"Apelah prof ni.. Suka betul buat kelas malam.. Dia tak tahu ke kita busy ni.." Omel suri.. Karipap ditangan terus disumbat kedalam mulut..
"Eleh.. Kau busy berjalan aje.. Kan bagus buat kelas malam.. Sejuk, nyaman.. senang masuk otak.." Balas nana sambil mencuit pipi suri, geram..
Habis bersepah karipap suri, jatuh kerana dicuit nana.. Suri terus mengejar nana ingin membalas..Dari jauh kelihatan prof dani memerhati kedua orang pelajarnya bersenda gurau ditapak perhimpunan matrik ***..
"Hei!! Kamu!!" Jerit prof dani..
Suri dan nana yang sedang berlari menuruni tangga kecil terkejut dengan jeritan nyaring tersebut..Suri terpelecok dan terjatuh.. Kepalanya terhentak pada batu hiasan di tepi tangga itu.. Darah memenuhi batu dan suri menggelupur seketika sebelum diam membisu..
Nana yang terkejut segera memeriksa keadaan suri.. Nana cuba menterbalikkan badan rakannya sambil menepuk lembut untuk menyedarkan kawannya..
"Suri.. Bangunla.."
Nana terkejut apabila melihat kepala suri yang tertusuk kayu tajam.. Rupanya, kepala suri bukan setakat terhantuk pada batu, tetapi turut mengenai kayu pancang disitu..Nana menjerit dan berlari meninggalkan rakannya sebelum dirempuh kereta..
Keesokan hari, heboh 1 matrik mengenai 2 pelajar ditemui mati.. Polis mengklasifikasikan kes tersebut sebagai mati mengejut kerana ketiadaan bukti dan saksi..
Prof dani pov**
Huff huff huff
Prof dani berpeluh-peluh dan tercungap-cungap laksana ikan baru keluar dari laut (ecehhhh)."Cis. Dah mati tu, mati ajelah!! Tak payah masuk dalam mimpi aku!!" Jerit prof dani. Tangan dihayun seolah menghalau sesuatu didepan mukanya.
Hiaaaahahaaaahaaaa
Prof dani segera baring dan berselubung didalam selimutnya. Hilaian yang kuat tadi cukup membuatkan bulu romanya naik.."Ampunn.. Ampunn... Saya tak sengaja.. Kamu yang jatuh sendiri.." Prof dani terkumat kamit memohon ampun.. Seolah-olah tau kesalahan dirinya..
Masih terbayang bagaimana cara kedua anak muridnya mati semalam. Prof dani yang terkejut cepat- cepat lari kedalam kereta. Tak mahu melihat apatah menolong anak muridnya itu. Sudahlah tidak menolong.. Apabila pihak polis bertanya, prof dani menidakkan fakta pula.
"Tolongg prof... Tolong..."
"Sakit prof.. Sakit..."
"Kasihannya kami.."Tokk tokk tokk
Suara halus disulami ketukan ringan ditingkap bilik prof dani menambahkan rasa meremang prof dani.. Selimut dipegang kejap, badan dibengkokkan rapat.. Takut ada yang masuk sama..Sreetttt... Sreettt...
Srettt... Srettt...
"Cakkkkk~~~~~"
Selimut disingkap"Gyaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!"
Kedengaran jeritan nyaring memecah kawasan kejiranan prof dani.'Berita hari ini.. Taman xx, seorang profesor ditemui mati dalam keadaan menyayat hati. Mayat mangsa yang dikenali sebagai ahmad dani maulana 29 tahun telah dihantar ke hospital xx intuk tujuan post mortem. Pihak polis percaya kematian mangsa tiada unsur jenayah. Kematian mangsa diklasifikasikan sebagai mati mengejut"
*************author's note*************
Hi~~ i'm back..
Sorry ambil masa yang lama untuk update 1 chapter. Alice busy sangat2.. Dengan assignment la.. Keje kumpulan la... Keje rumah lagi... Etc etc.. Blaaa.. Blaa.. Blaa...Erm... Alice tau.. Mesti korang cakap alasan sume kan??
Sorry2..Anyway~~ happy reading~~
YOU ARE READING
Bukan Bedtime Story
HorrorErm... Cerita seram?? Apa yang penting, ini bukan bed time story.. Tapi, kalau anda semua berani, sila la baca~~~ Cerita ini mungkin benar, mungkin khayalan, atau rekaan.. Selamat membaca, selamat menghayati.. Jangan mimpi ngeri~~ #baca atas risiko...