∆02∆

51 9 0
                                    

Balik sekolah . . .

◾Rumah Seo Min

Pintu dibuka.

" Welcome home dear, how's your school ? Bergaul dengan orang lain tak? "

// Omma ni laju je tanye haha. // - SM

" Ah. Sekolah hari ni Menarik dan semua classmate baik-baik belaka e̶x̶c̶e̶p̶t̶ ̶f̶o̶r̶ ̶J̶K̶. "

" I'm glad you enjoy it. So.. Your friends is a boy or- "

" Mian mummy, tenaga Seo dah habis. Seo nak bersihkan diri dulu lepas tu makan. Nanti Seo cerita kan apa berlaku hari ni. "

Puan Seo hanya tersenyum. Tidak sabar dia mendengar segala cerita dari anak perempuannya.

🌸-T-o-m-o-r-r-o-w-🌸

Seo P. O. V

Sekolah SMHIT

Fuh, nampaknya aku datang awal hari ni.

Dalam perjalanan ke kelas, aku tak menyangka kan aku akan terserempak dengan jantan ni. Aku hiraukan dan terus berjalan.

End P. O. V

Tanpa JK sedar dia tersengih melihat Seo itu.

// Apa kata aku kacau dia hehe. Angin aku baik hari ni. // - JK

Jimin yang melihat Jk tersengih macam apa ntah terus menegurnya

" Oii, JK. Asal tersengih-sengih ni ? "

Hoseok menepuk belakang Jimin.

" Aku tahu . . dia dah mula suka kat kau kot Jimin. " terkeluar lah ketawa comelnya.

Di tanya orang lain, orang lain pula menjawab 😌.

" Hobi-hyung. Aye cadangkan hyung masuk jela pertandingan pelawak di negara kita ni. Mesti jadi punya punchline hyung ni. " kata Jimin sekali tambahan pula ketawa palsu nya.

Jin pun mula bersuara dan di ikuti member yang lain sekali.

" Aku rasa dia ada niat jahat kat yeoja itu la. "

" Eo macam kenal lah yeoja tu . . "

Jimin mengangguk.

" Kenapa Jungkook nak kacau Seo pulak ni? semalam bukan main lagi sombong dengan dia? Aish pelik la dia tu. "

Hoseok mengaru kepalanya walaupun tidak berasa gatal.

" Yeah. Tapi pelik lagi Tae. "

Tae tersentap.

--

JK P. O. V

Dengan senyap-senyap aku mengikut Seo dari belakang. Sengaja aku berjalan tepinya tapi tak sangka pula dia ni cepat terkejut.

" WT- " Seo min menutup mulutnya.

Jungkook tergelak kecil.

" How cute. " katanya dengan senyuman manis dan berlalu pergi.

End P. O. V

" Apa dia nak sebenarnya. "

Seo min mengeluh dan mengerling ke jam tangan.

--------------

Seo P. O. V

kriiinngggg

" Semua, esok siapkan kerja yang saya bagi tadi . . hantar pada hari esok ye. " kata Puan Minjun.

Semua membisu sebab lapar.

" Baiklah, kelas bersurai. "

Habis je ayat tu, semua keluar macam zombie mencari mangsa. Mostly time rehat. Dan balik.

" Yahoo siap pun~ Malam ni boleh tonton anime! "

Aku baru nak sumbat buku dalam beg tapi ada pula org rampas. Siapa lagi kalau bukan jantan tu.

" Thanks ye. "

Hati aku dah berapi-api dengan perangai dia ni.

" Eh bila masa aku nak bagi kau. Give my book back! "

" sharing is caring right ? "

Nak tergelak aku dibuatnya dengar ayat dari mulut dia tu. Ah takleh aku kena kawal diri! KAWAL DIRI!

" Tak kesah lah sharing is caring ke tapi.. Huh.. Janji dgn aku..  kau pulangkan esok. "

" Ofcos cutie, don't worry aku tak hilangkan pun. "

That making me more worried.

--------------

kantin

Hari ni.. Asal penuh sangat . . mane aku nak duduk ? *pikir* Hah ! kat ROOFTOP !

--------------

RoofTop

Aduh.. Lagi 5 anak tangga. Fuh.. Huh... Wah.. Macam umur bape ntah aku ni mengeluh.

Setibanya di Rooftop, aku cari sudut yang best.. Dan ternampak lah sekumpulan lelaki.

/ Macam aku kenal. /

Tidak sengaja aku bertentang mata dengan salah sorang lelaki tu. Dan itu membuat aku rasa kesal sangat.

Baik aku makan kat kelas lah! Dengan sepantas arnab aku berlari menurun anak tangga.

End P. O. V

Manakala situasi disitu-

" Why did i see Seo Min right there? "

" Don't speakeu engliseu. "

JK yang berasa ingin tahu terus menoleh ke arah pintu.

" Mana ada dia pun. Hyung ni. "

" Wuuu hantu kot. Agaga "

" Kau sebut lagi.. Kasut ni aku sumbat dlm mulut. "

--------------


Seo Min menunggu bas yang berdekatan dengan pagar sekolah.

// Hm air dalam botol dah kosong. Tekak dah dahaga ni. //

" Oh. "

-----------

" Here you go. Ice cream Chocolate special. " kata Pakcik ice cream itu.

Seo min senyum dan berterima kasih pada Pakcik tu. Kemudian, dia pergi ke perhentian bas semula.

" Heehe may i taste yo- " belum sempat dia menjamu SOMEONE rampas ais krim dari tangannya.

" WHAT THE- PERAMPAS! "

? : . . .

◾TBC

◾Enjoy reading Guys!

Bape kali Ntah buat ayat semula ni 😂 harap korang faham membaca nya.

B • I • L | C | J J K | REWRITE Where stories live. Discover now