Irene berjalan memasuki sekilh barunya.Masih pagi.Dia x nmpak seorg plajar pon di sekitarnya.Mentari pagi mnyinari rambutnya yg diwarnakan merah.Irene mmandang skolh barunya sepintas lalu.Tidak kira berapa kali pun dia berpindah sekolh,ia hanya akan membuatnya smakin kesal.Sememangnya dia sdah hilang minat terhadap alam skolh.
Irene brasa bosan krana terpaksa mngulangi plajaran yg sama pd thun ini.Oleh kerana dia mngalami mslh ponteng skolh yg berat,dia tidak mnduduki sbarang peperiksaan thn lalu.Jadi dia terpaksa mngulang tingkatan 5(huhuhu hntam jelah)dissebuah skolh.Mrs.Bae Suzy benar2 kcewa.Setelh berfikir masak2 dan disebbkan hotel tmpat dia bkerja akan buka cawangan baru,beliau mmutuskan utk berpindah dan mmyekolh kan irene di Cheongdamdong.Irene thu mamanya berharap permulaan dan prsekitaran yg baru akan mmbuat dia brubah.
Irene berhenti di lorong klas barunya.
"Inilh skolh baruku!"Dia berkata dlm hati.
Irene trus dpt mrasaai yg dia tidak akn brtahan lama disitu.Paling2 pun hnya satu atau dua minggu.Tiba2 cuping tlinganya mnangkap bnyi merdu yg mngalun di lorong itu,bnyi piano yg sgt indah dan mmbuat Irene brgerak ke arahnya.
Didlm bilik itu dia terpandang seorg plajar llaki yg sdg bermain piano.
Setiap dentingan kekunci piano yg dimainkan mmbuat prasaan irene beransur tnang.Setelh lgu itu berakhir,Irene terdiam dan mmandang pemuda itu.Apabila terasa seolah2 ada yg sdang memerhatinya,pmain pino itu mnoleh ke blakang.Tatapan mreka bertembung.Pemuda itu tersenyum.
Irene mmbalas smbil mnyapa ,"HAI!"
"HAI!"
Irene memerhatikan pemud itu dari atas hingga ke bwh.Pakaiannya sgt rapi.Rambutnya dipotong pendek.Sangat berbeza dripd irene yg klihatan x terurus"Pelajar yg baik!"desahnya dlm hati.
"Eh,awq plajar baru,ke?"tnya pmuda itu."Rasanya sya blum pernah mlihat awq!"
Irene teesenyum kecil "Ya!Baru pindah hari ini!"
"Kalau begitu slamat dtg ^^!"katanya lagi.
Irene mendesah.Dia tidak mahu bergaul dgn plajar sperti pmuda di hadapannya itu.Terlalu membosankan ~_~.
"Tak perlu bersikap ramah!"tegas irene.
Kata2 itu mmbuat si pemain piano terkejut"Kenapa?"
Irene mnatapnya tajam."Awq akn thu satu atau dua minggu lagi,saat awq mngucapkan slamat tinggal kpd sya!"
Kemudian irene mmblikkan tubuhnya dan berjln kluar dri bilik itu.
.
Huhuhuhu........hope readers ske ^^
YOU ARE READING
3600 SAAT
FanfictionMain cast BAE IRENE-Red Velvet KIM JUNMYEON A.K.A. SUHO-EXO MR.BAE MINHO(appa irene) MRS.BAE SUZY-MISS A(omma irene) MR.KIM SEOK JIN-BTS(appa suho) MRS.KIM SHIN YOUNG-ulzzang maybe(omma suho) Si rambut merah(irene)-Tidak habis2 dngn masalh disiplin...