CHAPTER3

37 5 0
                                    

Irene memandang dewan badminton sekolhnya yg sepi sambil mnikmati rokoknya.Beberapa saat lgi pasti guru akan mncarinya.Irene mmbuka tingkap dewan badminton itu.Dia mrancang utk lari dari skolh.Irene membung puntung rokok yg dihisapnya sembarangan.Tanpa sngaja puntung rokok itu terkena langsir tingkap.
Irene tidak mnyedari hal itu,tidak prasan apu sdang mnjalar dngn perlahan2 dan kmudian nya dngn cept mmbakar langsir yg nipis itu.
"Oh!Tak guna!" gerutu irene.
Dia berlari mnuju ke tandas perempuan yg terletak disebelh kanan dewan badminton utk mngambil baldi,tetapi sygnya air pula tiada.Irene panik.Dia ke tandas lelaki yg terletak disebelh kiri dewan,juga paipnya tidak mngeluarkan air.Sambil memaki Irene memulas setiap kpala paip air yg ada disitu.Dia mnatap pasrah apabila air meleleh dari slh satu paip dan masuk ke dlm baldi.
Para pljar terkejut apabila mlihat asap yg berkepul2 dari dewan badminton.Mereka brlari kluar dan membantu memadamkan api.
.............
Tepuk tangan penonton bergema tatkala Suho berdiri diatas pentas,menerima piala sbagai pemenang pertama Pertandingan Piano Antarabangsa Seoul.Mama Suho mnitis air mata bangga sementara papanya tersenyum memandangnya.Suho bersalaman dngn para juri smbil tersenyum dan mngucapkan trima kasih.Dia brasa senang krana berjaya mnjuarai pertandingan itu.
........ .......
Api didewan badminton berjaya dipadamkan.Namun,sebahagian dindingnya telah hangus.Pengetua skolh masuk ke dewan badminton itu dan terkejut mlihat keadaan dewan itu.Kemudian pandangan nya tertumpu pda Irene yg sdang brdiri tenang.
"IRENEEEEEE!!!!!!!!!!"pengetua mnjerit.
................................................
Sorry ye sbb author x update chap 3 smalam...sbb author malas nk type^^.....hope para readers skalian suka.....
from
authornim

3600 SAATWhere stories live. Discover now