Hari ke-2 sekolah

1.5K 52 0
                                    


7:45 pagi

" Aduh ! macam mana pulak laa boleh lambat nii . ahh biarlaa , aku berlari dengan sekuat hati dan sepantas yang boleh dengan tekad jangan laa class Cikgu Adrian tuu mula lagi . "

Tiba tiba aku terlanggar seseorang . aduii time time nii laa nak langgar orang asal tak time aku tengah tido ke time tengah mandi ke okay gak takde sape tengok .

" so sorry sir , I'm in hurry my class session gonna to start a few minutes from now "

aku hanya sempat mengambil beberapa kertas yang bertaburan di lantai untuk bagi kat gerangan lelaki tadi . selebihnya ? Hahaha aku hanya mampu cakap sorry then blah ! Aku bukan jahat tapi memandangkan aku lewat nak buat macam mana .
Setibanya aku di hadapan class , Cikgu Adrian sudah memulakan sesi pembelajarannya .

" You are late 5 minute ! Where are you ? You should entering my class a few minutes ago . now seat at your own place and this will be my last warning "

Zee duduk disebelah rissa . baru sahaja zee nak keluarkan buku latihan biology . si rissa ajak bergosip 😒

" pst .. Pstt .. Awat hang lambat ? Ahh tuu lain cerita laa naaa ! Nii cheqq nak habaq hang ada dengar cerita ka pasai Cikgu practical sekolah kita ? Handsome weyhh " rissa

" Hah ? What ? I can't understand ? Please I'm just here for 2 days and your speak with me with weird alien language " Zeera tercengang dengan mulut terlopong sebab apa ? Sebab sepatah haram pon dia tak paham 😠😑

"I'm sorry hehehe. Nii kenapa lambat ? Kau ade dengar pasal cikgu practical sekolah kite yang hot giler tuu ke ? Handsome gilerr kot . " riak wajah rissa bertukar muka gatal dia .

" The first answer is I'm accidentally just fallen down because of someone but because I'm in hurry so I'm just let it go , the second answer is nope I haven't see yet ! And I'm not interested in any man or boys "

Setelah subjek biology habis sekarang masa addmath pulak . waaa mau botak kepala aku kalau hari hari killer subject 😕😕 . Aizat ameer masuk kelas dalam keadaan terloncat loncat macam beruk tak dapat makanan sambil menjerit !

" Guyss ! Cikgu Bella takkan ajar kite math dah . sekarang Cikgu practical akan gantikan kite . Nama Cikgu tuu Farid Adham . " jerit izat am

Aku hanya mendengar dan menyambung kerja berlambak milik Cikgu Adrian . fuhh akhirnya siap jugak . aku mengeliat kecil ! Aik ? Mana dah budak rissa nii ? Sampai sahaja pandang belah kiri wush macam lipas kudung . pantang dengar pasal cikgu handsome mula laa tuu ! Aku menggelengkan kepala apa nak jadi laa dengan budak budak sekarang 😲😲

Kemudian setelah beberapa minit aku terdengar suara garau memberi salam . ouh nii mesti Cikgu Practical baru tu .

" Assalammualaikum semua , saya Cikgu baru kamu semua yang akan menggantikan Cikgu Bella bagi mengajar matapelajaran Addmath . So sebelum kita memulakan pelajaran saya nak kite berkenalan dulu , Nama saya Farid Adham umur 22"

Semua yang ada mula memperkenalkan diri , hingga giliran aku dan rissa .

" Hai , Saya Tengku ummil hazeera boleh panggil zee atau zeera jer , I'm exchange student from Melbourne Australia , " Aku menghabis kan ayat ayat bahasa melayuku dengan loghat English susah benau nak bercakap .

Kini tiba masanya , miss atlet kita DHIA ARISSA

" Hai , Nama saya Dhia Arissa panggil Rissa jer 😉, "
Okay semua ! Memandangkan hari nii class ade satu masa sahaja saya benarkan kamu rehat awal . cikgu Adham melangkah pergi namun ditegah oleh zee

" Sir Adham ! " jerit zeera

" Yes ? May I help you miss Zee .  " 

Cikgu adham memberikan senyuman yang manis kepada zeera .

" Emm , I'm sorry for leaving you this morning . I'm not meant to be rude but I have to "

" Hahaha ! Your apologized is accepted . I'm forgive you . its okay "

" Thanks Sir "

Aku berlalu pergi ke kantin untuk mencari kelibat shakir namun tidak kelihatan nampaknya rehat sorang sorang laa gamaknya. Sedang aku menikmati makanan yang dibekalkan oleh Adam tetiba .

" Hai zee , why are you alone ? . where is rissa ? "

Aik angin takde ribut takde tiba tiba muncul . Zee hanya mengangguk tanda setuju . Tapi masalahnya apahal Cikgu Adrian nii asyik pandang aku semacam  untuk mengukuhkan lagi bukti yang dia pandang aku . aku pon berpusing kiri kanan dan jugak belakang hah ! Sah takde orang lain kat sekeliling .

" Emm sir , I'm feeling uncomfortable don't stares at me like that . is it I'm looking weird ? "

Cikgu Adrian mengambil sapu tangan dari kocek seluarnya . lalu mengelapkan sos carbonara yang ada di bibir zee .

" Ouh my god ! There's sauce on my mouth and someone has wipe it for me . " what a terrible day . monolog hati zee

" Emm sir I have to go now , thanks for accompany me 😐 "

CIKGU AKU HANDSOMEWhere stories live. Discover now