Hoofdstuk 2 by hermelienpowerr

50 5 3
                                    

'Wat was er gebeurt?' Vraagt Loena voorzichtig en bezorgt. Ik kijk haar aan. 'Later' Zeg ik 'Als er geen anderen bij zijn' Dat laatste zeg ik fluisterend, zodat madame Pomfry en professor Dumbeldore het niet horen. Dan komen Harry, Ron en Hermione binnen ' Neville!' Roept Hermione blij en enthousiast. 'Je bent wakker!' Roept Harry verrast en verbijsterd 'We dachten al dat je nóóit meer bij zou komen!' Zegt Ron met een sarcastische ondertoon in zijn stem. En Hermione rolt met haar ogen. Naast me hoor ik een snik. Het is Luna. Haar ogen staan bedroefd. 'Wat is er nou?' Vraag ik bezorgd aan haar. 'Ík was bang' fluistert ze 'Dat je nooit meer wakker zou worden' 'Als ik ook maar een rede moest noemen om wakker te worden ben jij het' Zei ik tegen haar. Ze knikte, maar zag er nog niet helemaal overtuigd uit. Plots schuifelde zijn oma de ziekenzaal in 'Neville!' Kraste ze 'Wat heb je nou weer uitgespookt! En waarom moest ik naar Zweinstijn komen!' 'Als u mij zou willen volgen, mevrouw Longbottom?' Vroeg Dumbeldore kalm. Professor Dumbeldore liep naar het kantoortje van madame Pomfry, en zijn oma schuifelde achter hem aan.Toen professor Dumbeldore de deur achter hem en mevrouw Longbottom had gesloten begon hij te praten. 'In Neville's pols zit een snee. Iets of iemand heeft daar iets mee gedaan. We weten niet wat het is, of wat het betekend. Maar Neville's aderen zijn vanaf de plek van de wond geel. Neon geel. En het verspreid zich. Langzaam, maar we moeten toch oppassen. We hebben het verband rond de wond om zijn hele arm gewikkeld zodat Neville het nog niet kan zien. Anders zou hij kunnen schrikken en weer in coma kunnen raken. Maar Neville ziet er scherp uit, dus weer gaan het hem vanavond vertellen.' Mevrouw Longbottom knikte knorrig. Professor Dumbeldore opende de deur van het kantoortje weer. 'Na u' zei hij, terwijl hij de deur van het kantoortje voor mevrouw Longbottom open hield. 'Zouden jullie nu de ziekenzaal willen verlaten' Vroeg madame Pomfry 'Het is zeven uur, dus het bezoekuur is voorbij' 'Goed' Zei professor Dumbeldore 'Maar eerst wil ik even met Neville praten. Onder vier ogen' Dat laatste voegde hij er haastig aan toe toen madame Pomfry, Harry, Ron, Hermione en Luna hem gretig aankeken. Mevrouw Longbottom was al weer naar de deur geschuifeld, terwijl haar hoed met de opgezette gier scheef op haar hoofd stond. Harry, Ron, Hermione en Luna liepen ook naar de deur en madame Pomfry ging naar haar kantoortje. Dumbeldore sprak een spreuk uit over beide deuren waar de kinderen en Pomfry in verdwenen. 'Zo kunnen ze ons tenminste niet afluisteren en kunnen we gerust praten.' Dumbeldore laat even een stilte vallen en vervolgt dan 'Zeg Neville? Is er iets dat je me wil vertellen?' 'Nee' Antwoordde Neville.

(note from me: Neville, een steen in je pols is geen excuus om Harry na te doen!)l

'Niks dat je je kunt herinneren?' 'Nee' Was het antwoord van Neville weer. Neville zag dat Dumbeldore merkte dat hij loog maar toch zweeg hij. Iets in hem zei hem dat hij moest zwijgen. Misschien... misschien vertelde hij het later wel. 'Neville...' Neville zag dat Dumbeldore aarzelde. 'Haal het verband maar van je arm.' Dit keer was het Neville die aarzelde, maar Dumbeldore knikte hem vriendelijk toe. Voorzichtig begon Neville aan het verband te peuteren. Zijn adem stokte en zijn ogen werden groot. Dikke gele aderen liepen vanuit zijn pols, waar de wond zat, over zijn hele onderarm. 'Wat is dát?' vroeg Neville met ontzet. 'Dat weten we nog niet' zegt Dumbeldore resoluut. 'Wat we wel weten is dat het je hart niet mag bereiken.' 'Wat gebeurt er dan' Neville verwacht het ergste maar het antwoord van Dumbeldore is ; 'Dat weten we ook nog niet. Maar het kan ernstige gevolgen opleveren. Voor zowel jou als iedereen die in je buurt is.' Een koude hand klemt om Nevilles longen waardoor hij geen adem meer kreeg. Hij zou er voor zorgen dat het zijn hart niet zou bereiken! Niks zou zijn vrienden of Zweinstijn iets aan doen!

Note from me: lieve schat, een paar swag aderen gaan geen mwensen pijn doen heur, alleen je gaat wel problemen krijgen met je vriendinnetje *wink wink* JE WORD GEWOONJ EEN SWAG MWENEERTJ MET COOLE ADEREN EN ALS HET JE BREIN RAAKT DAN HEB JE HELEMAAL GEEN PROBLEMEN ALLEEN JE GAAT JE WEL SWAGGER GEDRAGEN, IK NOEM HET ...... uhmm, ja, hoe noem ik het? Ik geef je al een spoilerje, als je daar niet tegen kan lees dit dan niet:

Neville heeft de sin Lust, en ik ben een enorme klootzak. Yeeeeeey!!!

Ook die stomme gele aderen niet. De koude hand om Neville's longen liet weer los en hij haalde diep adem. 'Als je je bedenkt en je wilt me toch nog iets vertellen, dan kan je me altijd komen opzoeken in mijn kantoor, Neville.' Neville knikte, maar kreeg geen woord meer over zijn lippen. 'Prr..pro professor' Prevelde Neville. 'Ja, Neville?' Ik... iemand sneed in mijn pols en deed er een geel steentje in.' Hij zei het heel snel maar Dumbeldore leek het toch begrepen te hebben. Om de een of andere manier voelde dat heel belangrijk om dat te vertellen. 'Bedankt, Neville' zei Dumbeldore. En nu ging hij echt weg. Vlak voor Dumbeldore bij de deur was zei hij nog zonder zich om te draaien. 'En Neville, morgen slaap je weer gewoon in de toren van Griffoendor.' Dumbeldore haalde zijn toverstok weer tevoorschijn en hief de betovering die hij over de deuren had uit gesproken op. 'Welterusten Neville' Zei hij terwijl hij de deur achter zich had dicht getrokken. Maar Neville viel nog lang niet in slaap. Hij staarde naar zijn arm. Naar de aderen. Ze waren geel, neon geel. Toen Neville wakker werd stond Dumbeldore weer naast zijn bed. 'Je mag vandaag weer naar de lessen als je dat wil. Maar dan wil ik wel dat je je arm weer ik het verband doet. Ik wil niet dat straks de hele school het weet. Je mag het wel aan Harry, Ron, Hermione en Luna vertellen als je dat wil. Neville stond op, kleedde zich aan en madame Pomfry wikkelde het verband weer om zijn arm, zodat de aderen, die nu over zijn hele arm liepen, niet meer zichtbaar waren. Toen vertrok hij naar de leerlingkamer van Griffoendor. Daar kwam hij Harry, Ron en Hermione tegen. In een hoekje vertelde hij hen wat Dumbeldore tegen hem had verteld. 'Nou,' zei Ron 'Als ik mocht dan wist ik het wel! Lekker een dagje niks doen!' 'Ron!' zei Hermione bestraffend 'Daar gaat het toch niet om! Neville is in gevaar, en misschien andere leerlingen ook! en jij denkt alleen aan een dagje vrij!' De rest van het gekibbel hoorde Neville al niet meer. Hij staarde voor zich uit en dacht na over de aderen. Toen ging de bel. Iedereen ging naar de les. Neville ook. Hij had afleiding nodig......

Esmee je hebt jezelf overtroffen hoor! Ik kon wel wat van je verwachten, maar dit is echt geweldig! Goed gedaan! En speciaal voor alle Slytherins hiero, is het volgende hoofdstuk in de pov van Draco, en ik ga hem schrijven! Heel erg bedankt voor dit prachtige hoofdstuk hermelienpowerr!

Neon Yellow Veins {Neville Longbottom} (GESTOPT)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu