---FABUŁA---
Fabuła serii kręci się wokół nastoletniego Mahiro Fuwy, którego siostra (Aika) została zamordowana w tajemniczych okolicznościach na rok przed przedstawionymi w anime wydarzeniami. Chłopak postanawia odkryć, kto stoi za tym morderstwem, i podpisuje kontrakt, na mocy którego – w zamian za pomoc klanowi Kusaribe – Hakase Kusaribe pomoże mu odnaleźć morderców jego siostrzyczki. W wyniku tego porozumienia bohater zostaje wmieszany w sam środek wydarzeń w owym klanie, które mogą zakończyć się przebudzeniem "Drzewa Zetsuen" posiadającego moc mogącą zniszczyć cały świat. - shinden
To jest jedno z pierwszych anime, które kiedykolwiek obejrzałam. Fabuła skupia się na wzornictwie z książek Szekspira - głównie "Hamlet" i "Burza", które po skończeniu tego anime od razu przeczytałam. Biorąc przykład z "Hamleta" - Mahiro jest Leartesem, Aika Ofelią, a Yoshino samym Hamletem. Chwilami podczas seansu można było się na tą serię wyjątkowo wkurzyć. Sama fabuła jest według mnie delikatnie naciągana i występuje misz masz, ale sposób myślenia, czyny i tajemnice bohaterów wszystko nadrabia i daje jeszcze więcej. Na początku oglądałam to głównie dlatego, aby poznać tajemnicę zabójstwa Aiki (na czym się zupełnie nie zawiodłam), ale z czasem po prostu przestałam myśleć i zaczęłam oglądać. Tak się w tą serię wczułam, że zerwałam nockę i cały poranek. Jedynie gdyby końcówka się przedłużyła o jedyne 15 sekund nie miałabym się do czego przyczepić. Z pewnością jednak mogę przyznać, że na długo pozostanie w mojej pamięci.
---BOHATEROWIE---
Yoshino - główny bohater serii (nie Mahiro wbrew opisowi). Ma on 16 lat. Na początku może się wydawać, że jest on zwykłym przydupasem Mahiro, chociaż później odniosłam wrażenie, że Mahiro jest tak naprawdę jego. Razem z Fuwą są przyjaciółmi od czasów szkoły, mimo że na początku nie przepadali za sobą. Ukrywa przed Mahiro fakt, że jego dziewczyną jest (albo była) Aika. Jest on bardzo tajemniczy i potrafi ukrywać swoje emocje dosłownie po mistrzostwu. Udaje spokój, a tak naprawdę cierpi. Cechuje go również wyjątkowy spryt i jak chce umie genialnie manipulować ludźmi. W pewnym momencie anime, aż nie mogłam z podziwu do niego.
Mahiro Fuwa - jest przyrodnim bratem Aiki oraz przyjacielem Yoshino. Mimo, że z początku nie zdaje sobie z tego sprawy, jest on zakochany w swojej przyszywanej siostrze. Po tragedii jakiej była śmierć Aiki, postanowił, że znajdzie zabójce i własnoręcznie go zabije w akcie zemsty. W tym celu zwrócił się do Hakaze (a następnie do Yoshino), której obiecał w zamian za pomoc, rozwiązanie jej problemów. Jest on raczej gwałtowny, nie zważa na pogrzebanie innych, zrobi wszystko, byleby się zemścić. Nie obchodzi go, czy ludzie go lubią czy nienawidzą go za to, co robi. Ma wysoki poziom zaufania do siebie, ale to dlatego wiele osób uważa, że jest najbardziej godny zaufania.
Hakaze - mag z klanu Kusaribe. Jest również Magiem Rodzaju, mającym za cel ochronę Drzewa Rodzaju, które daje jej rodzinie moc. Pewnego dnia została uwięziona przez Samona (swojego krewniaka) na wyspie, mając za cel odizolować ją od jego niecnych planów. W celu ucieczki ze swojego więzienia, stworzyła dwie magiczne lalki (coś w rodzaju krótkofalówek), gdzie jedną z nich zostawiła sobie, a drugą wyrzuciła do wody. Po czasie znalazł ją Mahiro i komunikując się z nią przez kukiełkę zaoferował pomoc.... Gdy udało jej się w końcu wrócić do rzeczywistego świata, wybrała się razem z Yoshino na "zwiedzanie świata" (tak bez spojlerowania). Przez spędzanie z nim czasu, w końcu się w nim zakochała i sprawiła, że ten się przed nią otworzył i odsłonił przed nią swoją prawdziwą stronę.
Aika Fuwa - przyrodnia siostra Mahiro. Została zabita rok przed rozpoczęciem całej serii. Była również dziewczyną Yoshino, co utrzymywała w sekrecie, gdyż wiedziała, że jej brat tego nie zaakceptuje. Jest wierną fanką Szekspira. Uwielbia cytować z Hamleta oraz Burzy, co dodaje jej tajemniczości i tworzy jej charakter. Mimo, że umarła, jest ona najbardziej wpływową postacią. Cała akcja głównie obraca się wokół niej. Pod koniec opowieści, okazuje się, że wcale nie jest taka zwyczajna.
---GATUNEK---
- akcja
- dramat
- tajemnica
- magia
- fantasy
- psychologiczne
---LICZBA ODCINKÓW---
24
---EMISJA---
2012-2013 r.
---NAJWIĘKSZA ZALETA---
osobiście uważam, że jest to wiele wątków, w tym: zakazana miłość Aiki i Yoshino, tajemnica jej zabicia oraz chęć zemsty Mahiro. Również interesująca jest osobowość głównego bohatera.
---NAJWIĘKSZA WADA---
z drugiej strony jakieś dwa wątki mi się do końca nie zgadzały - te motyle, które powodowały "zaskalnianie" ludzi oraz późniejsze skutki... czegoś...nie spojlerować czego.... Ale najbardziej mnie wkurzyło brak ostatnich 15 sekund! Ogółem seria została ładnie i z sensem zakończona, ale nie pogardziłabym kilka sekundami więcej po napisach... zrozumiecie jak obejrzycie :)
---ULUBIONY PARING---
Nie jestem pewna. Z jednej strony kibicuję Yoshino i Hakaze, ale lubiłam też Yoshikię (połączenie - Yoshino i Aiki XD) No nie wiem... Ja dopinguję Yoshino x Hakaze!, przeszłość pozostanie przeszłością, należy myśleć o przyszłości... Piszcie kogo wolicie w komentarzach. :)
---NAJUKOCHAŃSZY BOHATER---
no jasne, że Yoshino! Bez dwóch zdań! Kocham tego gościa! Nawet sobie wydrukowałam jego obrazek! Mój jeden z ulubionych bohaterów!
---ULUBIONY CYTAT---
"Wszystko dzieje się z jakiegoś powodu. Codzienne tragedie i nieszczęścia to ważne wydarzenia prowadzące do idealnego zakończenia. Mając to na uwadze, prawdopodobnie każde nieszczęście ma znaczenie." - Aika Fuwa
---OCENA---
- fabuła - 7.5/10
- grafika - 8.7/10
- muzyka - 9/10
- postacie - 11/10
Polecam każdemu. Uważam, że potrafi wciągnąć i zainteresować. Mimo drobnych uchybień, jakimi jest lekkie pomącenie fabuły, wspaniale się oglądało. Zamierzam prędzej czy później obejrzeć jeszcze raz.
--------------------
Dziękuję za pisanie życzeń. Z chęcią będę je realizować jak te. :) Dziękuje za czytanie.
CZYTASZ
RECENZJE - anime, mangi, novelki, japońskie filmy
OverigOpisane tu będą obejrzane\oglądane przeze mnie anime, mangi, light novelki i filmy. Chcę podkreślić, że jest to mój osobisty osąd. ZAPRASZAM DO CZYTANIA I PISANIA WŁASNYCH OPINII!!