TUJUH

2.5K 234 0
                                    

" Hyung , jadi ke malam ni ? " tanya Namjoon . " Jadi . Tadi hyung baru pergi jumpa pembantunya . " balas Jin . " Hyung bawa Jungkook ke pejabat ke tadi ? " tanya Suga memandang Jungkook .

" Ha'ah . " jawab Jin . " Hyung dah get ready nak terima Jungkook jadi adik ipar . " usik Jhope . Semua yang berada di meja ketawa kecuali Jungkook yang merah padam kerana malu .

" Kau betul ke suka Ji Hyun ? " tanya Taehyung selepas ketawanya berhenti . Semua turut diam dan memandang Jungkook serius. Jungkook mengusap belakang tengkuknya kerana berdebar ditanya sebegitu .

" Hari tu masa dua minggu kau mengelak jumpa dia , Ji Hyun sedih tahap tak boleh bayang . " cerita Jimin . Jungkook memandang Jimin meminta kepastian . " Hyung tak pernah nampak dia sedih macam tu sebab seseorang tak nak kawan dengan dia sedangkan ramai nak berkawan dengan dia . " sambung Jimin .

" Baju sekolah tu pun dia minta Taehyung ikut cari . " kata Namjoon . " Dulu dia mana suka cerita pasal lelaki kat kita orang . Tapi kau ....sungguh-sungguh dia cerita kau baik. " kata Suga . " Even pasal Henry pun dia jarang nak buka mulut . " sambung Jhope membuat muka meluat kerana dia tidak suka pada Henry .

" Dah dah . Jangan bagi dia tertekan . " kata Jin kerana bimbang Jungkook tertekan atau tak selesa . " Suga . Nanti bawa Jungkook cari baju . " pinta Jin . Suga mengangkat kepala dari terus memandang makanannya . " Okay hyung . " balas Suga lalu tersenyum memandang Jungkook .

" Hyung . Jhope dengan Jimin nak ikut . " kata Jhope memandang Suga . " Kau orang tak kerja ke ? " tanya Namjoon . " Kerja separuh hari je . Hehe . " balas Jimin lalu tersengih . " Hyung . Taehyung nak ikut jugak . " rengek Taehyung memandang Jin .

" Hmmm..yelah . Tapi pastikan department Taehyung terkawal . " pesan Jin . Taehyung mengangguk . " Ingat nak ikut . Tapi kene check dan pastikan ballroom tu okay . " kata Namjoon dengan nada sedih . " Takpelah . Kau Jhope , carikan baju untuk aku . " arah Namjoon . Jhope hanya mengangguk faham .

" Jangan lupa baju Ji Hyun . " pesan Jin . " Takpe hyung . Ada yang akan pilihkan . " kata Taehyung sambil tersenyum nakal cuba untuk mengusik Jungkook . Namun Jungkook tidak faham dan hanya memandang kosong usikan Taehyung . Tapi hyung-hyung yang lain sudah menarik senyuman mengusik memahami maksud tersirat Taehyung .

Jungkook hanya mengikut ke mana sahaja hyung-hyung Ji Hyun pergi . Mereka memasuki sebuah butik yang menjual sut kasual untuk kerja ataupun untuk ke majlis-majlis tertentu . " Okay now . Hyung tadi kata tema apa ? " tanya Suga sambil berjalan menyusuri almari yang dipenuhi sut yang pelbagai saiz .

" O M G . Taehyung nak warna ni ! " kata Taehyung menjerit kecil sambil menarik keluar baju berwarna hijau lembut . Cantik . Jhope mengetuk kepala Taehyung . " Jangan suka-suka pilih okay . Ikut tema sebelum hyung membebel . " kata Jhope .

" Hyung ! Appeo ~ " rengek Taehyung sambil mencebik bibir sedih . " Hyung . " panggil Jimin . Jhope dan Taehyung serentak memandang Jimin yang penuh dengan pelbagai jenis warna baju di tangannya . " Woi . Kau buat apa banyak-banyak ni ? " tanya Jhope terkejut . Jungkook yang melihatnya menahan ketawa . Dua orang jurujual yang berdiri di situ juga cuba menahan ketawa . Taehyung pula sudah menghamburkan ketawa kuat .

Suga menggelengkan kepala melihat Jimin yang tersengih-sengih . Suga mengangkat tangan memberi isyarat kepada pekerjanya untuk mengambil semula baju yang dipegang oleh Jimin . " Ambilkan sut warna hitam untuk 7 orang . " arah Suga kepada pekerjanya yang lain . Pekerjanya hanya mengangguk faham dan terus berlalu menjalankan arahan Suga .

Setelah beberapa minit kemudian , pekerjanya mengeluarkan 7 sut berwarna hitam mengikut saiz dan digantung satu tempat khas untuk dipamerkan kepada pelanggan . " Wahhh...cantiknya . " kata Taehyung kagum . Jungkook juga tidak berkelip melihat baju yang digantung itu .

" Saya nak baju ni dihantar ke rumah . " kata Suga . Pekerjanya mengangguk dan berlalu pergi . " Kaja . Kita kene cari baju Ji Hyun . " ajak Suga dan keluar dari butik diikuti yang lain . Jimin memeluk bahu Jungkook sambil bersembang rancak .

Sesekali Taehyung dan Jhope akan menyampuk bagi memeriahkan keadaan . Hati Jungkook terasa tenang dan lapang apabila dia rasa disayangi dan hatinya sangat gembira bila diterima baik oleh mereka . Suga pula dari tadi cuba mendial nombor seseorang . Akhirnya kaki Suga melangkah masuk ke sebuah butik pakaian perempuan . Jurujual yang bekerja di situ menyapa dan menunduk hormat pada Suga dan yang lain .

" Okay . Sekarang . Semua kene carikan baju untuk Ji Hyun . " arah Suga sambil memandang adik-adiknya . " Hyung . " panggil Jhope memandang Suga . Suga memandang Jhope . Mata Jhope mengerling Jungkook . Suga menarik senyuman manis apabila memahami isyarat Jhope. " Kita orang nak Jungkook pilih . " kata Suga sambil memegang bahu Jungkook .

Jungkook terkedu . Jari telunjuknya di arahkan pada dirinya . Taehyung dan Jimin mengangguk sambil tersenyum . " Kita orang tak pandai pilih baju Ji Hyun kecuali Jin hyung . " kata Jhope sambil tersenyum . " So , apa kata Jungkook pilihkan ? " sambung Jimin . Jungkook seperti ingin mengatakan sesuatu .

Tapi belum sempat dia mengeluarkan suara , Taehyung pantas memotong . " Kita orang tunggu kat kerusi tu . " kata Taehyung sambil menarik Suga untuk duduk di kerusi yang disediakan . Jhope dan Jimin juga mengekori mereka . Jungkook melepaskan nafas lembut sebelum bergerak ke almari yang dipenuhi pelbagai dress perempuan .

-------------------------------------------------------

Cerita dah nak habis. 😌 Tapi kenapa rasa makin dah nak sampai penghujung...makin hambar ceritanya? Huwaaa.....😭😭😭

Mianhae. 😔

Maafkan segala kesalahan ejaan. 😂

[ Complete ] It Hurts You  |Jungkook|BTS|Where stories live. Discover now