{Meghan}
Ik parkeer mijn auto in Davids voortuin, stap uit de auto en bel aan. De deur vliegt al snel open. 'Meghan.' Zegt hij blij. 'Hallo.' Zeg ik. David laat me binnen en sluit de deur achter zich. 'Kom zitten.' Zegt hij. We gaan samen op de bank zitten. 'Waarom loog je over "Maddie"?' Vraag ik. 'Omdat ik...' Ik kijk hem vol verwachting aan. 'Ik... Ik weet het eigenlijk ook niet. Sorry.' Ik dacht dat hij wilde zeggen dat hij me leuk vind. Niet dus. Jammer. 'Oh, oke. Ik ga maar.' 'Blijf je niet meer slapen?' 'Nee.' Ik loop naar buiten en rijdt naar huis. Ik parkeer mijn auto voor de deur en ga een stukje lopen. Onderweg kom ik Gio tegen. 'Hey Meghan.' 'Hoi.' 'Alles oke?' 'Nee.' 'Wat is er dan?' 'Niks.' 'Ik snap je niet meer.' 'Ik wel. Doei.' 'Maar... Ik wilde nog praten over onze date?' 'Ja. Ik niet.' 'Asjeblieft.' 'Nee.' 'Waarom?' 'Ik vind je niet leuk.' 'Best dan.' Gio loopt boos weg.
Ik plof neer op de bank en pak mijn telefoon. 5 gemiste oproepen van David. Zucht... Hij heeft tientallen appjes gestuurd.
Ik zit in de les. Naast me zit Gio... Jammergenoeg. 'We gaan beginnen aan een nieuw project.' Zegt mevrouw Shé. 'Je moet een project met degene die naast je zit.' Shit. Gio zit natuurlijk weer naast me. De docent legt alles uit. Dan gaat de bel. 'Dus. Vanmiddag maar gelijk beginnen?' Vraagt Gio. 'Prima. Bij jou? Jij hebt dat soort spullen wel toch?' 'Ja. Is goed. Gelijk uit school?' 'Ik ben het 6e uit.' 'Mooi, ik ook.'
Die middag zit ik bij Gio thuis aan tafel. Er staat een laptop voor mijn neus en een groot, wit vel ligt op tafel. Daarnaast liggen allemaal stiften en potloden. 'Oke. De presentatie moet gaan over een van de hoofdstukken van Biologie.' Zegt Gio. 'Jij mag er een uitzoeken. Ik haat ze toch allemaal.' 'Oke. Ik kies degene die het makkelijkste is.' Ik pak mijn biologieboek uit mijn tas en blader door de hoofdstukken. 'Thema 6.' 'Thema 6? Met de seksualiteit en menselijk lichaam?' 'Ja. Die heb ik het beste geleerd.' 'Ja, ja. En waarom zou dat zijn?' Ik lach en steek mijn tong naar hem uit. 'Dus? Thema 6, het menselijk lichaam?' 'Ja, schrijf dat maar op, in het... rood!' 'Rood?' 'Ja. Voor de kleur van de liefde en bloed.' 'Waarom bloed?' 'Omdat het in je lichaam zit.' 'Goeie.' Gio pakt de rode stift en maakt de woorden "Thema 6" in het donkerblauw en "Menselijk Lichaam" in het rood. Rechtsonder zet hij onze namen neer. Zijn naam eerst, tuurlijk. 'Paragraaf 1.' Zegt Gio. 'Wat gaan we daarover vertellen?' 'Nou. Het gaat over veranderingen. Dus misschien hoe mensen veranderen in de puberteit. Een klein stukje daarvan?' 'Ja, is goed.' Gio begint met iets op te schrijven. 'Ik maak wel een bestandje van wat we gaan zeggen.' 'Goed.' Ik open Word op mijn laptop en begin met typen. 'Wat vind hiervan: Paragraag 1. Je kan op verschillende manieren veranderen: geestelijk, lichamelijk en sociaal.' 'Ja. Schrijf dat op.' Zegt Gio.
Na een uurtje of 3 is het alweer 5 uur en voor mij tijd om weer naar huis te gaan. 'Het was gezellig.' Zegt Gio. 'Vond ik ook.' Antwoordt ik. Hij krijgt een lach op zijn gezicht. 'Fijn om iets samen te doen. Zo leren we elkaar beter kennen.' 'Daar heb je gelijk in. Tot morgen.' Zeg ik en stap op mijn fiets, richting huis.
Ik plof neer op mijn bed. Het was een gezellige dag met Gio. Ik baal er alleen nog wel van dat mijn gevoelens voor David niet wederzijds zijn. We kennen elkaar natuurlijk nog niet zo lang. Misschien komt het nog? Wat zeg ik allemaal! Ik zucht, sta op en loop naar mijn kledingkast. Ik trek hem open. Het is echt een bende. Ik begin met opruimen en kom dat witte jurkje tegen waarvan Sasha bij hockey nog zei dat 'ie me zo beeldig stond. Of zoiets zei ze dan. Beeldig, mooi, fantastisch, perfect. Weet ik veel. Ik heb een appje van Gio: Re-Netflix & Chill? Zonder de chill!!
Hij wil dus nog een keer een film kijken. Prima. Zonder de "chill" zat het wel gezellig worden.Een week later is onze presentatie bijna af. We zijn alleen nog aan het voorbereiden. Wij moeten hem als eerste doen, omdat we ook als eerste klaar zijn. Het is morgen al. Ik heb de hele week geen contact met David meer gehad. Ik fiets richting Gio's huis. We zouden vandaag Netflix & Chill zonder chill doen. Ik lach bij de gedachte van hoe wij het noemen. Na een kwartier sta ik voor Gio's huis en druk ik op de bel. De deur wordt al snel geopend en Gio laat me binnen. Er staat al een film klaar: horror. 'Horror goed?' Vraagt hij. 'Zeker wel.' Lach ik en plof neer op de bank. 'Vandaag wel popcorn.' Zegt Gio. Hij komt uit de keuken met een grote bak popcorn. 'Wat een reuzenbak.' Lach ik. 'Dan hoef ik niet terug naar de keuken midden in de film.' 'Slim.' Gio zet de film aan en ik begin aan de popcorn. 'Lekker?' Vraagt Gio na een tijdje. 'Ja. Heerlijk.' Zeg ik. Ik hou van zoute popcorn. 'Mag ik ook wat?' 'Nee.' 'Oh, kom op.' Ik pak een popcorntje en gooi het in zijn gezicht. 'Hier.' 'Dat deed je niet.' 'Dat deed ik wel.' Hij pakt een hand vol popcorn en gooit het in mijn gezicht. We beginnen allebei met de popcorn te smijten tot het op is en de hele kamer ermee bestrooit is. 'Veel plezier met opruimen.' Zeg ik. 'Jij gaat helpen.' Zegt Gio. 'Jouw popcorn, jouw rommel.' 'Ja, haha.' Ik kijk in de bak en er liggen nog een paar popcorntjes. Ik pak ze en gooi ze naar Gio. Gio wil in de bak grijpen maar er zit niks meer in. Hij valt half bovenop me. Onze gezichten zijn heel dicht bij elkaar. Hij leunt verder naar voren en onze lippen raken elkaar. Ik ga mee in de zoen. Ik heb Gio in deze week echt beter leren kennen, en ik denk dat ik hem wel leuk vind.
JE LEEST
Onbekend
General FictionMeghan's familie heeft eens in het jaar de Wilson familie dag. Dan komt de hele familie bij elkaar. En dit jaar, heeft haar nicht Sophie haar beste vriend meegenomen.