'Aiman.wey Aiman!!kau sedar tak tadi..awek yg kau langgar tu cantik weyyy'bisik hatiku yg terpikat dengan awek tadi aku langgar tu.Yapp..dye laen dari yg laen..dye awek yg macam baru turun dari langit..chia chia chiaa kira bidadari la konon..Not Bad~
"Woi..mangkuk ape yg kau buat tuuu!"ujar kawanku yg baru datang sambil menepuk bahu aku.
"Hah?..ouh..takdelaa aku just terserempak ngan minah baru..cantik taw minah tuu..kalau boleh aku nak dye jadi girlfriend akuu seumur hidup."
"What!!! minah baruuu? Girlfriend seumur hidup!..weyy jangan main2 aku nii nak jugak teman hidup...dah lamee aku takde temann sunyi weyy"
"Hah..ape kau cakap? Nak jugak ade teman hidupp..muke kau macam tong sampah macam manelah kau nak dapat teman hidup dokk"ejekku.
***
"Hoi...kau ni dah kenape dari tadi asyik termenung je"tegur kawan ku yg membuat kan aku tersedar dari lamunan."Takdak papelaaa...just berfikir jee mcm mana nak buat keje yg cikgu bagi niee''ujarku.
"Ye jeee?''aca2 kawan aku.
"Iyee kilik!"marahku.
#kilik>>maksudnya cacat#
***
Petangnye,aku dengan Siti dah tunggu si Misa tu depan pagar sekolah.Suddenly,aku terjumpe bailk mamat yang langgar aku tdi tu..'Alamakk matilaa nak..ape lah nnti yg nak buatt'bisik hatiku yg gelisah ternampak mamat itu pagi tadi.
"Hai..^_^"ujarnya denganbegitu mesra.
'Hargh...ape aku buatt ni hurm..buat bodoh jelahh..abaikan jee mamat ni..'bisik hati ku lagi.
"Hurmm..nampak nye ade orang sombonglaaa kat sini kan?.."ujarnya lgi yg membuat Siti memandang aku dengan begitu pelik.Tapi aku boleh faham dengan riak muke Siti yg memang nak sangat tahu ape yg dah terjadi.
"Hehe..Siti aku raselahkan..kita ni orang islam..so i think dye ni bukan orang islam..sebab~dye ni tak pandai nak bagi salam pun..."jawapan yg aku bgi kat mamat tu.
"Assalammualaikum...boleh saya bercakap awak-awak sekalian?"ujarnye yg mcm nak marah pun ade..
"Waalaikumsalamm...haa...ingat tadi bukan orang islam..rupe2nye orang islam...ye~"jawabku.
"Korang nak balik ke..jom lah saya hantar korang balik.."pelawanye dengan senyuman mesra.
"Hooo...takpe2 lagipun saya dan kengkawan saya tak nak lah menyusah kan orang kan...lagi2 orang yg kami tak kenal kan Siti?"jawabku.'hishhh...mane pulak la si Misa ni.. dah lame aku tunggu nk dekat jam 2.00 petang dah..hish.. lagi2 nak layan mamat depan aku ni..tambahan lagi si Siti ni...tak habis2 termenung tengok muke mamat ni...hurgh..bukannye hensem pun...'bisik hati ku.
" Wey korang sorry eh aku lambat.."tegur Misa yg baru sampai.
"Haaa....jum! chaw!"ujarku dengan selambe.
Aku hanya tertawa dengan riak muka si mamat tu..yg seolah-olah dye takde kat situ.
YOU ARE READING
Dia Crush Aku
RandomAiman adalah seorang lelaki yg womaniser jgklaa,berumur 17 thn..anak org kaya dan dia terpikat dgn seorang wanita yg bernama Amie..umur setaraf dgn Aiman tpi anak org yg tidak begitu kaya seperti Aiman, dan Amie adalah seorang gadis yg slalu mendapa...