#12

1.3K 54 15
                                    

Podobieństwo do morderstw Nathana Dunlapa

23 października 2014 na kanale Youtube The Game Theorists pojawił się filmik, w którym omawiana była teoria o Five Nights at Freddy's. W tym filmiku narrator MatPat opisał podobieństwo co do zabójstw popełnionych przez Nathana Dunlapa w Chuck E. Cheese 14 grudnia 1993 w Aurora, Colorado. Historia opisana w skrócie: Dunlap został zwolniony z restauracji w pięć miesięcy przez niezgodności z jego godzinami pracy. Nocą w której odbył się atak schował się w toalecie do czasu, aż restauracja została opuszczona przez klientów i pozostali sami pracownicy (Collen O'Connor, Benjamin Grant, Sylvia Crowell, Bobby Stevens i Marge Kohlberg) . Podczas przeprowadzania ataku, Dunlap używał pistoletu małego kalibru do zabicia O'Connor, Granta i Crowell, wszyscy czyścili wtedy jadalnie. Po tym wszedł do kuchni gdzie strzelił Stevensa w szczękę. Jednak z nieznanych przyczyn Stevens wciąż żył i udawał martwego, mając nadzieję, że Dunlap nie wykończy go. Dunlap opuścił kuchnię i wszedł do biura gdzie była Kohlberg. Kazał jej otworzyć sejf, on zabrał z niego wszystko i ją też zabił. Dunlap został złapany kilka godzin później dzięki dowodom, którymi był film z kamery i zeznania Stevensa.

Jest wiele podobieństw do tej historii i gry.

- Miejsce morderstw z Chuck E. Cheese miało miejsce w Grudniu 1993. Te z Pizzerii u Freddiego FazBear'a miało miejsce gdzieś pomiędzy 1991 a 1996, gdzie 1993 może być opcją.

- Coś bardziej interesującego to podobieństwa pomiędzy ofiarami a animatronikami.

Schowek może być nawiązaniem do Benjamina Granta, który był tam odkurzając dywany. To mały pokój, do którego może wejść tylko Bonnie i nie ma w nim nic oprócz środków do czyszczenia podłogi.

Sylvia Crowell była najbliżej łazienki i czyściła bar sałatkowy. Może być nawiązaniem do Chici, jej motto "Let's Eat" i jej drogi do biura przez toalety.

Foxy może być nawiązaniem do Marge Kohlberg, ponieważ oboje są gdzieś z tyłu restauracji. Kohlerg była menedżerką nocną i mogła być bardziej agresywną osobą, co tłumaczy agresywne zachowanie Foxy'ego.

Jedyną ofiarą, która ma małe podobieństwo do któregokolwiek z animatroników to Collen O'Connor, która nie jest w zbyt wielu względach podobna do Freddy'ego. Jednak po przejściu przez jadalnię Freddy chowa się w damskiej toalecie. Może być to nawiązaniem do tego, że Collen była kobietą, bądź do tego, że Dunlan chował się w łazienkach.

Golden Freddy sam w sobie jest postacią zagadkową, ponieważ nie wiadomo czy jest on animatronikiem, lecz też uczestniczy w tej teorii. Złoty Freddy ma tendencję do pokazywania się niespodziewanie i pokazuje się w pozycji słabej, jakby osuniętej. Może być ona podobieństwem do tego, że Stevens udawał martwego po byciu strzelonym. Ponieważ Złoty Freddy pojawia się niespodziewanie może być to podobieństwem do Stevensa, który niespodziewanie był żywy, czego Dunlap się nie spodziewał.

- Rezultat

Rezultatem teorii jest to, że Mike Schmidt jest mordercą. Jednak teoria sięga trochę dalej z jego życia, ponieważ ustala ona, że Mike jest więźniem, a to co się dzieje to jego nieustający koszmar. To wyjaśnia to, że nie wiadomo co się stanie, udaje mu się wyjść stamtąd o 6:00. Jednocześnie jest on atakowany przez swoje ofiary, a ta która przetrwała wciąż z niego drwi, lecz ten jest zmuszony do patrzenia przez kamery na te same pokoje, które odebrały mu wolność. I gdy raz mu się uda przetrwać, musi to ciągle robić w kółko i w kółko

Fnaf- Ciekawostki 1 (Poprawianie Błędów)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz