OKUMAK İÇİN

32 0 0
                                    

"Kız, duymuyon mu sen beni,gel iki lokma bir şey ye,bir ton iş beni bekliyor,"dedi abam. Üstümü giyindim,saçımı güzelce topladım. Dadamla abam içerde kahvaltı ediyordu. Tepelerine dikildim. Ellerimi belime koyup bilmiş bilmiş "Ben ne zaman okula gideceğim," diye sordum. Abam hemen atıldı."Ne okulu sabah sabah işim gücüm var oyalama beni hadi gel," dedi. Ağlamaktan balon gibi olmuş gözlerimi sorarcasına dadama çevirdim."Gel güzel kızım, Allah büyük bakarız bir çaresine,"dedi öksürerek."Yollamıcaksınız beni okula biliyorum,duydum bütün konuştuklarınızı. Ben şimdi okula gidiyorum,"dedim. Koşarak çıktım evden. Elime aldığım lastik ayakkabılarımı,koşarken geçirdim ayağıma. Zavallı dadam öksüre öksüre peşimden bana yetişmeye çalışmış. Okulun kapısından içeri girince fark ettim onun peşimden geldiğini. Önüme bakmadan sınıfa daldım. Biri beni kollarımdan tuttu. Kafamı yukarı kaldırdığımda Nazlı öğretmene çarptığımı farkettim. Nazlı öğretmen Pervin'in de öğretmeni idi. Zaten okulda sadece bir tane öğretmen vardı. Nazlı öğretmen endişeli bir şekilde "Canım kimden kaçıyorsun sen böyle, nefes nefese kalmışsın," dedi. Kesik kesik nefes almaya çalışırken bir yandan da " Ben okumak istiyorum öğretmenim,"dedim. O sırada dadam öksüre öksüre peşimden okula girdi."Ahh be evladım ne diye beklemiyorsun beni,"dedi."Beni okula yollamıyorlar öğretmenim,"dedim hızlıca. Peşimden gelenin babam olduğunu anlayan Nazlı öğretmen "Amca niye okutmuyorsun bu güzel kızı," diye sordu. Dadama üzülmüştüm aslında. Yaptığım şeyden bir an pişmanlık duydum ama okula gitmeye kararlıydım. "Öğretmen Hanım Menekşe'nin abisi asker,ben hastayım çalışamıyorum.Köy yeri,elde yok avuçta yok. Bende çok isterim güzel kızımın okumasını elbette,"dedi dadam. Nefes nefese kalmıştı.Nazlı öğretmen benim başımı okşayıp "Şimdi anlaşıldı.Menekşe'nin okul masraflarını ben karşılıyorum ama sizde onun okula gelmesine engel olmayın lütfen,"dedi. Sevinçle dadamın yüzüne baktım."Allah razı olsun öğretmen hanım. Okusun benim melek yüzlü kızım okusun da büyük adam olsun inşallah,"dedi. Bunu duyunca o kadar mutlu oldum ki.Koşup Nazlı öğretmene sarıldım. Dadam kamburlaşmış belini doğrultmaya çalışarak,minnet dolu gözlerle Nazlı öğretmene gülümsedi.Nazlı öğretmen başımı okşayarak,"Yarın sabah seni burda görmek istiyorum.Sakın derse geç kalma,"dedi.Tatlı tatlı gülümsedi.Bende başımı onaylarcasına sallayarak gülümsedim.Dadamın elinden tutup yavaş yavaş eve döndük.
Nazlı öğretmenin o gün bana verdiği kalemi,defteri,önlüğü bütün akşam elimden düşürmedim. Sevinçten havalara uçuyordum. İçim içime sığmıyordu. Bir an önce deftere yazılar yazmak istiyordum. Abam masrafları Nazlı öğretmenin karşıladığını duyunca bana kızmadı. Okula kaçarken eve döndüğümde dayak yiyeceğimi biliyordum. Ama beklediğim gibi olmadı.Artık bende Pervin'le birlikte erkenden kalkıp okulun yolunu tutacaktım.Yatağın içinde gözlerimi kapatıp okulu,yeni arkadaşlarımı düşünmeye başladım. Heyecandan uykum gelmiyordu.Gözlerimi sımsıkı yumdum ve uykuya dalana kadar hiç açmadım.

Menekşe  Kokusu Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin