Pagi
Hana melangkah masuk ke kelas dan disapa mesra oleh Jungkook dan member BTS.
"Jagi~miss you" ucap Jungkook.
"Miss you too.."
Jungkook mengucup pipi Leena dan duduk di sebelahnya.
"Malam ni keluar nak?" ujar Jungkook teruja.Hana blushing kerana member BTS hanya memerhatikan mereka berdua.
"Hmm..ok.Kul 8." Jungkook mengangguk lalu duduk di sebelah Hana sebelum membuka buku kerana guru telah masuk ke kelas.Malam
Hana menunggu di luar rumahnya sambil memeluk tubuhnya.'Sejuknya..'
"Kim Hana!" laung Jungkook dari jauh.Dia termengah-mengah berlari ke arah Hana.
"Sorry lambat.Mianei."
"Hmm..takpe.Jom." ujar Hana.
"Amboi tak sabar ek!" usik Jungkook.Hana tersengih mendengar usikan Jungkook.Jungkook menggenggam tangannya dan berjalan beriringan menuju ke taman tema.
"Nak main ni!Jom!" Jungkook menarik tangan Leena dan menuju ke arah sebuah permainan.Berkali-kali Jungkook cuba,akhirnya berjaya juga.
"Yeayy!! Dapat teddy bear!" jerit Jungkook.Hana membuat muka seposen.
"Apa?!" ujar Jungkook.Hana hanya menggeleng.
"Ish3...cam budak kecik." Jungkook tersengih.
"Saya menang untuk awaklah.Nah!" Jungkook menghulurkan teddy bear berwarna pink itu kepada Hana.
"Seriously?!" Jungkook hanya mengangguk.Hana merampas teddy bear itu dari Jungkook dan memeluknya sekuat hati.
"Thank you!" ucap Hana.
"Amboi,teddy bear tu peluk bukan main.Orang yang bagi ni camne?" Jungkook mencebik.Hana menggeleng kecil lalu memeluk Jungkook.
"Gomawo oppa." Jungkook senyum dan mencium pipi Hana.
"Kajja!" Jungkook menarik tangan Hana dan berjalan dalam taman tema tersebut sambil mencuba pelbagai permainan.
"Jom naik rollercoaster!" ujar Jungkook.Hana mengangguk kecil seraya tersenyum.
Setelah puas bermain,Jungkook menghantar Hana pulang ke rumah.
"Oppa,dengar tak citer pasal ade budak baru nak masuk kelas kite esok?" soal Hana.Jungkook hanya menggeleng.
"Jagi dengar dari mana?" soal Jungkook sambil menghirup caramel macchiato(?)nya.
"Tadi time Hana pegi bilik guru Hana dengar ade cikgu yang cakap.Masa Hana masuk kelas lepas rehat pun ade pelajar yang cakap.Oppa tak dengar ek?!" Jungkook menggeleng.
"Nape berminat sangat pasal pelajar baru ni? Nak usha ke?" soal Jungkook sambil menatap muka Hana.
"Takdelah.Kalau pompuan boleh wat kawan."
"Kalau lelaki?" soal Jungkook.
"Boleh wat spare part boyfriend." ujar Hana bergurau.
"Jagi! Sampai hati ek?!" Jungkook menghentakkan kakinya persis orang tengah kawad kaki.
"Gurau jelah..Takkan Hana nak wat camtu kat Kookie oppa.Hana sayang oppa tau!" ujar Hana sambil tersenyum.
Jungkook pun tersenyum.Dia tahu Hana hanya mengusiknya.
"Haahaha...oppa pun gurau je.Oppa tau la Hana sayang oppa,kan?!" Hana senyum mendengar kata-kata Jungkook.
"Dah sampai!" ujar Jungkook.Dia memberikan semua hadiah yang dimenanginya kepada Hana.
"Op..oppa.Apa ni?"
"Hadiah untuk jagi.Sebab utama saya pegi taman tema adalah untuk beri awak sesuatu.Awak taukan saya tak mampu nak beli hadiah mahal untuk awak.Jadi,saya rasa ni je yang saya boleh bagi kat awak." ujar Jungkook jujur.
Air mata mula menitis di pipi Hana.Dia terharu.Jungkook mendekatinya dan mengusap air mata Hana.
"Shhhh...janganlah nangis.Saya tak suka." Jungkook memeluk Hana dan Hana membalas pelukannya.
"Dahlah.Gi masuk rumah.Jangan tido lewat.Kalau ade pape,call saya.Jaga diri baik2.Gudnite and sweet dreams." Jungkook mengucup pipi Hana dan melihat Hana masuk ke dalam rumah sebelum berlalu pergi.Di sekolah
Jungkook POV
Aku termenung sambil menunggu Hana.'Haraplah dia okey.'
Tiba2 teringat pasal budak baru yang Hana cakap semalam.'Siapa ek?!'
"Oppa!" Hana menegurku sebelum duduk di sebelah aku.Aku membalas tegurannya sebelum meletakkan kepalaku di atas meja.
"Oppa...oppa okey?" soal Hana.Kerisauan jelas terpancar di mukanya.Aku hanya mengangguk padahal kepalaku terasa pening.
"Jinjja?! Oppa nampak pucat." ujar Hana membuatkan aku terkejut.'Pucat sangat ke muka aku?!'
"Sini Hana picit kepala tu." Aku mengangkat perlahan kepalaku dan kuletakkan atas ribanya.Dia memicit perlahan kepalaku membuatkan aku lega sedikit.
Member BTS mula menghampiri kami.
"Amboi...sweet sokmo.Asal ngan Jungkook tu?" soal Jimin.
"Pening." jawab Hana sepatah.Jungkook mengangkat kepalanya dan duduk seperti biasa.
"Okey tak?" soal V prihatin.
"Okey je hyung." ujar Jungkook tersenyum.
Kelas menjadi senyap sunyi setelah Puan Song masuk bersama seorang budak lelaki .'Ni ke budak baru tu?'
"Annyeong kelas.Ni ade pelajar baru.Sila kenalkan diri kamu." ujar Puan Song membuatkan pelajar itu mengangguk.
"Annyeong.Saya Luhan.Saya dari China dan pindah kat sini sebab ikut ayah saya.Selamat berkenalan dan saya harap kamu semua boleh beri tunjuk ajar kat saya." ujar Luhan.
Aku perasan lirikan matanya menghala ke arah Hana dan aku hanya perhatikan Hana yang menunduk sahaja.Dia kelihatan gelisah.'Kenapa?'
Pelajar perempuan kelasku mula berbisik sesama sendiri.Yang aku dengar adalah 'Hensemnya' dan 'Dia dah ade awek ke belum ek?!'.
Aku memegang tangan Hana di bawah meja menyebabkan dia memandangku.Aku hadiahkan senyuman untuknya.Aku tahu dia gelisah nampak pelajar baru tu tapi sebab apa.'Dia kenal ke?'
'Apa yang aku tau sekarang ni...aku kena tahu apa kaitan mamat Luhan tu ngan Hana!'
YOU ARE READING
Secret
Teen Fiction"Kau pegilah kat orang lain! Atau kau pegilah kat jantan tu! Aku tak kisah! Pergi!!" -Jungkook "Takpe..biarkan dia tak tau.Aku taknak sakitkan hati die lagi.Cukuplah dia marah kat aku selama ni.." -Hana Apa yang disembunyikan Hana daripada Jungkook...