okey dat was t dan.
Doeiidoeii

Dragons and WitchesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu