2. Guilty Crown

227 13 3
                                    

---FABUŁA---

Historia ta ma miejsce w Tokio w roku 2039. Po wybuchu epidemii nieznanego wirusa zwanego „Stracone Święta" w 2029, Japonia znalazła się pod kontrolą międzynarodowej organizacji zwanej GHQ. Shu Ohma, to 17-latek licealista, który przez przypadek zdobył nietypową moc w swej prawej dłoni – może użyć tzw. „Zdolności Króla", by wydobyć Voidy, przeróżne narzędzia czy broń z ciała swoich przyjaciół. Zawsze unikał przysparzania innym problemów, jednak jego życie się zmienia, kiedy spotyka Inori Yuzurihe, dziewczynę należącą do partyzanckiej grupy oporu o nazwie „Undertaker" (grabarz). Całość fabuły skupia się wokół walki przeciwko brutalnemu reżimowi i odkrywania pochodzenia oraz możliwości nabytej przez Oumę mocy.- źródło - shinden

Ogółem jest to anime (bo mangi nie znalazłam), które jest (przynajmniej według mnie) niezwykle wciągające i w miarę oryginalne. Występuje tu wiele wątków: czy to miłosnych, czy to akcji, czy też dramatycznych. Oprócz tego soundtrack jest BOSKI - zespół EGOIST. Główny bohater z początku wydaje się całkiem zwyczajny i przypadkowy, tak samo jak Inori (oprócz tego, że jest w ruchu oporu), jednak później występuje takie BOOOM!! Chociaż mówię (piszę) szczerze bez spojlerowania - płakałam jak nie wiadomo co na końcówce, jeśli masz słabe nerwy to końcówki nie oglądaj, naprawdę radzę (chyba, że lubisz nieoczekiwane wątki dramatyczne :'( ).

---BOHATEROWIE---

Shu - na ogół zwyczajny nastolatek, który żyje w tamtejszej rzeczywistości. Wydaje się od samego początku zakochany w Inori. Przez zupełny zbieg okoliczności w prawej ręce zdobywa Moc Króla, która (według mnie, podobnie jak w fabule) potrafi materializować dusze różnych osób, od otwieracza do "puszek" po sam miecz. Jego siostra Mana, jak się później okazuje, rozpoczęła "stracone święta". W połowie serii staje się przez śmierć swojej kumpeli totalnym dupkiem nieliczącym się ze zdaniem innych, ale na końcu się wszystko naprawia.

Inori - cicha, różowo włosa, prześliczna dziewczyna. O dziwo, jest piosenkarką z niezwykłym głosem. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak piosenkarka awansowała na członkinie grupy oporu. Kto wie...? Jest zakochana w Shu, jak się wydaje. Ma niezwykłego void' a - miecz. Zazwyczaj jest to lodówka, nożyczki czy coś koło tego.  Z nią jest kolejne wtf pod koniec, kiedy okazuje się, że wcale nie jest taka "zwyczajna", podpowiem, że ma to związek z Shu (tak bez spojlerowania).

---GATUNEK---

- akcja

- dramat

- sci-fi

---LICZBA ODCINKÓW---

22 + podsumowanie + special

---EMISJA---

2011-2012

---NAJWIĘKSZA ZALETA---

W tej serii było naprawdę wiele zalet. Ale najlepszą z pewnością była muzyka zespołu EGOIST - muzyka tego zespołu występuje również w Psycho-pass i Kabaneri. Najfajniejszy był 2 opening.

---NAJWIĘKSZA WADA---

Z pewnością końcówka. Strasznie się zawiodłam, chociaż w sumie pasowała idealnie.

---ULUBIONY PARING---

Shu x Inori ever!!! Nawet nie pomyślałabym inaczej <3

--ULUBIONY CYTAT---

"Nawet jeśli wszyscy nazywają Ciebie kłamcą, nawet jeśli nienawidzą Ciebie, będę po twojej stronie". - Inori

---OCENA---

kreska - 8.5\10

muzyka - 10\10

bohaterowie - 8.5\10

fabuła - 9\10

Polecam osobom, które lubią zaskakujące końcówki.

-----------------

Zapraszam do pisania własnych opinii w komentarzach.~~




RECENZJE - anime, mangi, novelki, japońskie filmyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz