{David}
De familiedag met Sophie is al een maand geleden. Ik blijf maar denken aan haar nichtje, Meghan. Zometeen komt Sophie me ophalen voor school. Zal ik Meghan's nummer vragen? Dat zal ze wel hebben toch, en willen geven? De bel gaat. 'Doei mam!' Schreeuw ik. Ik pak mijn tas en loop naar buiten. 'Hey Sophie.' Zeg ik. 'Hoi David. Ik ben een beetje vroeg, ik weet het.' 'Beter te vroeg dan te laat.' 'Zo is het.' Sophie lacht. We fietsen richting school. Op school aangekomen leggen we onze spullen in onze kluisjes. 'Meghan?' 'Ja.' 'Mag ik, eh...' 'Je krijgt geen geld hoor.' 'Nee, nee. Ik, eh... Mag ik Meghan's nummer?' 'Mijn nichtje Meghan?' Ik knik. 'Vind je haar leuk dan?' Lacht Sophie verbaasd. 'Ik weet niet.' Sophie pakt haar telefoon. Ze kijkt me aan. 'Pak je telefoon dan!' Snel pak ik mijn telefoon. Sophie pakt mijn telefoon en zet het nummer in mijn telefoon. 'Stuur haar een berichtje!' Zegt Sophie. Ik open WhatsApp en begin te typen. Hey, ik ben het David. Van de familiedag. Sophie's beste vriend. Ik verstuur het bericht.
{Meghan}
Ik zit in de les. Ik voel mijn telefoon in mijn broekzak trillen. Ik pak mijn telefoon en kijk het berichtje. Onbekend nummer.
08:37
___________________________
Sophie in ❤️Family❤️: Famdagje was superleuk! Ugh ugh, Megh.
----------------------------------------------
06-127662: Hey, ik ben het David. Van de familiedag. Sophie's beste vriend.
___________________________Ik krijg een lach op mijn gezicht. Snel open ik het gesprek. Ik sla David op in mijn contacten. Ik kan zien dat je het gelezen hebt. Stuurt David.
08:39 Vodafone NL Batterij 46%
___________________________
David
Online
___________________________
Ik kan zien dat je het
gelezen hebt
Oh, sorry!
Ik sloeg je even op
in mijn contacten 😜
Haha
Ik zit in de les
Ik heb pas het 2e haha
😡😡
Welke les?
AK...
Das kut
Wat heb jij zometeen?
Bio
Nog kutter!
Idd...
Hoe kom je aan m'n nummer
eigenlijk?
Sooph
D8 k al
Maar ik app je later
anders wordt ik nog betrapt
op appen haha
Oke, latuuurzzzz.
________________________Ik stop mijn telefoon terug in mijn zak.
Na de les check ik snel mijn telefoon. Giovanni komt op me afgelopen. 'Bekijk je een foto van mij?' Vraagt hij. 'Nee.' 'Jammer. Zal ik er eentje naar je sturen? Of wil je er nu samen een maken?' 'Beide niet.' Ik loop weg. Giovanni komt achter me aan. 'Waarom niet?' 'Ik vind je niet leuk.' 'Waarom niet?' 'Narcist.' 'Sorry?' 'Narcist. Dat zei ik.' 'Ik ben geen narcist!' 'Echt wel. Ik ga nu, oke?' Snel loop ik weg van Giovanni. Ik kijk weer op mijn telefoon. Geen appjes meer van David. Ik doe mijn telefoon weer in mijn zak en ga naar de volgende les. Shit. Ik zit nu naast Giovanni... 'Je vind me wel leuk.' 'Nee.' Ik ga zitten en pak mijn boeken. 'Ga een keer met me uit. Ik weet niet waarom je het ontkent maar ga gewoon een keertje mee!' 'Liever niet.' 'Asjeblieft.' 'Nee.' 'Maar...' 'Nee.' 'Kom op.' 'Hou je dan op?' 'Ja.' 'Best, dan ga ik wel mee.' 'YES! Netflix & Chill?' 'Wat jij wil.' De leraar begint met praten. 'Heb je mijn nummer wel?' Vraagt Giovanni. 'Ja. Die heb ik.' 'Giovanni en Meghan? Waar gaat dit gesprek over?' 'Nou meneer, Meghan en ik gaan morgen uit.' Iedereen begint te lachen en ik sla mijn hoofd in mijn handen. 'Daar kun je na de les over praten.' De leraar gaat verder met de uitleg.De volgende dag zit ik op de bank. Mijn telefoon gaat af. 'Met Meghan.' Zeg ik. 'Hey, kom je zo.' 'Tuurlijk.' 'Oke, tot zo.' Ik hang op. Giovanni is zo'n doordrammer! Ik krijg een appje van David: Heey, hoe is ie? Snel stuur ik een berichtje terug: Ik moet zo Netflix & Chill met een gast die mij heel leuk vind en ik heb er geen zin in! Al snel krijg ik terug: Vind j hem nie leuk dan? T antwoord is vast nee. Ik lach. Nope. Maar ik ga maar. WML (Wish Me Luck) WML verzin ik gewoon ter plekke haha. Is dat nieuw? Oh en GL (Good Luck) Ik lach. Snel stap ik op de fiets en rij naar Giovanni's huis. Ik bel aan. Giovanni doet open. 'Hoi. Kom binnen.' Ik loop naar binnen en trek mijn schoenen uit. 'Ik heb nog geen film uitgekozen.' 'Oke.' Giovanni gaat zitten op de bank. Netflix staat al open. 'En zeg maar Gio.' Hij lacht. Ik ga naast Gio op de bank zitten, 10 centimeter van hem vandaan. 'Wat wil je kijken?' 'Wat heb je in je lijst staan?' We scrollen door Gio's lijst heen. 'Die film?' Ik laat hem stoppen bij een film genaamd: Mr Right. 'Is goed.' 'Ken je die?' 'Nee.' Gio zet de film aan. Hij staat op en pakt een bak chips. 'Geen popcorn?' Lach ik. 'Nope.' Hij komt weer naast me zitten. De film begint.
Een uur later is de film nog steeds bezig. Gio schuift steeds een stukje dichterbij me. Hij heeft zijn arm gelukkig niet om me heen geslagen! Ik zie dat hij naar me kijkt. Ik kijk op. 'Wat?' Lach ik. 'Je bent mooi.' Ik bloos. 'Eh... Laten we ver...' Gio buigt naar voren ik schuif een stuk naar achteren en sta op. 'Ik denk dat ik maar eens ga.' 'De film is nog niet afgelopen!' 'Sorry. Dag!' Ik loop naar de gang. Snel trek ik mijn schoenen aan en loop ik de deur uit. 'Megh.' Zegt Gio. Ik pak mijn fietssleutels uit mijn zak. 'Ga nou niet weg.' Hij loopt naar buiten. 'Ik moet gaan. Tot morgen he.' Snel fiets ik weg. Ik had het wel een beetje verwacht.
De volgende dag op school komt Gio naar me toegelopen. 'Meghan. We moeten praten.' 'Er valt niks te praten. Laat me met rust.' 'Meghan.' 'Nee! Wat begrijp je niet aan nee!' Schreeuw ik boos. 'Maar...' 'Niks maar! Nee is nee! Stop met doordrammen! Narcist!' Ik loop boos weg. Er komt iemand naar me toegelopen. Het is mijn beste vriendin Alexandria, oftewel Alex (spreek je uit als Elux).
'Hey Megh. Waarom werd je zo boos op Gio?' 'Hij valt me alleen maar lastig.' 'Hij vind je leuk of niet?' Ik knik. 'Als hij iemand leuk vind gaat hij er helemaal voor.' 'Dat heb ik door.' 'Waarom wil je niet met hem?' 'Omdat ik niks voor hem voel.' 'Oke.'
JE LEEST
Onbekend
General FictionMeghan's familie heeft eens in het jaar de Wilson familie dag. Dan komt de hele familie bij elkaar. En dit jaar, heeft haar nicht Sophie haar beste vriend meegenomen.