Andromedas POV
Jag sätter mig långsamt ner vid hennes grav. Deras grav. Min dotter och hennes mans grav. Det var inte rätt. De var båda två så unga. För unga. Samtidigt som jag lägger ner blommorna hör jag ett ljud bakom mig. Jag vänder mig om. Någon har öppnat grinden och är påväg in över kyrkogården. Det är en lång smal kvinna. Det är något bekant med henne. Plötsligt ser jag det.
Det är Narcissa, min syster. Hon ska säkert till Bellatrixs grav. Min vidriga syster, eller förresten, hon är inte min syster längre. Inte bara det att hon är död. Hon mördade min dotter!Jag vill inte att Narcissa ska se mig så jag sätter mig ner igen, men det är försent.
-Andromeda? Säger hon frågande.
-Vad gör du här? Nej, svara inte. Du är förstås här för Bellatrix, vet du ens vad hon gjorde? Nästan skriker jag.
-Andy, lugna dig...
-Kalla mig inte Andy!
-Andromeda, jag vet vad Bella gjorde och det var hemskt, och jag är inte här för hennes skull. Jag är här för att prata med dig. Jag vill säga förlåt.
-Förlåt?
-Jag ville aldrig vara en dödsätare. Lucius och Mörkrets Herre, Lord Voldemort menar jag, tvingade mig.
-Och du gick med på det? Frågar jag.
-Man kan inte säga nej till Lord Voldemort, och sen gav han Draco det där uppdraget, svarar Narcissa.
-Okej, jag förstår men du var fortfarande en av hans anhängare.
-Nej, det var jag inte, Hon drar upp sin klänningsärm. Först förstår jag inte vad hon menar, men seden ser jag det. Hon har inte Mörkrets Märke inbränt i huden.
-Cissy?
-Jag har saknat dig Andy, säger Narcissa.
-Jag har saknat dig med, säger jag.
Narcissa böjer sig fram och kramar mig och jag besvarar kramen. När hon släpper mig igen står vi båda tysta en stund. Jag ser att Narcissa tittar ner på Doras grav.
-Jag saknar henne, säger jag tyst. Jag känner tårarna rinna nerför mina kinder.
-Jag vet, jag saknar Lucius också nu när han är i Azkaban, men jag förstår att det absolut inte är samma sak som att förlora ett barn för alltid. Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle vara att förlora Draco. Jag är så ledsen Andy.Veckorna går och jag och Narcissa fortsätter att träffas. Teddy växer och han har precis börjat krypa. Hans hår byter färg så att man får ont i ögonen. Harry kommer och hälsar på ett par gånger i veckan och ibland tar han med sig Teddy ett par dagar så att jag får vila ett tag.
Narcissas POV
Ett par veckor före jul får jag ett brev från Andromeda.
Kära Narcissa.
Jag undrar om du skulle vilja fira jul med mig och Teddy i år. Harry, Hermione och familjen Weasley med Fleur kommer också. Du får gärna ta med dig Draco. Jag hoppas att du vill.
Hälsningar Andromeda.Först tycker jag att det låter som en bra idé men när jag har läst igenom det ett par gånger börjar jag fundera. Vill Harry verkligen fira jul med mig? Varför skulle han vilja det? Och vad kommer Draco tycka? Jag måste prata med honom innan jag bestämmer mig.
Jag skriver ett brev till honom och sätter fast det på min uggla Amora. Två dagar senare kommer hon tillbaka med svar från Draco.
Hej!
Det går bra i skolan. Fast det är annorlunda nu. Tyvärr har jag de flesta lektioner tillsammans med Granger och Weasleys lillasyster. Jag skulle helst inte fira jul med Potter och hans vänner. Men om du gärna vill kan vi göra det. Men då gör jag det för din och Andromedas skull. Vi syns snart.
//Draco.Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill inte svika Andy men samtidigt låter det inte riktigt som att Draco vill. Till slut bestämmer jag mig ändå för att tacka ja till Andromedas inbjudan.
Andromedas POV
Klockan 10 på juldagen kommer familjen Weasley med Fleur och Harry och Hermione. Jag berättar för Molly och Arthur att jag har bjudit Narcissa och Draco också.
-Jag hoppas att det är okej, säger jag.
-Självklart Andromeda, de är din familj, svarar Molly förstående.
Hermione och Ginny vet redan att dem kommer eftersom att de går i samma klass på Hogwarts nu. Harry och Ron låter inte lika glada när de får veta det.
-Ska vi fira jul med Malfoy!
-Ron, jag vill att du kallar honom Draco idag, säger Molly uppmanade.
-Jag gör det om han kallar mig Ron istället för Weasley.
-Han får många blickar på sig om han säger Weasley, skrattar Ginny. Det finns nämligen nio stycken här, åtta... menar jag, tillägger hon tyst när hon ser Georges blick.
Den som bryter tystnaden är Harry.
-Vart är Teddy? Frågar han.
-Han sover, fast jag tror nog att jag ska gå och väcka honom nu, svarar jag.
-Jag kan göra det, han signalerar åt Ron och Hermione att följa med honom upp och de springer iväg. Ginny är snabbt efter dem.En stund senare knackar det på dörren igen. Det är Narcissa och Draco. Narcissa ger mig en kram. Sen skakar hon hand med Molly och Arthur. Det ser ganska stelt ut men ändå. Samtidigt kommer Harry, Ron, Hermione och Ginny ner igen. De tittar på Draco och han tittar på dem men ingen säger något. Jag börjar undra om det verkligen var en bra idé att bjuda alla.
Lite senare när vi sitter och äter frågar jag:
-Hur går aurorträningen Harry?
-Det går bra, jag har några tester kvar men sedan är jag en riktig auror.
-Jag ska påbörja mina prov efter jul, säger Ron stolt.
- Sluta skryta nu Ron, säger Charlie.
-Jag skryter inte, det är sant.
Plötsligt reser sig Bill upp.
-Jag och Fleur skulle vilja berätta en sak. Han tittar på Fleur och hon utbrister.
-Jag är gravid! Det är tyst en liten stund innan Molly säger.
-Det är ju fantastiskt, grattis!
-Grattis brorsan, säger Charlie och klappar Bill på ryggen.
När alla har lugnat ner sig lite frågar Narcissa.
-När kommer barnet?
-I början av maj, svarar Bill.Sent på kvällen när alla utom Narcissa och Draco har åkt hem går jag och Narcissa undan en liten stund.
-Jag är så glad att ha dig tillbaka, säger jag tyst.
-Jag älskar dig Andy.
-Jag älskar dig med Cissy.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tack alla som har läst. Jag hoppas att ni gillar den här boken. Om ni har några förslag på vad jag ska skriva om får ni jättegärna kommentera. Ni får också rösta om ni gillar den. Då är ni bäst! 😘❤💞
YOU ARE READING
Harry Potter One-shots (Svenska)
FanfictionHej! Här kommer jag att skriva massor av One-shots, alltså bara en scen om varje sak. Det kommer mest att vara Harry Potter men kanske någon The Hunger Games eller Divergent senare om jag kommer på. Ni får väldigt gärna kommentera en karaktär, ship...