∆05∆

39 7 0
                                    

" HAHAHAHA. ". Phone Seo bergetar. " Huh? " matanya melekat pada skrin phone. " Um, guys aku balik dulu tau . . my brother dah balik! " Seo mengemas barangnya.

" Eo, okay Seoiee. Jumpa esok! " Suho lambai tangan dan senyum lebar. Baek angguk je memandang Seo. " Kau berani ke balik sorang-sorang? " soal Jeongguk. Dia jela lelaki sejati yang akan menanya soalan macam tu. " Berani je. ". " yela tu. " Seo menjelir lidah pada Jeongguk. " Hmm. Biar aku teman kau balik. Alang-alang tu aku boleh terus balik dorm kkaebsong~ " kata Baek.

Seo bangun. " Jom. " Baek mengikut Seo dari belakangnya. Kemudian membukakan pintu untuk Seo. " Aku lihat Baekhyunie dan Seoiee dah macam pasangan couple. ". " Kalau dia orang bersama.. Pergh romantik. " kata salah seorang dari geng EXO. Manakala, ada yang sedang berapi-api di hati mendengarnya. " Jeongguk. ". " nae hyung? " dia memandang ke Jin.

" Kau suka Seo kan? Hyung tahu lah. " bisiknya. " PWAHAHAHA hyung ni suka sangat kenakan aku. Sudahlah hyung. "
Jeongguk cuba menafikannya. Dia tidak mahu geng EXO tahu tentang perasaannya pada Seo.

" Takpe rahsia mu selamat. "

/Boleh percaya ke hyung ni? /

--------------

◾Rumah Soo Min

" Gomawo sbb teman aku balik. Susahkan kau je. Nak masuk tak? " Baek menggeleng. " Gwenchana, aku pergi dorm terus . . kla aku gerak lu. Jaljayo . . chagi ? EHE. " Baek berlari anak ayam.

" Eo, jal- "

/Budak ni memang ikut hati dia je nak panggil aku. Kau tunggu esok. /

Seo buka pintu dengan kuat.

" SAYA DAH PULANG! " tidak sengaja Seo terjerit kuat. Tak pasal-pasal kena maki dengan jiran sebelah. Seo terus minta maaf dan menutup pintu dengan cepat.

" Fuh.. " keluhnya perlahan. Seo menghampiri sofa yang berada didepan matanya. Baru sahaja mahu meletak punggung, sudah kena attack pelukan dari belakang.

" Selamat pulang adik ku sayang♥ i miss you so much. " bisiknya perlahan. Seo memejamkan mata dan berkata " Oppa ! T-tercekik ! " selepas dengar itu terus dia melepaskannya.

Dia tersengih memandang adik nya. " Mianhae, Oppa teruja sangat nak jumpa adik kesayangan oppa ni. Minnie tak rindu oppa ke? " mulutnya dimuncung seperti itik, mengingatkan aku kepada kawan Jeongguk. Namanya... Taehyung eh?

" ㅋㅋㅋㅋ ada-ada jela oppa ni. Mestilah minnie rindu! "

--------------

◾Di bilik Jeongguk

Jeongguk baring dengan selesa di atas katil sambil main telefonnya. Pintu biliknya diketuk 2 kali.

" Siapa tu? "

dia masih terbaring di atas katil. Terlekat dengan telefon di tangannya. " teka lah. ". Jeongguk berkerut dahi. " tak nak masuk sudah. Pergi main jauh-jauh. " katanya dengan geram. Dia paling tak suka bila orang mengacaunya semasa dia sibuk bermain game di telefonnya.

" ni Hyung lah. Cepatlah buka pintu. " sengaja di sepak nya pintu itu nak buat si muda itu membuka pintu. Krreeekk...

Jin terlompat kebelakang. " Yah, siapa buka pintu ni?? " soal nya apabila melihat pintu di buka dan tiada siapa di sebalik pintu itu. " Masuk lah Hyung. " jerit si muda tu. Jin masuk dengan hati berdegup laju. Jin terpikir betul ke Jeongguk ada dalam bilik?

Dia suda serik dengan Jeongguk yang asyik mengenakannya saja. Jin terlihat Jeongguk baring di atas katil tanpa memandangnya. " Aish, orang muda.. Macam ni lah perangai. Asyik duk terperap dalam bilik pastu main telefon. Jin duduk di hujung katil.

" Jeongguk. "

Jeongguk menaikkan kening kanan. Jin geram. " kalau ye pun.. Pandang la hyung. " katanya kemudian menepuk kaki kanan Jeongguk. Akhirnya dia beralih pandangan pada jin. " Apa hyung? "

Jin memandang serius. " kau suka Seo? " Jeongguk tertawa kecil. " Aniyo- ". " Tipu. " riak mukanya masih tidak berubah. Jeongguk mula rasa gelisah. " haish, hyung ni. Saya penatlah. " Jeongguk meletak Telefonica ketepi kemudian menarik selimut.

Jin tarik semula selimutnya. " Hei, hyung boleh tolong kau. Still want to give up? " Jeongguk hanya mendiamkan diri. Jin bangun menuju ke pintu. " Jangan mengalah kalau kau masih ada perasaan padanya. Selamat malam. " *click* pintu ditutup.

--------------

Keesokannya.

Dalam perjalanan ke sekolah. Mereka tak habis-habis mengusik Jeongguk dari rumah.

“ Pff- Jeonggu- kkenapa- mat-ta kko? ” Jimin cuba menahan untuk ketawa. V pula ketawa dibelakangnya bersama Jin. “ Nasib tak bengkak sangat. Kalau tak -pfffdd aku tak tahan doh HAHAHAHA. ” Jeongguk mengedahkan mereka. Ya dia boleh ignore waktu itu tapi bukan di-

“ HAHAHAHAHHAHAHHAA KKAEBSONG! MATA KO TU- AHHAHAHA ” Baekhyun ketawa terbahak-bahak. Jeongguk memandang tajam padanya.

Seo yang lena tidur terus terbangun disebabkan kebisingan Baekhyun itu. “ Baek, suara tu slow volume pls. Hilang mimpi indah aku. ” Seo baru perasan kehadiran Jeongguk. “ Jeong- Wah.. Mata kau.. ” Jeongguk cepat² sorok mata lebamnya. Mukanya memerah sedikit.

Seo menyetuh tangan dia yang menghalang mata lebam itu. Jeongguk terduduk diam. Tidak menolak tangan Seo. “ Asal kau tak pergi ke bilik kesihatan?? Mata kau lebam ni. ” Jeongguk tenung ke muka Seo tanpa dia sedar. Seo terus menarik tangannya. “ Jom aku bawa kau ke bilik kesihatan! "

Mereka berdua beredar dari kelas manakala Baekhyun tercengang di situ.

------

“ Nampaknya awak kena berehat sementara waktu ni. ” kata Saem Kae selepas mengubati Jeongguk. Jeongguk mengangguk sahaja. “ Terima kasih saem.. ” Saem Kae senyum dan berpaling arah pada Seo “ Awak pula boleh balik ke kelas. Sekejap lagi akan bermula bukan? ” Saem Kae beredar meninggalkan mereka berdua.

Seo bangun “ Jumpa waktu rehat nanti Jeongguk. Jalja. ” Jeongguk sempat menangkap tangan Seo sebelum Seo pergi. “ Teri- Terim- ” Seo menunggu ayat yang masih tersekat-sekat dari mulut namja itu.  “ Ter-Terima ka-kasi- ” mukanya memerah. Seo tertawa dalam hati. “ Sama-sama. Buy me something sweet tomorow dork! ” Seo tersenyum manis pada Jeongguk.

Selepas sahaja Seo pergi, Jeongguk tidak boleh duduk diam. Sekejap baring berpaling ke arah kanan, sekajap ke arah kiri. Kini mindanya mula mengulang senyuman manis dari Seo.

“ aa.. Aku dah terjatuh cinta sekali.. Lagi. ”

◾TBC

Ayo! Readers! Don't forget to vote And comments!

B • I • L | C | J J K | REWRITE Where stories live. Discover now