hampir sebulan berkhawin tiada apa yang berlaku. "u asal u macam tak terime hanis?" tersentap nazmi mendengar soalan hanis, "kenapa ni hanis", "takde papelah saje je","haish, hanis ni.. Jangan cakap macam tu" hanis sekadar balas senyuman. "malam ni kite dinner kat restaurant jepun nak tak" nazmi mengajak hanis. "ok je" balas hanis.
waktu makan malam telah tibe. Hanis cantik dan ayu apabila berganding dengan suaminya azmi. "awak boleh saye?" soalan nazmi sambil memegang lembut tangan hanis. hanis tersenyum sambil berkata "saye terime kekurangan awak dan diri awak".
"hai nazmi..Are u miss me?" entah dari mane pulak lah minah ni muncul siap pegang bahu nazmi dari arah belakang, membakar hati hanis tapi mujur lah nazmi menolak kasar tangan tini.
"nazmi u dinner tak ajak i pun.. sampai hati.." suara tini seolah-olah merajuk. "eh! perempuan kau buat ape kat sini.."suare lantang nazmi kedengaran seperti marah. "i nak dinner dengan u lah sayang" balas tini, what?? sayang?? "jap-jap.. u ni tak tahu malu ke panggil suami i sayang..Ape masalah u ni.." hanis mule bersuara. " tersentap atini dengan suara hanis. "entah u ni memang jenis tak malu erk..." atini semakin malu dengan sindiran mereka. "ish u all ni...tak suke k fine.. I will go." tini pun tinggl kn mereka. ' jage la korang because..I will start my game' bisik hati tini.
Siapa sangka makan malam pada hari tu telah membuat mereka semakin rapat. "awak,saye nak salin pakaian dulu awak tido la dulu" beritahu hanis kepada suaminya. Kelihatan nazmi sedang terbaring diatas katil tetapi masih belum tidur. hanis turut baring sebelah suaminya. sebelum ini nazmi tidak tertarik untuk menyentuh hanis tetapi malam ini...... Secara tibe-tibe tangan nazmi mengemgam jari jemari hanis dan memeluk hanis perlahan-lahan. Hanis terkaku dengan kelakuan suaminya dan berharap suaminya akan menyentuhnya. "hanis tak kisahkan...?" soal nazmi, hanis sekadar menggelengkan kepalenya. Lantas, satu persatu ditanggalkan hingga tiada seurat benang pun ditubuh mereka. Lampu dipadamkan. Hanis lemas dalam dakapan dan tindihan demi tidihan menyesak kan ruang mahkota hanis.
YOU ARE READING
penolong ku bagi bunga
Romancepengenalan Hanis seorang gadis manis manja dan suka bergurau.. Hanis mendekati bos nazmi yang kacak dan bergaya dengan memberi bunga tanpa pengetahuan bosnya. Nazmi seorang yang peramah dan baik hati, mempunya rupa yang kacak dan menggoda.