Suho,si pemain piano,ktawa perlahan.Baru kali ini dia bertmu yeoja yg sikap nya lain dripda yg lain.
Ketika loceng mnandakan waktu utk masuk kdalam bilik darjah/bilik tingkatan(hentamjer)berbunyi,Irene melenggang masuk kdlm klas barunya dgn bersahaja.Pelajar2 yg skelas dngn nya mnoleh ke arahnya dgn tatapan ingin thu.Irene yakin mereka pasti akan bercerita tntang dirinya seharian ini.Matanya melirik pkaian seragam yg dipakai oleh pelajar perempuan.Baju skolah yg klihatan rapi(baju highschool org korean auu)Cikgu Jaesuk,guru kelas 5musical(hentam je ahh),yg juga guru matapelajaran matematik,memperkenalkan Irene kpd rakan2 skelas nya.
"Ada yg mahu kmu smpaikan kpd rakan2 kmu didalam klas,Irene?"Kata cikgu Jaesuk.Dia thu plajar baharu ini,atau dikenali sbagai Irene adalah plajar yg bermasaalah.
Irene menjawab dgn singkat"X ade!"
Cikgu Jaesuk klihatan agak terkejut."X ada?Tidak mhu mnceritakan tntang hobi kmu atau apa2 yg lain?"
Irene memandang Cikgu Jaesuk dgn tatapan yg bosan"TIDAK!!!!!"
"Baiklah."Kata Cikgu Jaesuk dgn nada pasrah."Kamu boleh duduk."
Ketika irene berjalan ke arah tempat duduknya,Cikgu Jaesuk trpandang bju skolh seragam Irene yg tidak dikancing(?)lehrnya.
"IRENE!!!!"Katanya lagi."Bolehkah kamu rapikan pkaian kamu??"
"Guru yg cerewet!!"Keluh Irene dlm hati.
Irene mnoleh ke arah Cikgu Jaesuk,kmudian dgn slamba dia mngangkat keningnya,kmudian dia duduk tnpa mngancingkan bjunya.
Cikgu Jaesuk mndesah mlihat tingkah laku plajar barunya itu tapi dia tidak berkata ape2.Tidak brapa lma kmudian dia mula mnjelaskn rumus2 matenatik didepan papan hitam.Irene mndengar pnjelasan itu dan mnguap luas2."Hariini bakal menjadi hari yg lama skali,fikir Irene.
Pelajaran pndidikan jasmani adalah satu2nya plajaran yg mnarik mnat Irene.Dia tidak perlu mndengar rumus2 aneh di dlm klas.Irene lbih suka udara yg terbuka,dan satu2nya kesempatan adalah semasa matapelajaran jasmani.Dia memukul bola tampar dgn kuat.Bola tersebut mlambung tinggi kearah lawan dan jatuh tanpa ada yg terdaya memulangkannya.Irene ktawa.Dia suka sangat saat² sperti ini.Irene mnutup matanya dan menghirup udara segar.Setelah itu matanya dibuka tanpa sengaja tatapannya beradu dgn tatapan seseorang(cehh ayat apekah itu?_-_).Si pemuda pemain piano itu memerhatikannya(suho) dari tingkat dua bangunan skolah.
Irene tidak senang klau ada org yg diam² memerhatikannya.Tatapan pemuda itu dibalasnya dgn sinis.Irene mngalihkan pandangannya kpd kwn yg brada disebelah nya
'HEI!'Sapa Irene."Awak thu x nama pemuda itu?*irene menunjuk ke arah suho*
Kawan sekelasnya,yg memang agak takut melihat tingkah laku Ireme terus mnjawab,"Tahu,nama dia adalah KIM JUN MYEON tpi guru² dan rakan²dia memanggilnya Suho!".Irene merenung pemud yg bernama Suho itu sekali lagi dan memberi pandangan peringatan kpadanya.Ketika Irene mndapat giliran membuat service,di mlambung kan bola tersebut tepat ke arah muka Suho.
*************************************
Huh!pnat zaty update chap 5 and6 aritu..paatu hilang mcm tu je?????buat pnat tgn ni mnaip je😭😭T.T.....x pe wlaupun idea da ilg...idea bru dtg BAHAHAHAHAAAH*evil laught*okay klau ade byk typo or ayat keling....jgn kcam zaty sbb zaty Queen of typos and Queen of ayat keling...k bye zaty haraplah ramai yg support zaty...VOTE AND KOMEN di alu²kan^♥^★☆♡
YOU ARE READING
3600 SAAT
FanfictionMain cast BAE IRENE-Red Velvet KIM JUNMYEON A.K.A. SUHO-EXO MR.BAE MINHO(appa irene) MRS.BAE SUZY-MISS A(omma irene) MR.KIM SEOK JIN-BTS(appa suho) MRS.KIM SHIN YOUNG-ulzzang maybe(omma suho) Si rambut merah(irene)-Tidak habis2 dngn masalh disiplin...