Min syster har dränkt ner sig i sitt läsande och det är i princip det ända hon gör på dagarna. Och på natten för den delen. Hon är ganska udda. Ibland tror jag att jag och Miriam (min syster heter alltså Miriam om det var otydligt) är utbytta vid födseln, det finns ingen som är mer olik sina föräldrar än oss två.
Miriams största intresse är att varje morgon lära sig ordet "bajs" på ett nytt språk.
Ho
Är
Sexton
År
Gammal
Imorse när vi alla satt och åt frukost sa hon fridfullt att bajs på amhariska är yekaka.
På det flesta språken jag lärt mig bajs på är det poo.
Jag vet faktiskt inte varför hon just valt ordet bajs att lära sig, hon har väl bara inte kommit över den åldern än. Trots att hon är sexton.
Det är ganska udda, jag vet. Men hon är ganska udda. Det är positivt.
Jag menar. Varje vardag när hon ätit frukost, går hon och lägger sig i 23 minuter.
Varför just 23?
Jo, för att 23 är Miriams favorittal, och väljer hon att morna sig i just 23 minuter kan väl inget alls på hela dagen gå fel?
Spoiler: det går alltid fel. Varje dag. 23-minuters-regeln fungerar inte.Hon tror också att hon kan hitta parallella världar.
Men det är en helt annan, mycket märklig, historia.Efter skolan hade jag inga planer. Förutom att åka till simhallen.
Vi skulle ha ett extrempass, mördarpass, killerpass, you name it.
Man kan höra bara på ordet vad det innebär. Döden.
Efter två timmars matte kunde jag äntligen ta mig hem. Jag satte mig på toan.
Av någon anledning är det där jag kan tänka som bäst.
På toaletten. Dessvärre kan det inte vara vilken toalett som helst. Men den hemma är perfekt. Den är ganska liten och golvet knarrar lite när man går på det, handfatet är alldeles för långt ner, men den är helt perfekt trots allt.