~Di affair high school~
Ji hyo sedang berkumpul dengan kawannya di dalam kelas.
"wey hyo" panggil ui.
"wae" memandang ui.
"kau ada apa-apa ke ngan si v tu? " ajaknya.
"tak waeyo" jawab ji hyo.
"tapi mase tu kau ada pergi school ngan die kan" sampuk lizzy.
"m..mana ada" Takut kalau kawannya tau yang dia pernah pergi dengan v.
"yeke" ui dan lizzy masih belum puas dengan jawaban ji hyo.
"ish korang ni kan a... "
BRAKK!!!
Hi hyo dan kawannya terkejut lalu melihat orang yang menggebrak meja mereka yang ternyata ahli girl's day.
"hey aku bagi amaran kat kau jangan dekat dengan v oppa maupun bts oppa termasuk korang berdua" menunjuk ui dan lizzy.
"korang tu tak sesuai dengan bts oppa kami" ucap hyeri.
"korang pehal cakap macam tu diorang bukak apa-apa kau pun" ujar ui.
"diorang bf kami wae" Kata sojin.
"in your dream lah" ejek ui.
"kau" baru saja sojin akan menghampiri ui seseorang menginterupsi mereka.
"wae ni" soal seseorang.
Mereka semua memandang orang itu.
"ehh jimim oppa" ujar sojin, ui yang melihat itu merasa geram.
(sebenarnya ui dah lama suka dengan jimin).
"wae ni" jimin mengulang pertanyaannya.
"tak de papelah kitorang tengah sembang je" jawabnya.
"oppa nanti jom gi funfair" ajak girl's day kepada bts.
"kitorang busy, Lebih baik korang blah dari sini" Kata suga dingin.
Girl's day pergi dari situ dengan keadaan geram sempat lagi mereka menjeling ke arah ji hyo dan kawannya, Setelah girl's day pergi mereka menghampiri ji hyo dan kawannya.
"diorang sebenarnya buat apa kat sini" soal v.
"diorang te... "
"diorang tengah sembang je ngan kami" dengan cepat ji hyo memotong perkataan ui, ui memandang ji hyo tidak puas hati.
"betulke" soal suga belum puas dengan jawaban ji hyo.
"nae oppa" ji hyo cuba meyakinkan diorang.
"yelah oppa percaya" jawab suga sambil mengacak rambutnya ji hyo, v yang melihatnya hanya membuang muka.
"Nanti petang jom gi funfair nak tak" ujar j-hope.
"Kami ok je, korang" jawab bts serentak, Lalu memandang ji hyo dan kawannya.
"bukankah korang Kata tadi tengah busy" soal lizzy.
"tak lah kitorang tipu je" ucap Rapmons.
" kalau cam tu kami berdua pun ok je entah hyo ni" jawab ui.
"emmm nanti aku tanya daesung oppa dulu ye" sebenarnya ji hyo juga ingin, tapi oppanya bilang kalau appa dan ommanya akan balik korea malam ini.
"hyo ikut je nanti biar oppa yang pujuk daesung hyung, sekalian oppa nak balik ke rumah hyo je nanti ne" Kata suga.
Kawan-kawan mereka hanya memandang pelik ke arah ji hyo dan suga, setau mereka suga tidak pernah akrab dengan siapapun perempuan, tapi kenapa mereka begitu akrab seperti pasangan kekasih nak balik ke rumahnya bagai.
Sedangkan v memasang wajah biasa saja karna dia sudah tau."ji hyo-ya" panggil jin.
"wae" mengalihkan pandangannya ke jin dan kawannya yang memasang wajah pelik.
"korang couple ke dengan suga, sampai dia nak balik ke rumah kau?" pertanyaannya jin membuat ji hyo dan suga tersengih-sengih macam kerang busuk, membuat kawan-kawannya semakin pelik dengan diorang.
"sebenarnya suga oppa ni.... "
TBC
siapa suga sebenarnya?, tunggu next chapter ✌
Vote and comment 👌
KAMU SEDANG MEMBACA
Feelings
RomanceSong ji hyo adalah gadis yang pendiam tapi pantang kalau ada orang yang kacau hidupnya maupun orang yang di sayang, ia mempunyai dua sahabat yaitu lizzy dan iu mereka bersahabat dari kecil, ji hyo paling benci dengan kim taehyung karna selalu mengga...