Bölüm 3

37 7 1
                                    

Banu sana bir süprizim var
Banu cemin hiçbir arkadaşından haz etmezdi onlarla görüşmesini takılmasını istemezdi bunla ilgili katı kurallar koymuştu, çünkü bağzı kuşkuları vardı. Alkol dışında başka şeylerde kullandıklarını düşünüyordu hal ve hareketleri sürekli değişik oluyor ve semtteki insanlar onlar hakkında bu doğrultuda konuşuyorlardı Banu ceme sorduğunda evet kullandım fakat askerde bıraktım diye süslü yalan sözlerle banuyu ikna etmişti.
Cem hayırdır ne oluyor,
Gözlerini kapat banu , ellerinde makas banu korkmaya başladı rıfata ters sinirli bakışlarla bakıyordu
Banu lütfen gözlerini kapat ve ellerini uzat , Rıfat elinde küçük halka bir yüzük ve birbirine bağlı kırmızı kurdele banu gözlerini açtı çok sasırdı sevinci ile karışık duygular içinde Cem ,
Benimle evlenirmisin banu,

Bu şekilde sokak ortasında evlenme teklifi almak beklediği bir durum değildi Rıfat duruma şahit olarak kurdele kesmek için beklerken banu sesi heyecandan titreyerek evet dedi fakat hayallerini üniversite okumayı iş güç sahibi olmayı idealleri bir an unutarak evet kelimesi ağzından düşünmeden çıktı. Birbirlerine sarıldılar Rıfat kurdeleyi kestikten sonra yanlarından ayrıldı. Elinde ki yüzüğe bakıyor bir ceme bakıyor tekrar tekrar sarılıyor bir yandan etrafa bakınıyor gören var mı diye yanından ayrılmak istemiyor o anın tadına doymak isterken bile her kareyi tekrar ediyordu beyninden derin bir nefes aldı çok sevindim çok şaşırdım teşekkür ederim dedikten sonra yanından ayrıldı. Eve gelip yüzüğü parmağından çıkarıp sakladı ve her gün eve girerken bunu yaptı evdekiler görmemeliydi. Evlilik gibi bir düşüncesi yoktu sadece evet dedi ama zamanı belli olmayan bir evet cem ile yine bir iş dönüşü semtten bağzı dedikoduyu seven insanlar tarafından banunun ailesine ispiyon edilmişti. Ailesi mahallede herkes tarafından tanınan biri olması artı banuyu tanımayan biri bile onun babasına olan benzerliğinden kimin kızı olduğunu bilecek kadar benzerliği vardı. Eve gelen banu olacaklardan habersiz içeri girer girmez babasından okkalı bir tokat ile karşılaştı. Çünkü babası dışarıdan gelen laflara ve insanların ne dediğine önem veren biri olduğu için soru sormadan ya da dinleyip öğrenmeden tokatı basmıştı. Ne olduğunu anlayamadan aptala dönmesiyle annesine ne oluyor anne der gözlerle bakakalmıştı. Babasının bağırmalarından durumu anlamaya başladı .
Senin yaşın kaç başın kaç biz seni bu yüzden mi okuttuk bu yüzden mi işe gönderiyoruz sağda solda milletle gez diye mi beni mahalleye rezil ettin ayrılacaksın o çocuktan seni eve hapsederim işe felan gidemezsin arkadaşlarınla görüşemezsin tehditleri ikinci kez yüzüne tokat gibi vuruyordu.
Annesi sessiz sadece olaları izlemekle yetindi . Karşılık veremezdi buna kalkıştığı anda kızının savunucu olanlardan onunda haberi var olurdu zaten banu eve gelmeden babası onun da hakkından gelmişti .
Sen nasıl annesin kızının kimle görüştüğünden nerde ne yaptığından nasıl haberin olmaz bu kızı nasıl eğittin sen diye suçlamalarda bulunmuştu . .

Piç kurusuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin