Harini Aira Afina berpakaian kurung moden dan bertudung bawal monocrame nampak cantik apa sja yang di pakai.Lelaki mana yang tak berkenan nak berbuat bini o girlfrend taktau laa nak cakap memang mata tu kena pakai mata empat barangkali.Ok ciri-ii Aira rendah orangnya , kulit putih macam kacukan korea o mat salleh , badan agak standard , nak cakap gemok tak , kurus pon tidak tapi memang bentuk badan yang cantik .Yang paling penting pandai masak , pandai kemas rumah , berbudi bahasa plus rajin !sapa nak cari menantu datang la cari Aira k .hahah !
" Mama nak suprised apa dengan Aira ni , smpai berulang kali cakap wait and see ! " aku terus membebel dekat mama sambil tangan lincah bermain air sabun di singki mencuci pinggang mangkuk !
" kan mama cakap , tunggu je la ! "
" Assalamualaikum " ad yang memberi salam , macam kenal si empunya suara , tak lain tak bukan si irma ni .lambat kau datang,harini bukan ad kelas pon so dia datang tolong apa yang patut , kata mama ad orang nak datang .
" Waalaikumusalam " serentak aku dengan mama jawab salam.
" haaa kau , asal lambat ! " tanya aku macam polis pencen .
" sorry ! Jalan jem kot harini "
" tak pe lah irma , asalkan irma datang " ujar mama .
Di dapur hanya ada aku , mama dan irma , bibik dapat cuti 3bulan daripada mama balik indonesia sebab nak teman ibu dia yang sakit tua .Babah pulak ,sedang menonton televisyen di ruang tamu .Haish sapa la tetamu yang special sangat tu sampai mama dengan babah nak secret-ii dengan aku ni adoiii ! Tertanya-ii aku dari tadi lagi .
Kata babah , selepas zohor tetamu yang special tu akan datang lunch dengan kiteorang, tapi kenapa selepas zohor ! Tu bukan waktu makan tu waktu Aira tidur !huhuhu.Then Babah dengan mama cakap tetamu tu dah lama sangat-ii tak jumpa dengan family kite.adoii ! Siapakah anda wahai tetamu special babah dengan mama !
Usai memasak dan mengemas aku dan irma lepak di taman landskap ,masing-ii diam , hanya dengar air terjun buatan je berbunyi.Irma asyik dengar lagu dengan earfon je.Hush! Yang aku ni menari-ii jari di atas skrin telefon berchatting dengan sepupu aku belah babah yang menetap di Australia.jauh beb !
" weyh lambatnyer diaorang nak smpai ni " rungut aku .
" ape kau cakap , aku tak dengar " irma mencabutkan earfon di telinga nya .
Ehh dia ni asal ? Aku tak cakap dengan dia pon .aku lagak menjeling jer ,aduk perasan ler minah ni , macam la aku cakap dengan dia .
" weyh kau cakap apa tadi " irma terus bertanya lagi .
" aku cakap , bila diaorang nak sampai , perut aku dah berbunyi lagu dangdut Selangit by Mas idayu dah kau tahu ? "-
Irma hanya ketawa .
***************************************************************
Aku dan irma ade dalam bilik , tetamu special sudah pon datang , .Usai solat zohor aku dan irma terus turun ke bawah untuk menikmati jamuan tengah hari bersama 'Tetamu special ' .Special apa laa tetamu tu ? Mata dia ad berlian ka ? Mulut dia emas permata ka ? Ke diaa ni semuanya berlian 1badan yang special sangat ni .huh !
" Haa ni anak dara saya dah turun " ujar babah kepada seorang lelaki sebaya babah . Aku hanya melemparkan senyuman sambil beriringan dengan irma membongkok kan badan menyalam dua orang perempuan yang datang .Agaknya seorang tu anak diaorang kot .
" Aira Afina kan ? " tanya seorang perempuan yang sebaya mama.
" ha'ah ye saya " aku hanya hadiah kan senyuman. aku mati ayat , macam mna dia kenal aku ni .haa misteri betul la.
KAMU SEDANG MEMBACA
Mr.Sado VS Miss Doraemon.
RomanceAku Aira Afina,anak kepada Dato' Affendi dan Datin Airina dan adik kepada Afzan Aimi.Hidup aku simple dan tidak menunjukkan yang aku anak orang berada.Aku seorang yang susah nak melayan "LELAKI".Ego aku untuk lelaki 98% kerana aku pernah di permaink...