pertemuan yang tidak disangka

1.5K 48 1
                                    

4:00 petang

Hari sabtu yang membosankan . Huh ! Apalaa nak buat nii semua kerja sekolah aku dah buat . takpe laa demi mengisi hari bosan sedunia aku pon tido bhahaha ! Baru jer nak lelapkan mata dah ade orang menganggu ketenteraman beta ! Makhluk manakah yang murkakan beta nii ? Aih dalam rumah nii cuma ada aku dan tak lain tak bukan Adam Alex !

" yes ! Come in " jeritku 

" hey let's go out for shopping "

Apalagi aku pon dengan gembiranya terus menukar baju . emm nak pakai apa eh ? Hurmm pakai baju warna Hitam dan skirt paras paha menjadi pilihanku serta boot hitam Ku capai . okay kan ? Macam tau tau jerr aku tengah bosan nii

" yeah let's go for fun ! Aku memeluk lengan sado milik Adam . "

Adam tersenyum lalu , memulakan pemanduannya

Setibanya di shopping complex ,

Aku masuk dan terus memecut laju masuk kedalam papa john cafe fuhh laparnyaaa . dari tadi aku menahan lapar huhu . adam mengambil order kami berdua . semantara tunggu si adam tuu datang baik layan insta dulu scroll punye scroll tiba tiba Tengkuadrianfarhan wants to follow you ? Eh eh macam kenal jer . aku pun stalks laa satu demi satu gambar dia memandangkan dia tak 'privert'kan akaun dia . huh not bad ! Satu gambar 10k wuu such a hottest social man . tengah tengah aku syok stalker Cikgu Adrian .

" Hah ! Who are you stalking for ?  Wait wait are you stalking me ?" Cikgu Adrian tersenyum membuatkan aku jadi tak keruan

Aku kelu seribu bahasa Mak aii , terkejut takku menduga orang yang aku stalk ada didepan mata . mahu tak tercabut jantung aku .

" Haish there's nothing with you . why are you here ? Hmm is it you are the one who follows me everywhere I go ? " aku membuat spesifikasi sendiri .

" Me ? Hahaha . nope I just wanna take some  deeply breath then unfortunately I found you here and you are stalking me "

Aku membuat muka lantak kau lah . adam datang dengan muka seribu tanda Tanya . aku membiarkan sahaja mereka . yang penting eat for life ! Quotes mana tah aku ambik nii .

10 minit telah berlalu ,

Aku tengok Cikgu Adrian dengan adam dah jadi macam kawan baik dah , cepat betul dorang berkawan kalah perempuan siap bergelak sakan bagai ! Aku nampak macam Cikgu Adrian ada berbisik kat adam sesuatu . lepastu adam hanya mengangguk .

" Zee , I have to go now . Adrian please take care of my little princess " .

" Okay , there's no problem , I will no worries okay"

Demi untuk membuang rasa awkward yang bersarang dihati aku . aku menegur gerangan orang yang Ku panggil Cikgu

" Cikgu ? Kita nak pegi mana nii ? "

" Hurm kamu tunggu sekejap kat sini jangan pegi mana mana eh ? Sekejap jerr " dia mengelipkan matanya padaku .

Tidak lama kemudian dia kembali dengan dua ticket wayang dan cotton candy .

" This is for you . now let's watch the movie one more thing , kan nii bukan sekolah so tak payah laa panggil Cikgu "

" habis tu ? Saya nak panggil apa ? "

" Erm panggil saya Adrian atau Farhan boleh ? "

" okay , Emm Fa...far..farhan "

Dia menarik tanganku , dan duduk di seat yang telah ditempah . eh eh jap dia tempah seat couple ke ? Arghh sudah . jangan buat macam macam sudah ergh zeera think positive . entah kenapa tiba tiba rasa mengantuk datang boleh tertido .

" Zee , wake up ! Zee "

terasa seperti bahu Ku digoyang aku pon bangun . dan yang paling tak disangka sangka aku dah tertido betul betul kat dada Cikgu aduhh malunyee lahai !

Selesai sahaja tengok wayang , Farhan mengajakku pergi menikmati ice cream baskin robbin . woahh sedapnyee.  Dah laa aku nii ice cream lover. Tepat pukul 9:00 malam dia menghantarku ke rumah . yelah anak dara orang tak baik hantar lambat .

Hello readers ! Wuhuu ? Guys amacam citer nii okay takCuba laa komen sikit nak tengok jugak apa yang perlu dibaiki . sorry author sebok kebelakangan nii . walaupun hari nii author frust sebab kertas susah tapi author tak nak menghampakan kalian so author update . eleh hehehe author cakap macam ade orang baca pulak . walaupapepon keep voting and read ye guys .

Muah,xoxo

Zeera


CIKGU AKU HANDSOMEWhere stories live. Discover now