Seni görünce hem mutlu hem de umutsuz olmama neden olan bir duygudan mı ibaret aşk? Aşk bir duygu mu gerçekten? Ben öyle düşünmüyorum. Ya da ben öyle sevmiyorum diyelim. Benim tutkum, benim bu sevdam bir duygudan daha da fazla. Aşk bir kısıtlamadır bende ki bu tutku ve bu sevda sınırsız, uçsuz bucaksız. Sen onu, görmek için, seni sevmesi için, mutlu olmak için seviyorsun. Bense seni sadece seviyorum. Bu sevgimin herhangi bir şartı, koşulu, amacı veyahut bir beklentisi yok. Ha, sanma ki böyle küçük ve gelip geçici bir tutku, öyle değil, bu tutku alışkanlıklarım gibi artık bırakmıyorum, kontrolü kaybettiğimi de düşünme, bu tutkuyu kontrol etmek saçma olur diye kendi haline bıraktım. Ve artık her nefeste büyüyor kendiliğinden. Şimdi ben ne yapayım? Sen unut diyorsun, iyi hoş diyorsun da ben nefes almayı nasıl bırakayım? Seni sevmekten vazgeçersem ölmekten korkuyorum. Zaten bir gün bir soluk öldürecek beni, bırak da bir ömür boyu sevebiliyorken seveyim. Hem bu tutkunun içinde sevgiden daha fazlası var. Umut, hasret, özlem, acı, tebessüm, gözyaşı ve adını bilip bilmediğim bir çok duygu sığıyor içine. O, seni bir duyguyla seviyor, kanat taksan aşkına uçup gider. Ya benim tutkum öyle mi? Benim tutkuma kanat takmak işe yaramaz. Öyle ağır ki benim sevdam yer çekimi olmasa da yerinden oynamaz. Anlıyorum seni, taşıyabileceğin kadar yük alabilirsin kalbine. Benim sevdam ağır gelir anlıyorum, sen onun sade ve basit duygusunu yük et kendine. Dedem bana, bak oğul sana en güzel gülene kaptır kalbini, demişti. Özledim seninle olan gülmelerimizi, hem de çok özledim. Çok gülerdik seninle ve sen en güzel gülensin. Ama Fatih, çok gülme gülersen gülmeye hasret kalırsın, demişti. Bu da kulağıma küpe olsun. En sıkıcısı da bana miras bıraktığın bu teselli cümleleri. En beğendiğim şu; Sıkma canını elbet bir gün kader bize de gülecek. İyi hoş da, hayatın ya da kaderin gülmesini isteyen kim? Bana yalnız sen gül. En güzel gülüşünle, bu bana yeter zaten. Sen sevildikçe güzelsin, ben sevdikçe mutluyum. Gülüşlerini götürdün zaten bu vakitten sonra asla mutluluğuma dokundurmam. Gidersem sadece Ocak'a giderim. Çünkü bilirsin, Ocak'ta aşkım var. Dibi yanmasın ben yandım yeterince. Galiba bu cümleler bir aşığın aynası değil bir psikopatın takıntısı. Ne yapayım, bende böyle seviyorum ve seveceğim işte.