∆04∆

62 8 0
                                    

" Sure. " jawab Seo sambil senyum. " Seo Min. " Seo menoleh ke arah Kai.

" Nama awak Seo Min je ke ? "

// Kenape dia tanye ni ? //

" Chan Seo Min "

EXO except BTS terkejut dan ada juga tersedak minum/makan. Seo berasa pelik dengan pelbagai reaksi mereka buat.

// Nama aku ni pelik sangat ke apa? //

Akibat rasa ingin tahu Seo baru mahu soal dorang.

" Gila lah Kau tak ingat kitaorang ke ? "

Dengan tidak rasa takut Baek menyebut ' gila ' pada Seo. Seo menggeleng. Baek pun terdiam.

" Ingat tak ' The 12 Woof ' ? Ataupun Baekhyunnie kkaebsong ? ? "

// HOLY-// - SM

" HEOL ! BETUL KE NI? IS THAT YOU BAEKHYUNNIE? "

Pipi Baekhyun menjadi merah.

" Yeah ! Devil girl dah ingat balik. " Sehun ketawa. Seo memberikan ketawa palsu. " KAU PANGGIL AKU APA SEHUNIE ? " perlahan-perlahan Seo dekati Sehun.

" Oh oh. Sis minta bertenang eh. Aye tak salah. " Sehun cuba menyelamatkan dirinya. Seo tersenyuman jahat.

" Aww i miss you sehun. Rindu nak pukul kau macam dulu. " Seo mula mengejar Sehun.

" kau pun mesti rindu en ? "

Perangai mereka berdua mengalahkan kanak-kanak raibina berlari sana sini. Jungkook tertawa kecil melihat mereka. Matanya tertumpu pada seseorang tu.

" Heol Lembapnye Seo Min lari. " perlinya. Kemudian dia ketawa bersama Baekhyun yang setuju dengannya. Mereka bertepuk Hi5.

Jangan ingat si gadis singa tak dengar apa mereka mengutuk pasalnya.

" Eheh, nampaknya Korang berdua pun nak kena belasah juga? Okay. " Seo membatalkan niatnya pada Sehun terus ke arah Jungkook dan Baekhyun.

Mereka memandangnya dengan cuak. Dilihatnya gadis itu menekan-nekan jarinya sampai terkeluar bunyi tulang patah. Sape tak takut. Hahah.

Belum sempat Seo menyerang Jungkook, dia sudah pun menyelamatkan dirinya. Yang tinggal hanyalah Baekhyun.

" Ouh, pandai dia cabut lari eh lepas sedap2 mengata orang~ " Seo tersenyum jahat.

" Now I will just punish you only. "

Baekhyun dengan rela menyerahkan dirinya dari membuat sesuatu tidak sepatutnya.

" Ehhhh. "

BTS except JK : HAHHAHAHAHAH

--------------

SEO P. O. V

Kat kelas

Aku perasan yang Jungkook merenung aku dalam diam. Ingat aku tak perasan kee.

// Dah kenapa tenung aku pula ni. //

Dia masib tenung aku walaupun aku tak bagi apa-apa reaksi padanya. Lama-kelamaan aku rasa rimas. Terus aku menjentik dahinya. Meraung dia dibuatnya. Uwerrk Sape suruh tenung orang suka² hati.

Sengaja dia merenung aku buat kali kedua. Haih dia ni memang nak kena siku dengan aku ke. Tiba-tiba dia tertawa sendiri. Aku pun tak tahu kenapa tapi aku tak nak tahu.

" Cute. "

Dengar sahaja perkataan itu dari mulut Jungkook, aku terkejut *blushes*. Jungkook pun menutup rapat mulutnya dengan tapak tangannya. Aku pandang ke arahnya.

Asal dia pandang tempat lain?

Maybe dia puji orang lain kot. Ha ha. Perasan nya aku ni *ingat Jk katakan pada dia*

Malas mahu memikirnya terus aku bangun dan keluar dari kelas.

End P. O. V

Baru sahaja Jungkook mahu menoleh
Ke arah Seo tetapi menghilang pula orangnya.

Jungkook terpikir apa agaknya reaksi Seo.

--------------

Luar kelas

" Baby Seoiee, hari ni nak tak lepak kat cafe ? " mengomelnya. " Nak atok! Hahahaha. " baekhyun mencebik.

" Atok kau panggil.. Haa Jung Kook, nak join sekali tak ? "

Seo mencelah. " Cepat, YES OR YES? "

Jungkook mengangguk laju sampai terseliuh tekuknya.

" Okay, jom. "

--------------

Di Cafe

" Korang nak order apa ? " soal Suho.

"... " semua senyap. Suho pelik, tadi sebelum masuk bukan main bising nak order inilah itulah. Bila tanya senyap pula. Suho merasakan niat mereka lain.

" Okey lah aku belanja ko- " belum menyempat dia habiskan ayat terus mereka merebut-rebut order. Bertuah punya kawan. Sabar ja Suho. Nasib anak CEO.

"Yang lain pergi cari tempat. D.O, Xiumin, Chen, chanyeol, Tao, and Lay tolong aku angkat air. " arahnya. Mereka pun patuh padanya. Bab belanja ni memang automatik jadi rajin kan.

---

Seo min teringat sesuatu.

" Jung kook. "

Jungkook memandangnya dengan wajah mengatakan 'Apa'. Malas bersuara bagi muka je.

" Bila nak pulangkan- "

" Hati kau? Okey nah. " Dia memberikan LOVE heart dengan jarinya. Muka Seo kemerah-merahan.

" funny. V-very funny. " kata Seo dengan muka bengang. Jungkook tertawa gembira melihat reaksi gadis itu. Suka la tu.

" OKAY. OKAY. gurau je. Nah. " Seo tersenyum. Jung kook yang perasan tentang itu turut senyum. " So.. ".

Mereka berdua memandang sesama diri. Jantung jungkook berdegup laju. Slow down ma heart. " Hmm? ".

" Adik kau komen apa pasal novel ni? " Soalnya dengan nada gembira. Jung kook jadi seperti batu. Dia memang memikirkan si Seo akan mengatakan sesuatu yang lain dari yang dia dengar. Namun, inilah realiti Jeon Jung kook. Sedarlah.

" Waekkkk nak muntah aku. " Moments Seo dan Jungkook terganggu. Mereka berdua memandang baekhyun pelik.

" Kau dah kenapa? Air tawa ka? " Seo menanya dia. Baekhyun menjawab dengan muka selamba dia. " entah, mata aku rasa muak. ". " Pergilah jumpa doktor. " kata jungkook. baekhyun tersentap.

" Kay fine. " mulutnya sengaja di muncung kan. Merajuk la tu. " Dah lah. Kita datang sini nak buat homework sama2 kan? Okay buka buku ya. " kata Seo.

V datang menyibuk di sebelah Seo. " Hye Seo, buat apa? ". Dia tanya buat apa..

Dengan jawapan ringkas Seo jawab " Masak. ". Soalan dari planet pluto eh.

V dan Baekhyun ketawa serentak.

" Dia ni ganas. ". " Ikr. Hahaha. ".

Seo pandang mereka berdua dengan sabar. " Nasib muka korang hensem, dah la muka macam sama. ". Selepas dikatakan begitu terus mereka berdua saling meneliti muka memasing.

" Ma long lost brother! ". " AAAA. "

TBC

Ma readers don't forget to vote And comments!

B • I • L | C | J J K | REWRITE Where stories live. Discover now