3.

25 0 0
                                    

I wish I could turn back time where our first meet. Can I?

Badang terbangun dari tidurnya. Haish, dia bermimpi sesuatu yang baginya Deva Ju. Tapi lain daripada yang lain. Kerana ? Dia bermimpi berjumpa dengan gadis bermata cantik itu sekali lagi. Ini dah kali kedua dia bermimpi perkara tersebut.

Petanda baikkah ini? Adakah aku dapat jumpa gadis itu?

Haish. Impossible, Badang. Dah 2 minggu lebih sejak peristiwa tu. Tapi kau tak jumpa-jumpa jugak si mata cantik tu.

Puas dia bertanya pada si Acap tu. Namun ini je la jawapan dia,

"Sabar la butoh. Aku banyak case nak settlekan. Gentle la. Nak goy sangat apsal ? Rilek dah ah"

Bila dia mengadu pada si Thia ni, minahci ni backup pulok si fiancee kesayangan dia ni. Uwekk

"Alaa, kau faham la si Acap tu kan inspektor. Dia mesti la banyak kes nak settlekan. Rilek la. Jodoh tak kemana bruh"

Haish, terpaksa la tunggu kan. Nak buat apa lagi ? Sekarang pulak aku cuti semester. Nak cari kerja malas. Maklum la, dah kaya. Ahaks. Riak kau Badang.

Tiba-tiba, kedengaran lagu One Direction - Drag Me Down di tepi meja kerjanya. Tertera nama "Weirdo Gayboy". Erk. Asal semua gayboy je ?

Nanti la aku gitau. Penulis malas nak gitau. Takde mood katanya. Puih

"Assalamualaikum. Pahal kau call aku fan ?"tanya Badang kekeliruan.

"Waalaikummussalam, dang. Takde la. Wei, aku sebenarnya ada blind date tapi tu la gf aku tau and aku kena perintah berkurung. Weh, tolong la aku wei" rayu Irfan Nur Nazim aka Fan kepada Badang.

"Dah tu, kau nak aku tolong apa bruh ? Tolong rempuhkan rumah kau tu ? Tu la. Ngengada lagi nak curang dengan gf kau tu. PADAN MUKA" bebel Badang. Nampaknya gen resesif mamanya dah buat kemunculan. Pergh. Belajar sains sekali-sekala apa salahnya ye dakk ? Lel

"Sial la. Takde la, aku nak kau tolong gantikan tempat aku je. Kau ni memang tak berubah-rubah dari dulu. Over je memanjang. Duh"

"Ohh yeke. Cakap la awal-awal duh. K. Kat mana blind date nko tu ?"tanya Badang.

"Ohh kat Starbucks, Mid Valley je."

"Ohh okay okay nanti aku pergi sana. Pape hal aku roger kayy"

"Okay thanks. Nanti ai belanja you yee? Assalamualaikum, sayang~"kata Fan sambil membuat suara gedik tambah menggoda (omg, menggoda ke ?)

"Euwww. Gay la bodoh. Haha. k k. Waalaikummussalam.Bye~"kata Badang sambil menutup telefonnya itu.

Di Mid Valley.

"Aduh, mana pulak Starbucks ni ?"tanya Badang sambil melilau mencari kedai Starbucks.

"Ohh ada pun. Fuhhh~"kata Badang lega kerana kaki dia dah macam nak tercabut dah. Duh serius la.

Badang cuba mengingati siapa yang sepatutnya menjadi blind date kawan dia. Hmm, tudung biru, baju hitam plain and dia pakai kain biru bunga-bunga.

Mata Badang laju mencari siapakah gerangan blind datenya itu. Ohh ! Tu dia ! Hehehe. Kita kasi surprise sikit. Hehe.

Sedang gadis itu sedang leka melihat iPhone 6s Rose Goldnya itu, Badang perlahan-lahan pergi ke arah gadis itu dan,

"Boo!"jerit Badang.

"Mak kau booo baa boo beepp beep bap eh ! eh !"latah gadis itu. Sampai dia terbaling telefonnya. Nasib Badang sempat sambut tau. Fuh.

Badang tahan gelak. Pftt.

MATAWhere stories live. Discover now