Chapter 1

57 2 0
                                    

KIM MIRAE!!!! "ne eomma!!". Hah pagi2 eomma dah panggil. "Mirae ini kan hari pertama kamu ke high school GeJuk"...

Hi nama aku Kim Mirae... 16.. aku akan bersekolah di High School Gejuk. Aku hanya mengharapkan aku dapat sekolah di sana dengan baik.. berbanding sekolah lama aku.

FLASHBACK

YAK!! Mirae-shi.. ( tarik rambut) "juggulle!? micisso!? pabo!! berani kau kotorkan baju aku"

ENDFLASHBACK

Disebabkan aku tertumpah air dan terkena baju ketua geng GGG... mereka buli aku..akhirnya aku tak tahan aku beritahu eomma dan tukar sekolah ke GEJUK.. mungkin di sana tidak ada kes sebegitu..kerana seperti yg aku tahu pelajar disana semuanya bijak dan high class...emm kecuali aku... aku diterima masuk kerana aku lulus ujian untuk daftar di Gejuk.

DI SEKOLAH

"Wahh.. daebak.. luasnya sekolah ini... semua pelajar datang dengan kereta mewah..emm kecuali aku...semua senior juga nampak cantik dan tampan."
Tetiba sebelah bahu kananku terasa dipegang sesuatu..
" Anyeong.."aku disapa seorang perempuan yang mungkin sebayaku.. dia beruniform,berkaca mata bulat dan comel,rambutnya diikat rapi seperti sanngul.
"ahh..Anyeong.." aku balas
"irremmiboayo??"dia bertanya.
"na..Kim Mirae immida" balasku
"nice. na Hyorin immida" dia bercakap tanpaku tanya..
"ahh gumawo..kamu kelas apa?" tanyaku..
"4A5..." balasnya pendek
"oh...classmate" kataku

RING!! ( loceng berbunyi tanda masuk kelas)

Semua pelajar begerak ke kelas. Mirae berjalan ke kelas bersama Hyorin.

DI DALAM KELAS

(Miss Kang masuk)
"Anyeong. hari ini kita ada pelajar baru.."
( aku dan hyorin masuk)
"Sila perkenalkan diri.."kata Miss Kang
" Anyeong na Kim Mirae immida.."
" Anyeong na Lee Hyorin immida.."
"sila beri kami tunjuk ajar" kami memperkenalkan diri.Semua pelajar tumpukan perhatian kepada kami.
"Ne..sila ambil tempat duduk" suruh Miss Kang. Aku berjalan mendekati tempat duduk yg kosong di sebelah seorang lelaki yg nampaknya sangat berlagak tetapi berupa.

RING!!( kelas tamat)

Aku bergegas pulang untuk ke tempat kerja.Aku membuat kerja sambilan kerana keluargaku bukan dari orang yg senang jadi aku bekerja untuk menambah pendapatan aku eomma dan adikku.

DIKEDAI

"Kirakan.." bunyi suara yg aku pernah dengar dan kenal pemiliknya.
"Hyorin-shi?" aku melihatnya.
"ahh..Mirae bowajuseyo?"
"emm..sebenarnya aku ambil kerja sambilan disini kau tahu kan aku bukan orang senang.."
"ahh na arasso.."
"btw.. kau free esk??"tanya hyorin
"emmmm...yup kenapa??"
"ahh basso.. jom teman aku keluar kita lepak sesama lagipun esokkan hujung minggu takkan lah kau nak terperap kat dalam rumah je.."
"emm... aku tak pasti..nanti aku beritahu kemudian" balasku

Selepas selesai kerja sambilan aku bergerak pulang ke rumah..pada malam ini aku mengguna kan jalan yg agak suram dan gelap.. aku terpaksa kerana itu jalan pintas untuk sampai cepat ke kawasan perumahan aku..

Aku berjalan penuh ketakutan dan kerisauan..sambil memerhati setiap sudut jalan yg gelap tersebut.Tiba-tiba aku seperti tidak boleh bernafas.. separuh bahagian mukaku di cekup oleh sesuatu yg tidak dapat aku mengaflikasikan dari mana dan apakah ia.. hati ku mula gundah, tangan ku mula bergetar, mataku mula berair, aku cuba untuk berteriak sekuat mungkin tetapi gagal..

Kemudian..

HUH AKHIRNYA HABIS C1 HOPE PUAS HATI SORY SBB LANGUAGE TUNGGANG LANGGANG.SILA COMMENTS AND VOTE IF RASA PERLU HEHE. BTW PLEASE CONTINUE BACA CHAPTER SETERUSNYA OKAY.

The True Is On YouWhere stories live. Discover now