Jungkook POV
Jungkook masih lagi memikirkan mengenai Hana dan Luhan sampaikan dia langsung tak fokus pada pelajaran.Waktu rehat pun dia tak nak makan.Hana just anggap yang dia tak sihat.
Dia masih lagi termenung sampaikan tak perasan yang dah ada orang dah duduk sebelah dia.
"Jungkook kenapa ni?" soal Naeun,salah seorang queenka kat sekolah tu.Dia mengusap perlahan lengan Jungkook.
Sebenarnya Naeun ni memang dah lama sukakan Jungkook tapi Jungkook tak suka sebab dia ni playgirl dan gedik.Bila dapat tahu yang Jungkook bercinta ngan Hana,Naeun selalu saja mengacau hubungan mereka.
Jungkook yang tengah termenung berpaling dan terkejut melihat Naeun di sebelahnya.Dia cuba menarik tangannya dari pegangan Naeun namun Naeun tidak mahu melepaskannya.
Kebetulan loceng waktu rehat dah berbunyi dan pelajar mula berpusu-pusu masuk ke dalam kelas.Hana dan rakan baiknya,Sooyoung dan Yoona masuk.Sooyoung yang perasan Naeun dan Jungkook segera menarik lengan baju Hana.
"Kenapa kau ni?" soal Hana.Yoona tunjuk kat tempat duduk Hana dan Hana berpaling.Muka Hana berubah namun dia cuba untuk bertenang.
"Aku gi dululah.Nak ambik buku.Lepas ni gi lab,kan?!" ujar Hana tenang.Yoona dan Sooyoung hanya mengangguk.Mereka hanya memerhatikan saja langkah Hana menuju ke arah Jungkook dan Naeun.
"Err..Jungkook.Saya gi lab dulu tau.Saya tunggu awak kat sana,ok?!" ujar Hana sambil tersenyum.Dia memegang beberapa buah buku sebelum melangkah keluar.
Jungkook terkejut dengan kehadiran Hana cuba untuk mengejarnya namun sekali lagi lengannya ditarik oleh Naeun.
Dia mendengus kuat sebelum menarik tangannya lalu berlari keluar kelas.Naeun hanya menghentak meja dengan kuat.Makin lama makin dia bencikan Hana.Jungkook segera meluru keluar ke kelasnya.Dia mencari Hana tapi tak jumpa.Sampailah kat satu selekoh,Jungkook nampak Hana kena kacau dengan...Luhan!!
"Woi!"Hana POV
Masa aku masuk kelas ngan Sooyoung and Yoona,Sooyoung tetiba je tarik tangan aku.
"Kenapa kau ni?" soal Hana.Yoona tunjuk kat tempat duduk aku ngan Jungkook.Dan apa yang aku nampak adalah Jungkook ngan Naeun...dan Naeun tengah peluk tangan Jungkook.
Aku tau air muka aku berubah sikit tapi aku cuba cover.Aku cuma cakap kat Yoona ngan Sooyoung yang aku nak ambik buku.Aku tau diorang risau pasal aku.
Aku menegur Jungkook dan mengatakan pada dia yang aku tunggu di makmal.Aku memberikan senyuman sebelum segera melangkah keluar sebelum hati aku makin sakit tengok diorang berdua.
Sampai je kat satu selekoh,aku kena tarik ngan seseorang.Dan bila aku pandang muka dia,aku terkejut.
"Hai,lama tak jumpa.Tak ingat aku dah ke?" soal Luhan sambil tersenyum.Tangannya mengepung kedua-dua belah dinding di sisiku membuatkan aku tak dapat melarikan diri.
Semakin lama semakin dekat wajahnya pada wajahku.Aku berpaling ke sisi,mengelak dari terus memandang wajahnya.
"Apa kau nak,hah?!" soal Hana kasar.
"Kau tanya apa aku nak? Aku nak kaulah..Takkan tak tau kot.." soalnya sambil tersengih jahat.Wajahnya semakin dekat denganku sehinggakan bibirku dan bibirnya hampir bersatu.Sampailah...
"Woi!" Hana berpaling ke sisi dan melihat Jungkook berlari ke arahnya sebelum menumbuk Luhan tepat di mukanya.
Luhan jatuh terduduk sambil menekup pipinya.Jungkook melangkah ke arah Luhan namun Hana segera memeluknya.
"Jungkook,dahlah.Cukuplah tu.Janganlah gaduh.Dahlah." ujar Hana sambil berusaha menahan Jungkook yang masih lagi cuba untuk pergi ke arah Luhan.Kudrat wanitanya masih mampu menahan Jungkook.
Jungkook akhirnya berhenti dan memeluk Hana.
"Gwenchana?!" soal Jungkook.Hana hanya mengangguk.Luhan berdiri dan mula melangkah pergi.
"Kau nak pergi mana,hah?! Apa kau nak dari Hana?" soal Jungkook bengang.Luhan berpaling dan tersengih namun sengihannya sungguh menyakitkan hati Jungkook.
"Kau tanyalah sendiri awek kau tu." ujar Luhan lalu melangkah ke tandas.Hana hanya membatu di situ.Jungkook menunduk dan mengutip buku Hana yang bertaburan di atas lantai.
"Jagi~kajja!" Jungkook memimpin Hana menuju ke kelas.Dia membawa keluar phonenya dan menghantar mesej kepada Jimin supaya Jimin beritahu cikgu yang diorang berdua tak masuk kelas.
Selesai saja menghantar mesej,dia menyimpan phonenya di dalam poket seluarnya lalu menatap Hana yang masih membatu di sebelahnya.
"Hana,awak okey tak? Apa dah jadi tadi?" soal Jungkook.Namun,tetiba je Hana menangis.Jungkook terus memeluknya dan cuba menenangkannya.
"It's okay.Saya ade kat sini.Uljima~"Jungkook terus memujuknya dan akhirnya Hana berhenti menangis.Jungkook mengelap air mata yang bersisa di pipi Hana dan memeluknya.
"Kalau awak tak nak bagitau sekarang takpe.Saya faham." Jungkook tersenyum kecil sambil memeluk Hana.Hana hanya mengangguk mendengar kata-kata.Sekarang ni dia buntu macam mana nak bagitau Jungkook pasal hal ni.
"Jungkook,awak betul-betul nak tau apa dah jadi kat saya?" soal Hana.
"Saya kan namja chingu awak.Mestilah saya nak tau.Tapi kalau awak tak ready lagi takpelah." ujar Jungkook lalu tersenyum.
Hana hanya menunduk memandang lantai sebelum mengeluh.
"Kalau saya bagitau awak pasal hal ni,awak marah tak?" soal Hana.Tangannya menggenggam erat tangan Jungkook.
Jungkook hanya menggeleng.Hana menarik nafas sebelum mula bercerita.
"Awak tau kan yang saya pernah tinggal kat China sebelum saya pindah kat sini 2 tahun lepas." ujar Hana.Jungkook hanya menggangguk.
"Sebenarnya Luhan dan saya kawan baik.Tapi,tak lama lepas tu saya couple dengan dia.Tapi,beberapa bulan lepas tu kitorang putus." ujar Hana sambil tertunduk.Jujur dia amat takut untuk menatap wajah Jungkook sekarang ni.Entah apalah reaksi Jungkook bila dengar dia cerita perkara sebenar.
Jungkook memegang tangan Hana dan sebelah lagi tangannya memegang dagu Hana lalu mengangkatnya.
"Kenapa awak putus dengan dia?" soal Jungkook.Hana berdebar menatap anak mata coklat gelap Jungkook.Dia benar-benar kaku.Tapi,patutkah dia beritahu alasan dia putus? Sebab dia takut Jungkook pulak jadi mangsa seterusnya.Macam mana ni?!P/S: kali ni ade cliffhanger...sorry la lama tak update sebab author tinggal kat asrama,so takleh bawak phone *cries han river...
Anyway,author nak ucap thanks sebab ade yg sudi bace author punya citer...arigato...hihhihi...
And one more,author akan update 2 minggu dari skang..lps tu cuti sklh and i free...so saya akan try update setiap hari time cuti nanti...
One more,doakan author dpt result cemerlang PPT kali ni..ade dua minggu lagi...huhuhu...
And,gudluck kepada semua yg tgh exam skang ni..kepada yang vote and comment,jasa anda amatlah dihargai..
Sebab cite author bukannya best pun...uhuhuhu..anyway,hwaiting!!!
YOU ARE READING
Secret
Teen Fiction"Kau pegilah kat orang lain! Atau kau pegilah kat jantan tu! Aku tak kisah! Pergi!!" -Jungkook "Takpe..biarkan dia tak tau.Aku taknak sakitkan hati die lagi.Cukuplah dia marah kat aku selama ni.." -Hana Apa yang disembunyikan Hana daripada Jungkook...