Přijetí

60 8 0
                                    

Očekávání- zhoubná myšlenka našeho bytí. Představa- nedosažitelný cíl.

Ani jedna z nich nemůže bez druhé existovat. A obě dvě mají ničivý dopad na naše sebepřijetí. Jevy, které dokonale ničí lidskou populaci spolu s dalšími.

Představme si ideální svět, ve kterém lidé prochází kolem sebe s úsměvem. Kdy jeden nemluví o druhém za zády. Místo, kde je každý nejlepší obraz sám sebe. Svět jehož zákadem je sebepřijetí. Že to vůbec nedává smysl? Jak by sebepřijetí mohlo uspokojit svět?

Kolikrát někdo z nás stál před zrcadlem a říkal si, že nenávidí to, jak vypadá, že by chtěl zhubnout, že se mu nelíbí barva vlasů, barva očí, jejich vysoké čelo nebo křivý úsměv. Kolikrát se někdo z nás procházel po ulici, či nákupním centru s pohledem upřeným do země, protože jsme se styděli. Styděli se za to, co máme na sobě nebo jací jsme. A kolikrát se nám ukázala druhá strana mince a my vyšli bez rozmýšlení rovnou z postele do rušných ulic. Skoro nikdy, že?

Kolikrát jsme se ráno převlákali, protože naše oblečení nám přišlo nevhodné, pro lidi nepřijatelné nebo odlišné?

Kolikrát jsme o lidech povídali za zády, protože jsme věděli, že prostě můžeme, ačkoliv jediným důvodem k tomu, byla jejich přítomnost v místnosti, nebo asociace?

Ráno vstát dívajíc se do zrcadla se slovy, že za to stojím. S tím, že jsem dost dobrý. S tím, že jsem tím nejlepším já, kterým můžu být.

Obléci si ty nejvíce neodpovídající věci, které ze srdce miluji, ačkoliv vypadají strašně, ale mně to nevadí. Protože ty kalhoty jsou možná roztrhané a odhalujicí moje nohy, ale moje nohy jsou část mě a já je přijímám, proto si je můžu vzít, protože tohle jsem já.

Vyjít na ulici rozdávajíc úsměv kolemjdoucím, protože to nebude působit divně.

Vejít do místnosti a nečekat na to, kdy uslyším nějaký komentář na to, že moje vlasy jsou jedna velká pohroma.

V noci ulehat do postele s tím, že dnešní den byl skvělý a zítřek bude podobný.

Přijmout sebe. Sebe jako celkem. Přijmout každou svou část jako důležitý klíč k celku. Jako neodlučitelnou část toho, kým jsem. Protože jak můžeme čekat, že nás přijmout ostatní, pokud se nepřijmeme my? Pokud nepřijmeme to, kým jsme? 

Made in the A.M.Kde žijí příběhy. Začni objevovat